Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Draaien de machines half of meer werkt de pomp tussen het middelste en hoogste niveau.
Ik maak een Worthington pomp
Gewoon een "armen en benen pomp" dus...
Vandaag een spetterende ervaring.
Alvorens de beide, meet- en schakelprint, in de nieuwe opstelling in het schip te monteren, toch nog voor de zekerheid getest. gevolg?
Ik had, niet alle losse draden uit de aansluitconnector geïsoleerd. Nu uitgerekend de niet geïsoleerde maakte sluiting.
Gevolg: printbaan gesmolten en besturing IC LM 3900 overleden.
Reparatie gelukt, printbaan hersteld en met de reserve LM 3900 weer signaal op de ketelwater niveau elektroden.
Morgen de schakelprint aanpassen. Het ketelwaterniveau verschil tussen IN en UIT schakelen, vind ik te klein ca. 5 mm.
Mijn streven is ca. 10 mm niveauverschil voor openen en sluiten van de bypassafsluiter.
Ondertussen nieuwe LM 3900, IC met 4 lineaire versterkers, besteld
Het herontwerp van de Arduino schakeling is veel belovend, twee schakelpunten op één meetelektrode, met een H-bridge voor de aansturing van de ketelwatervoedingsbypassafsluiter.
forum in de war?
Maar nu terzake: Heb je al getest met de opbouw er boven?
Lijkt me een mooie "kooi van Faraday".......
Heb je al getest met de opbouw er boven?
Lijkt me een mooie "kooi van Faraday".......
Moet die antenne nog naar boven het dek soms?
Het enige waar 2.4 GHZ wel last van heeft is "onder water" .
Vermoedelijk met het model op een tafel?De 2,4 GHz dringt door messing heen, getest tot ca. 10 m afstand. Het is geen vliegtuig.
Ondertussen heb ik de vervangende IC's ontvangen en ingebouwd.
Eindelijk, na bijna 3 weken ontwerpen,testen, fout zoeken(kortsluiting) de niveau regeling kunnen testen en instellen.
Nu ik afgezien heb van de Arduino en voor een ouderwetse Schmitt trigger heb gekozen, volstaat één trimpotmeter om het in/en uitschakelen van de voedingswater bypassafsluiter. De schakel afstand is nu ca. 12 mm.
Voor een indruk van de niveau schakeleenheid. Aan de onderkant de analoge ketelwaterniveau meting met alarm punten voor "Laag" ketelwater en "Laag" ketelwater voorraad alarm.
Bekijk bijlage 278229
Op de onderstaande foto zijn de in te bouwen componenten, als mede de aansluitsnoeren te zien.
Bekijk bijlage 278230
Op de onderstaande foto zijn alle in te bouwen componenten goed te zien, o.a.:
Lipo, spanningsomvormer van 11,4 V naar 6 V voor de ontvanger en servo's, ontvanger met twee antennes, de 4 meetmodules voor terugmelding van de procesgegevens uit het schip. Alles op één ontvanger aangesloten!.
Overigens, dank aan Ron, + en - zijn doorgelust op de ontvanger, vandaar mijn oplossing.
Bekijk bijlage 278228
Vermoedelijk met het model op een tafel?
!! van stoom heb ik echter geen kaas gegeten
ben heel benieuwd als deze haar proefvaart maakt.