Dockwise Vanguard in aanbouw!!

En dan daarvan twee, allebei op andere motor, en je kunt ook nog onafhankelijk pompen. Of één uitlaat en één inlaat.

Mooi project! Bizar om een schip van aluminium te bouwen, maar wel super mooi! Las je het aluminium aan elkaar?

Groeten,

Jesse

Google eens op "Taifun pumpe", dan vind je deze:

b_14930.jpg

Capaciteit genoeg zou ik denken :D

dat is te veel denk ik :p en moet een motor van 100Watt voor staan :P en 25L/min

Laatst bewerkt:
dat is te veel denk ik :p en moet een motor van 100Watt voor staan :P en 25L/min

Dit is de grootste pomp uit een serie van drie, kleinste heet volgens mij Zwerg en de derde weet ik niet.
Liters per uur zijn te reduceren door een regelaar aan de motor te hangen

En dan daarvan twee, allebei op andere motor, en je kunt ook nog onafhankelijk pompen. Of één uitlaat en één inlaat.

Mooi project! Bizar om een schip van aluminium te bouwen, maar wel super mooi! Las je het aluminium aan elkaar?

Groeten,

Jesse

hoi, Jesse, dankje, ja de bedoeling is dat alles waterdicht gelast word..
gr henri

Zou je geen pomp kunnen gebruiken die je ook op een boormachine kan zetten?

Jesse

EDIT:

Ik werk bij een bouwmarkt, en heb vanmorgen (uur of zes) even naar die pompjes gekeken:

u3ydepez.jpg

Zoals te zien hebben we een pompje van ongeveer €16,- en een van €24,-. Ik zou werkelijk niet weten wat de opbrengst is, maar mijn ervaring is dat je pompjes kunt kopen en als ze niet bevallen kun je ze terugbrengen en krijg je je geld weer terug.

Succes!

Laatst bewerkt:
Zou je geen pomp kunnen gebruiken die je ook op een boormachine kan zetten?

Jesse

EDIT:

Ik werk bij een bouwmarkt, en heb vanmorgen (uur of zes) even naar die pompjes gekeken:

u3ydepez.jpg

Zoals te zien hebben we een pompje van ongeveer €16,- en een van €24,-. Ik zou werkelijk niet weten wat de opbrengst is, maar mijn ervaring is dat je pompjes kunt kopen en als ze niet bevallen kun je ze terugbrengen en krijg je je geld weer terug.

Succes!

hoi, bij welke bouwmarkt stonden deze pompjes? zijn ze ook zelf aanzuigend?

Hallo Henri

Die boormachine pompjes zijn wel leuk maar je hebt wel 50/60 watt nodig om alleen de pomp in beweging te krijgen.
Zonde van al die energie die moet wel door jou boordaccu geleverd worden.
Je zou misschien ook dompelpompjes uit een caravan of camper kunnen gebruiken .
Deze zijn er in verschillende uivoeringen.
Van 10 liter per minuut tot 25/30 per minuut.(groter zijn ze er misschien ook nog wel)
Je hoeft dan ook geen motor meer bij de pomp te zoekken die zit er al in.
Verder is dit een mooi project dat ik blijf volgen.

Groetten Ronald

Hallo,

Ik volg dit verslag al een tijdje, ziet er erg goed uit. Leuk dat je het aandurft om het model met dergelijke materialen te bouwen.

Wat betreft de pompjes, kijk eens bij de vijverpompjes op de site van Conrad. Volgens mij heb je daar voor 20 euro een vijverpompje op 12 volt met en veel hogere opbrengst dan die boormachinepompjes. Die boormachinepompjes hebben een enorme weerstand van zichzelf, je moet er ook nog een motor en koppeling bij kopen en al met al wordt dat vrij lomp. Je moet die vijver pompjes een beetje verbouwen maar dat lukt over het algemeen wel.

Succes verder.

Marco

Hoogstwaarschijnlijk een impeller pomp?
Deze lopen zoals eerdere posters al vermelde vreselijk zwaar, volgens mij niet de meest geschikt pompuitvoering :(

Dit is idd een impeller pomp.

Ik heb er meerdere in huis liggen.
Meerdere merken maar allemaal draaien ze behoorlijk zwaar.
De meeste gaan zo zwaar dat ik ze moeilijk vast kan houden op de accu tol.

Voor deel is dat je een pomp heb met vrij veel capaciteit voor een spotprijs.

Nadelen zijn er wel wat meer.
Zo mogen de meeste maar maximaal 2 minuten draaien.
Doe je dit te lang word die of heel warm of de paking om het asje gaat lekken.
Ze gaan als ze nieuw zijn loei zwaar.
Je moet hem altijd de goede richting op laten draaien.
Anders breken de schoepjes van de impeller af.

Als ik persoonlijk zon pompje nodig had zou ik er 1 uit de pleziervaart wereld halen.
Die zijn met 12 volt elektro motor te verkrijgen.
Zijn wel prijzig en vreten amperes.

Deze is niet eens zo gek duur:
lankhorst-pomp-royal-wit-20-1-min.jpg

Als je google op Verdringerpomp 12 volt vind je er genoeg denk ik.

Veel succes met de bouw.
En ik ga dit zeker volgen.

Gr Eric

Hallo,

Zo dat ziet er indrukwekkend uit, vraagje is dit nog te tillen op den duur? Of lijkt het zwaarder dan het werkelijk is.

Ziet er erg netjes en verzorgd uit.

Hallo,

Zo dat ziet er indrukwekkend uit, vraagje is dit nog te tillen op den duur? Of lijkt het zwaarder dan het werkelijk is.

Ziet er erg netjes en verzorgd uit.

Hoi Stephan, Dankje, het casco word van zichzelf zo'n 35 kilo denk ik, zonder accu's. De boot moet uiteindelijk 65 kilo gaan wegen.. Dit is inderdaad redelijk zwaar maar met z'n 2e is dat nog wel te doen.. Gr. Henri

Back