Dank je wel Peter, het zal nog een hele toer worden denk ik, want ik ga voor de 1e keer de zeilen (9 stuks) helemaal zelf maken....Dat is een mooi geheel geworden, Piet. Een genot om naar te kijken.
Nu de hoogte in …
Gr. Peter

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dank je wel Peter, het zal nog een hele toer worden denk ik, want ik ga voor de 1e keer de zeilen (9 stuks) helemaal zelf maken....Dat is een mooi geheel geworden, Piet. Een genot om naar te kijken.
Nu de hoogte in …
Gr. Peter
Tijd voor een nieuwe cursus: ‘Naaimachine’?Dank je wel Peter, het zal nog een hele toer worden denk ik, want ik ga voor de 1e keer de zeilen (9 stuks) helemaal zelf maken....![]()
Een cursus is niet nodig Peter, als je even terug kijkt op pagina 8 van dit verslag en je scrolt naar post 154 dan zie je waaromTijd voor een nieuwe cursus: ‘Naaimachine’?
Natuurlijk, maar dat zegt nog niet alles…….Een cursus is niet nodig Peter, als je even terug kijkt op pagina 8 van dit verslag en je scrolt naar post 154 dan zie je waarom![]()
Ik begrijp dat het niet alles zegt Peter, maar ik heb natuurlijk ook de handleiding van de machine en een dvd waarin middels een video het hele apparaat word behandeld en uitgelegd. Dus ik kom zeker niet onbeslagen op het ijs.Natuurlijk, maar dat zegt nog niet alles…….
Je maakte al foto’s, bewerkte die en plaatste ze in je verslagen. Maar dan nu toch de cursus PS en LR.
Dus waar al die knopjes voor zijn op dat apparaat in post #154? Draadspanning, steeklengte en onderslag sterkte, etc etc.
Maar ik ben ook gewoon met dat ding van mijn vrouw aan de slag gegaan. En na een paar proeflapjes 10 zeilen die na dik 40 jaar nog steeds netjes op ‘le Mirage’ zitten.
Heb er bij jou alle vertrouwen in en kijk uit naar het resultaat.
Gr. Peter
Ik begrijp dat het niet alles zegt Peter, maar ik heb natuurlijk ook de handleiding van de machine en een dvd waarin middels een video het hele apparaat word behandeld en uitgelegd. Dus ik kom zeker niet onbeslagen op het ijs.
Dat zou waarschijnlijk wat vreemd overkomen denk ik, omdat ik zelf mijn 1e zeil nog moet maken (zie post 281 op deze pagina)Misschien dat je dan een "tips and tricks" moet maken met al je naaimachine/zeilmaak kennis voor de bouwers die geen kaas hebben gegeten van dat alles, zodat ook zij enigszins "beslagen ten ijs komen" als ze zeilen zelf willen gaan maken.
Just my 2 cents.
Dat zijn toch een imposante mast en boegspriet (die er al op stond) voor dit schip. Netjes gedaan, Piet.Ik heb de mast en de stengen op kleur gebracht met lichteiken beits (meubelbeits van Ceta Bever op waterbasis) en verlijmd. Ook heb ik de slothouten in de hieling van de stengen gezet, de blokken waarvan sommige aan de mast- en stengentop moeten geknoopt kunnen er dus pas aan als de mast en stengen verlijmd zijn.
De complete mast is ongeveer 60 cm lang;
Bekijk bijlage 609685
Bekijk bijlage 609686