DLG meeting Vlaardingen 8 juni 2008

Heb vandaag vaak jaloers omhoog gekeken.
In Hoog Keppel leek het prima vliegweer!
Wil er een volgende keer graag bij zijn.
Dan morgen maar mijn koolstof mini boven de Goffertwei invliegen.

Kom maar op met de foto's!

Voorlopige uitslag

Hallo allemaal,

Ten eerste allemaal bedankt voor het komen, de sportiviteit en gezelligheid. Het was weer een prima dag en dat is niet alleen aan het weer te danken, hoewel dit zeker heeft geholpen. Ik heb iedereen wel een keertje een bel(letje) zien pakken en tot grote hoogte zien doorstijgen. Het was weer Top,

Nog geen volledig verslag van de dag maar ik wil de nieuwsgierige die niet op de dag aanwezig waren de uitslag niet onthouden.
We hebben twee "wedstrijdjes/taken" gevlogen.
Totaal hadden we 16 deelnemers waarvan twee uit België.

Estafette max score 1200 seconden.

-1- Jurgen en Martijn Gielen met 1108
-2- Robert en GJ met 1101
-3- Johan en Frans met 1098
-4- Lucien en Arnold met 1069
-5- Sietse en Philip met 1044
-6- Peter en Bart met 1019
-7- Martijn Schoorl en Leon met 998

All up last down (punten, zonder tijd, punten verdeling volgens volgorde landing)

Vliegers Mini en F3K met de beste score vlogen één gezamelijke final (fly-off)
Hierbij de volgende uitslag.

-1- Jurgen
-2- Frans
-3- Sietse
-4- Bart
-5- Arnold
-6- Hans

Hiermee was Jurgen de winnaar van de (wissel)beker. Gefeliciteerd.

Zo later meer. Nu plof ik weer op de bank, moeiig maar voldaan.

Frans

was superleuk!! nog een paar belletjes meegepakt en ook nog eens de volle tijd volgevlogen bij taak 1 :D en natuurlijk geslaagd voor zweefbrevet :D thermiekvolle examenvlucht :lol:

Hoe kan het nou dat ik zie dat Theo schrijft:

zo, 6:20 en hup in de auto!!
Ik hoop dat er koffie is toch????

en hem nergens in de uitslag zie. Theo, je hebt je toch niet volledig opgeofferd en alleen maar tijd opgenomen?

Loet

:cool:

Half 9 en weer heelhuids thuis. Zoals GerritJan al vermelde zijn alle sterke verhalen waar dit jaar. MidAirs, Megabellen. vliegen tot een stipje, belletje pakken vanaf een metertje of 5, tussen de bomen door en er tegenaan vliegen, storing, nieuwe talentvolle gezichten, brevetvliegen, op 5 meter van het veld op 20 meter zitten en nog buitenlanden en helaas een hele nare crash
Lang geleden dat ik zulke ideale vliegomstandigheden heb meegemaakt.

Gelukkig kan ik zeggen "Ik was erbij"

verslag is toegezegd door Robert en komt met foto's op de site

Hoe kan het nou dat ik zie dat Theo schrijft:

zo, 6:20 en hup in de auto!!
Ik hoop dat er koffie is toch????

en hem nergens in de uitslag zie. Theo, je hebt je toch niet volledig opgeofferd en alleen maar tijd opgenomen?

Loet

Ja dus. Dat heb ik wel gedaan. En wat social talk.

Brevetten

Helemaal vergeten.......

Er zijn weer drie illegalen minder.
Robert, Martijn S en Jurgen hebben het o zo gewilde papiertje behaald.
Mannen gefeliciteerd.
De formulieren gaan morgen op de E-post.

Frans

het was echt te gek vandaag

bij deze wil ik natuurlijk de organisatie van RMVV bedanken voor deze fijne dag
heb het erg naar mijn zin gehad (en tevens onze theo bedankt voor de hele rit naar vlaardingen en terug en dat met deze hitte;)

en natuurlijk de prijsjes zoals boeken legger en de schroevendraaier (allemaal prijs ,top top top
:thumbsup:
groeten arnold

ik vond het een leuke dag! :)

ik heb wel wat mooie foto's kunnen maken volgens mij, ik zal ze er morgen ofzo in dit topic zetten.

Sow, net terug van het strand... zender was weer iets geladen en dus maar tot zonsondergang doorgevlogen op de duinen.. heeeeeeeeerlijke dag zeg!
maximale vliegtijd was dat wel. Thnx weer voor de organisatie en het mooie veld :D.

Veel brute belletjes gepakt, meerdere malen achter de meeuwen aan om de mini nog kleiner te doen lijken. Stond echt te stuiteren af en toe..
Zelfs het feit dat het o zo mooie rompje van Alex tot een hoopje splinters is gedegradeerd mocht de pret niet drukken :roll:
paar mid-airs gehad met de mini ook, meeste zonder al teveel schade, alleen die met arnold was niet al te charmant.. Maar dat deed meer pijn aan de Twister-vleugel..
Gek, zijn mooie spullen van Alex, maar ze gingen vandaag wel stuk! haha
Naja, hebben we weer wat te bouwen.

Ook tof om te zien dat de mini´s weer zwaar overheersend waren en dat we allemaal vet hoger zijn gaan gooien volgens mij.

wat theo ook vermelde idd: mooie buitenlandingen terwijl je net 2min vol gevlogen heb en een taak gewonnen zou hebben... dikke lol :D

in 1 woord:

Geweldig!!

Hans en Frans, enorm bedankt voor het organiseren. Het was een top dag. (en dan niet alleen omdat ik lekker heb gescoord ;-) )

En er is weer iemand in Nijmegen enthousiast. Op de terugweg heb ik Martijn nog even gewezen op een heel mooi en groot veld in Wijchen. Daar zijn we dus nog even gestopt om af te kicken door nog de nodige vluchtjes te gaan maken. Dat was wel een verschil zeg: eerst dat stuiter weer in Vlaardingen en daarna een mooie grote open grasvlakte zonder bomen in de buurt, waar het beetje wind wat er nog was, lekker laminair overheen kwam. Een prima gelegenheid voor Martijn dus om nog wat extra vliegervaring op te doen zonder de zijn kist alle kanten op gegooid werd :-) Hij was dan ook met moeite weer van dat veld af te krijgen.

Ik ben ook blij dat ik nu voortaan zonder begeleider de NK wedstrijden mag vliegen :-D

Volgend jaar wil ik zeker weer van de partij zijn in Vlaardingen.
Foto's komen er trouwens nog aan. Die ga ik morgen maar eens van mijn camera af halen. Nu eerst slapen (morgen weer vroeg op om te werken...)

Greetz,
Jurgen

Geweldig!

Heerlijke dag gehad. Prima weer, prima organisatie :thumbsup: Prachtig om te zien hoe de mini's kleine stipjes boven de bomen worden.
De reikwijdte van diverse ontvangers is weer eens flink getest. Theo liet zien dat het met die Corona ontvangertjes wel goed zit (met de antenne om de staartboom gewikkeld).

Ik heb ook (onbewust) mijn credo weer eens bevestigd (In Arnhem ook al laten zien): Een vlucht in de thermiek is pas compleet met een mooie buitenlanding :hammer:

Martijn, troost je met de gedachte dat we hadden gewonnen als ik mijn kist wel gevangen had...:rolleyes:

Leon

het mooiste vond ik nog dat mn langste vlucht van de dag mn brevetvlucht was :lol:

en de pico ontvanger heeft zn werk goed gedaan ;)

op naar winterswijk

Back