domme mini crash met Trex

De afgelopen dagen ben ik op vakantie geweest. Daar had ol wat spullen om te vliegen naar mee gebracht. Ik vlieg al tijden met mijn Trex zonder ooit schade te hebben gehad. Tot afgelopen zondag. Ik vloog weer eens vrolijk tot mijn lipo bijna leeg was. Na de landing liet ik mijn zender zien aan een man die stond te kijken.

Daarbij zet ik met m'n stomme kop de zender in een ander modelmenu terwijl de Trex nog aan staad :hammer: Hij toerde razendsnel op en voor dat ik het door had vloog hij weg en crashte vlak voor een caravan. Ik was allang blij dat er niemand geraakt was, er stonden veel kinderen te kijken en hij schoot er rakelings tussendoor. Nadat ik door had wat er gebeurd was liep ik naar mijn Trex. Ik verwachte dat hij volledig in puin zou liggen maar wonder boven wonder was er alleen een pootje van het skidje afgebroken. Die heb ik gelijmd en na een grondige controle van alle onderdelen vliegt hij weer prima.

Jammer genoeg heb ik die avond de lipo uit de Trex gemold met een bestuurloos geraakte EZ. Hij dook van minstens 150 meter recht naar beneden wat de lipo niet overleefde. Jammer, de lipo had ik donderdag gekocht en heeft maar 5 a 6 keer gevlogen.

Foto's van mijn Trex op de camping volgen nog in dit topic! :D

gr,

niels

Lekker gezellig naar de camping !! :D
Eerst wordt je kind bijna onthoofd, ga je daarna even rustig wandelen om bij te komen van de schrik, krijg je plots een EZ op je knar :|

auw:P

dan merk je maar weer dat je alles moet blijven checken!

blij dat er niemand geraakt was, er stonden veel kinderen te kijken en hij schoot er rakelings tussendoor.

Je hebt geluk dat je dit niet hebt geflikt op de camping waar ik stond.

Dat had je Heli wel schade gehad door mijn toedoen.

Wat jij doet kan en mag niet....

Hoe haal je het in je hoofd om met een heli te gaan vliegen in nabijheid van kinderen?
Ofwel op een campingveldje?

Johan

Het gaat om een 450x.

Dat van de easy star was wel bij de camping maar NIET op de camping.

En wat dat vliegen met de Trex zelf betreft, dat valt best mee. Als ik ergens op een veld waar het leeg is aan het vliegen ben en er komen mensen kijken land ik hem en vraag dan afstand te bewaren. Toen vloog ik ook niet meer maar ik stond te praten, en tja, wat daarna gebeurde was iets doms.........

En zo gek is het van mijn Trex nog niet, vorig jaar vloog er iemand met een R90 op het voetbal veld! 8O

Ik bedoel daar alleen maar mee te zeggen dat het nog veel gekker kan.

Trouwens, waar denken jullie dat ik dit topic voor heb geopend?

Er staat ook niet voor niets domme crash in mijn topic titel. Het is een fout die niet had mogen gebeuren. Door de stomme fout van het niet uitzetten van mijn heli is het gebeurd. Exact hetzelfde kan gebeuren op een clubveld, als dat met een groot model gebeurt is dat levensgevaarlijk. Wat hier is gebeurt heeft niets met de locatie of omstanders te maken...

Als het iets is waar ik niets van heb geleerd of er niet van zou hebben ingezien dat het fout was van mij had ik dit topic niet gemaakt.

Ik zeg gewoon eerlijk dat het een domme en gevaarlijke fout van mijzelf is geweest. Dan zijn reacties over dat het dom was van mij overbodig; dat heb ik zelf ook wel door :?

Als ik vliegt komen er ook zovaak kinderen bij kijken, zonder dat ze de gevaren inzien van de heli. Je verteld ze een paar tientallen meters afstand te moeten houden (een paar keer) en zo blijft het relatief veilig. De kans dat spelende kinderen worden aangereden is nog altijd vele malen groter dan dat ze geraakt worden door een modelvliegtuig/heli in zo'n geval. Afstand houden is naar mijn mening voldoende voor voldoende veiligheid, niet iedereen heeft een gezellige vliegclub in de buurt!

Verder jammer van de crash niels! Gelukkig geen gewonden, maar van dit soort dingen raak je alleen maar meer bewust van de situatie en leer je ervan.

aviador zei:
Als ik vliegt komen er ook zovaak kinderen bij kijken, zonder dat ze de gevaren inzien van de heli. Je verteld ze een paar tientallen meters afstand te moeten houden (een paar keer) en zo blijft het relatief veilig. De kans dat spelende kinderen worden aangereden is nog altijd vele malen groter dan dat ze geraakt worden door een modelvliegtuig/heli in zo'n geval. Afstand houden is naar mijn mening voldoende voor voldoende veiligheid, niet iedereen heeft een gezellige vliegclub in de buurt!

Verder jammer van de crash niels! Gelukkig geen gewonden, maar van dit soort dingen raak je alleen maar meer bewust van de situatie en leer je ervan.

Ben ik het mee eens! :D

Ik vraag ze flink afstand te bewaren. Als ik aan het vliegen ben en er komt een kind snel aanrennen gooi ik de Trex meteen neer of trek het gas dicht zodat hij aftoert.

De kids in mijn wijk kennen me nu wel :). die komen rustig naast me staan en vertellen aan de andere kids dat ze stil moeten zijn en achter me moeten blijven staan :D.

Awel Niels pet af voor je, je komt er tenminste eerlijk voor uit. Als we eerlijk zijn zullen we allemaal wel eens iets doms hebben gedaan, is het niet met een modelvliegtuig/heli dan is het wel met iets anders. Top van je dat je dit topic durft openen en misschien een aanrader voor de moderator: het aanmaken van een item " het blunderboek" zodoende kunnen we leren van elkaars fouten.
Niels nog eens bedankt voor het aandurven van deze topic.

Ik als beginnende heli vlieger, lees dit soort verhalen graag. Dit omdat ik liever leer van iemand anders zijn ervaring dan dat ik het zelf moet ervaren, met alle risico's van dien.

Bedankt voor het posten van je blunder :wink:

:D Bedankt voor de toch positieve reacties!

Misschien is het ook we wat voor het topic: de grootste fout die je ooit gemaakt hebt! :lol:

@sietse: dat heb ik in mijn wijk nu ook! Ik vlieg meestal pas 's avonds op een lege parkeerplaats of in de MEGA ( 8O ) tuin van onze buren! :P

Sietse. vind jij een goed idee om eens bij mij in overschie te vliegen, weilanden, velden en open plekken zat! :D

gr,

niels

sietse zei:
De kids in mijn wijk kennen me nu wel :). die komen rustig naast me staan en vertellen aan de andere kids dat ze stil moeten zijn en achter me moeten blijven staan :D.

Kan ik mijn kinderen een paar weken op logement sturen bij je ? :wink:

Back