Dockwise Vanguard in aanbouw!!

Hoe gaan ze dan in godsnaam zulke casings vastzetten, heb je gezien wat een flatgebouwen!! Dat is toch niet te bouten...:confused:

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe gaan ze dan in godsnaam zulke casings vastzetten

Tja, een kwestie van tekenen en rekenen, Pim. En dan net zolang herhalen tot 't blijft staan...... Daar zijn scheepsbouwers voor!!!

Met de tegenwoordige software kan dat allemaal nog relatief snel ook, vroeger (voor het computer tijdperk) was dat een enorme klus geweest, misschien wel bijna onuitvoerbaar.

Groet,

Ad

Zag zelfs dat mocht de lading te breed zijn dat de casings aan de buitenzijde van het schip kunnen worden geplaatst.

De casings zijn zo'n 28m hoog, en vast-gelast aan dek, net als de 'bulwark'.
om te verplaatsen, 'even' los-gutsen en een bok erbij, of 'hillman' rollers.

De casings kunnen ook gedeeltelijk buiten het schip geplaatst worden, nadat er 'outriggers' zijn gemonteerd.

Hehe,. eindelijk iemand die daad bij het woord voegt... Geweldig... :worship:

@ Vincent......Ik dacht het vin en jij tikte het ;)

Wat ziet dit er super geweldig uit! Echt gaaf al die spanten zo..Ik ga dit volgend dus bij deze een abo :D

Zier er heel erg gaaf uit. Ik vind het ook erg knap hoe strak je alles krijgt gezien het materiaal dat je gebruikt. Petje af!

Marco

Nog even een vraag met betrekking tot de waterniveaumeting in de tanks.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik ben opzoek naar waterniveausensoren, zoals deze.
Ik gebruik namelijk een microcontroller om het afzinken te regelen. En wil graag een analoge metwaarde en dus niet een waterdetectiesensor.

Ik hoor graag gebruikers ervaringen met dit soort besturing en vooral waterniveaumetingen.

Als ik de datasheet bekijk is het uitgaande signaal een weerstand tussen 0,3 en 1,5 KiloOhms is het dan niet goedkoper om een potmeter te gebruiken met een vlotter, principe is het zelfde volgens mij. Zoiets als dit:

a7ejedad.jpg

Vanguard

Gigantisch mooi , letterlijk en figuurlijk, project!
Zou je ook iets van het "om de spanten vormen van de romp" kunnen laten zien (,waarvoor bij voorbaat dank)? Machtig mooi en interessant!
Veel succes met de (zonder twijfel uitdagende) vorderingen!

nieuwe foto's..
full

nieuwe foto's waar de aanslut
full
full
full
ingen van de ontluchtingen te zien zijn, ook zit de huis er omheen en de aan en afvoerbuizen zitten erin gelast.

meestal is het zelfbouw :)

In de duikboten afdeling vind je veel van deze "ventielen"
ventiel2.jpg

Dit is een voorbeeld, met uitleg erbij Link

Iemand op het forum Lex Verkuijl heeft een online shop die onderdelen voor duikboten verkoopt, en die verkoop ook het "ventielservo" link

Of je neemt een gewone waterklep, die ze in je huis gebruiken, en koppelt daar een servo aan ;)
8937347_640.jpg

Succes :)

hoi, nog even een vraagje betreft de servo afsluiter, wat voor soort pomp gebruiken ze bij de duikboten, of gebruiken ze geen pomp? in de vanguard komt namelijk een pomp, en ik wil weten of de servo met waterdruk in de slang ook nog genoeg kracht heeft om het slangetje dicht te drukken?

gr henri

Tanks als ik kon lezen 2 keer 10 liter maakt 20 totaal als je de pomp die baggeraar aangeeft gebruikt zijn 1.8 liter per minuut. Met 1 pomp, zou het ongeveer 11 min gaan duren. En bij 1 pomp per tank is het dus 5 en half minuut. Wat snel genoeg is lijk me :p im het echt duurde het geloof ik uur of 12 ivm met stabiliteit. Dus zal op schaal model ook niet te snel moeten gaan gok ik. MAAR!! die pomp mag maximaal 2-3 min aan staan. !!!! dus dat is een probleem

Succes :)

Back