DLG Inspiratie & Innovatie Topic (was: een nieuwe romp .

Hoi wubbe
snel antwoord :) ik wil ook geen bug maken ik vind hem niet mooi maaar ik dacht dat dat de naam was van f3k bug maar het is dus f3k micro :)
ik heb een betje rond gekeken en ik vind deze heel mooi weetje wie deze heeft gebouwd ??? en of er tekeningen van zijn ???

hoop dat hij het doet :)

MVG MARK

Da's de OFA van Frans Bal, ook actief op het forum (en gisteren zilveren-medaille winnaar)

Frans en Theo zijn beide bezig geweest om een MicroDLG te maken. Theo zijn MicroDLG was die met die gaten in de gele vleugel en dubbele V-stelling. Die van frans ken je dus al.

De resultaten van deze gezamelijke inspanningen komen terecht in de tekening waar ik het over had.

oke hij is dus na sietske geland :)
vliegt dus best goed ???
ik vind deze persoonlijk heel mooi :)

als er tekeningen voor zijn zal ik die denk ik bouwen :) die is thog niet met rol roeren en zo want daar heb ik het nog niet zo op makkelijk beginnen :)

MVG MARK :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Welkom M6

Ik moet even wat recht zetten. De Micro van Sietse, die van Frans (foto van jou) en die van mij zijn allen onafhankelijk van elkaar gebouwd en ontworpen.
Zoals je gezien hebt vliegen ze allemaal erg goed.Ik heb die van mij de Ofa gedoopt. (OneForAll) De tekening komt binnenkort op www.F3K.nl
De tekening is al klaar en moet alleen 1 keer ter controle nagebouwd worden.
Inmiddels heb ik ideeen voor een tweede versie. Daar moet echter wel wat vacuumtechniek aan te pas komen en is dus niet meer voor iedere beginner na te bouwen wat wel het geval bij het huidige ontwerp is.

Ik begrijp dat we er volgend jaar weer een deelnemer bij hebben? 8)

HoI Theo

ik ben in der daat een beginnende DLG'er maar ik kan wel bouwen..
ik sta moment eel 2 van nederland met A2 heb me ijge kisten vloot gebouwd dus een betje vacuumtechniek moet lukken omdat we op de club dingen van koolstof ook persen ( propbladen stabilo meganiekjes en romp schalen ) ik wil best een keer maa doen aan een wedstrijd allen ik ben en blijf vrije vlucht vlieger deze zomer mag ik naar het wk :)
voor f3k kan ik al jullie hulp gebruiken :) en vind dit het mooiste model om t egaan bouwen :)

MVG MARK

Hai Mark. Moet je het topic van de MicroDLG maar eens doorlezen.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=37272

Theo is idd begonnen met een ontwerp, en is die nu aan het verbeteren.
Frans had een eigen getekend aan de hand van vleugeldelen van een Bruto (als ik het goed heb). Die vond ik wel mooi en daar heb ik die van mij weer op gebaseerd :).
Aan de gebruikte technieken en ervaring te horen, moet het jou makkelijk lukken om een goede te maken! Ben benieuwd wat het gaat worden!

Iedereen die op de hei was is hier ook mooi zo :) dit forum werkt goed 8O :lol:

die van onse site ligt een betje stil maar hier heb je nog wat aan :) ik wil dan wel de OFA van frans bal die nieuwe versie proberen te maken als de nieuwe te moeilijk is maak ik de oude versie die is al mooi zat :) en makkelijk wat sietse ook zegt die topic van die micro dlg ziet er goed uit :) en netjes goed uitgelegt met mooie foto's compliment.
:lol: :lol:

ik heb gekeken naar de RC spullen die ik nodig heb voor de bestuuring volgens mij heb ik die al een heel eind :) ik zal ff zegen wat ik heb meschien kunnen jullie me adviseren of het goed is of niet en of wat ik nieuw moet kopen hiet komt het...

het belangrijkste is de zender in het een futaba skysport 4 channel radio control system ik hoop dat ik hem hier mee kan besturen.....

met kristallen type 40-6 40.775 mhz

een multieplex Pico 5/6 6 channel ontvanger

2X servo Robbe FS 40 pico
afmetingen 24.5 X 9.2 X 29 mm
15 ncm 9 gram

en de lader een X-peak5....

ik heb wel acu's maar die zijn te zwaar voor f3k micro wat vorn acu's kan ik het beste aan schaffen ??? omdat ik die nog niet heb en ik weet nog neit zo veel van RC kan ik daar wel wat hulp gebruiken....

volgens mij ben ik al een heel eind met wat ik in huis heb ik kan wel wat hulp gebruiken of dit wel goed is ik hoor het wel :D :D :D

ik heb er enorm veel zin in om er een tebouwen alleen wel na het WK F1A

MVG MARK

M'n Calimero moet nog bespannen worden, maar..... ik kan niet wachten op de tekening van de OFA :hammer:

Ik begrijp dat er wat druk wordt gezet op de OFA tekening.
Kan iedereen 2 week wachten? Ga ik mijn best doen dan de Final version te hebben. :wink:

Ideeen die ik heb voor versie 2 is kunsstof rompje met vleugelzadel en pendelroer.

Helaas heb ik geen tijd gehad mijn Ofa te demonstreren. Martijn vloog met de aftandse versie en haalt -nog- niet de maximale starthoogte.

Ideeen die ik heb voor versie 2 is kunsstof rompje met vleugelzadel en pendelroer.

Beetje wat ik heb dus? maar dan kunststof ipv carbon? :)

Ik hoorde van Leon idd dat jullie bezig zijn met een tekening van de nieuwe versie. Ik weet niet of hij het al doorgegeven heeft, maar ik vind het leuk om er een 3D-rendering van te maken als daar interesse voor is :). (misschien niet heel nuttig, wel mooi :D)

Klopt Sietse, zoiets als jou maar dan anders :P
Zodra de tekening definitief is mag je ermee aan de slag. Graag zelfs

Theo zei:
Ik begrijp dat er wat druk wordt gezet op de OFA tekening.
Kan iedereen 2 week wachten? Ga ik mijn best doen dan de Final version te hebben. :wink:

haaaa nòg 2 weken?? :cry: :wink: kan niet wachten, wordt mijn 1e dlg :D

@theo,

Dat pendelhoogteroer ga ik ook gebruiken op de mijne. Heb jij daar misschien constructie-ideeën voor?

In welke vorm komt de tekening beschikbaar? Het handigst lijkt mij om bv. de profielen in uitprintbaar PDF formaat te hebben.

Binnenkort maar eens een met de weegschaal naar de balsa-boer. Ze zien me al aankomen...

Groeten, Leon

Tekening is een autocad file. Ideeen?............genoeg, zelfs teveel!!!!
Alles zit nog tussen de oren. Helaas te weinig tijd om ze zeer binnenkort uit te werken.
Eerst de site updaten en de standaard OFA nabouwen.

Oproep aan Sietse en Frans.
Willen jullie van jullie ontwerp ook een bouwverslag met details of tekening maken zodat we een echte Microhoek op de site kunnen maken?

Op mijn HLG van 7 jaar geleden heb ik al een eigen gefabriekt pendel hoogteroer gemaakt. Afgelopen zondag met dat oud barrel meegedaan aan zweefwedstrijdje, en het vliegt nog steeds redelijk goed.
Mijn construktie is een simpel holle Fin met een witte kabel vanuit de boom in de Fin. De bevestiging van het pendel hoogteroer is met een stukje vastgelijmd printplaat dat met de Fin vast zit met 3 mm boutje.
De kabel wordt geklemt met een boutje in het pendel hoogteroer.
Ik kan er een foto van maken indien gewenst.

pendel%7E0.jpg

Dit is het pendel hoogteroer van Sietse, maar misschien zijn er simpelere constructies te bedenken.

@shrike
Graag die foto! Een foto zegt meer dan uuh best veel worden...

Ideeen?............genoeg, zelfs teveel!!!!
Alles zit nog tussen de oren. Helaas te weinig tijd om ze zeer binnenkort uit te werken.

haha, herkenbaar :D.

Oproep aan Sietse en Frans.
Willen jullie van jullie ontwerp ook een bouwverslag met details of tekening maken zodat we een echte Microhoek op de site kunnen maken?

Ik ben nu een verslag voor school aan het maken :).
Die pas ik dan nog wel ff aan zodat het iets interesanter (minder idiot-proof) is.

Ik kan van alles in principe tekeningen maken, ook is het eindelijk gelukt om vanuit inventor naar PDF te printen. Moet nog ff kijken hoe ik vleugelprofielen netjes naar PDF kan gooien. Misschien die toch los als JPG ofzo.....

haha, mooie foto leon! :D

kun je niet af en toe de nog niet definitieve versie op het web zetten theo?
Dan kan ik alvast beginnen....he he.

Dan kan ik nog even oefenen voor de volgende meeting! :lol:

ariekraakjr zei:
kun je niet af en toe de nog niet definitieve versie op het web zetten theo?
Dan kan ik alvast beginnen....he he.

Dan kan ik nog even oefenen voor de volgende meeting! :lol:

We gaan niet pushe he?! :wink:
Pendelroer van Sietse is o.k. echter..... te zwaar en teveel weerstand.
Vleugeltje vind ik weer erg mooi.

Kistje van Frans is ook super. Simpel en stevig rompje.

Volgens mij kan iedereen straks met alle onderdelen van de drie modellen naar hartelust zijn eigen Micro fabriceren. 8)

Back