oesp.. twee die hetzelfde dachten.. ik zal even vragen of ze mijn draadje op slot willen gooien.
Ik heb hem vandaag bij Aerobertics besteld en het pakketje staat nu al klaar, maar wegens verlof gaat hij 'm woensdag versturen, zou ik 'm donderdag moeten hebben!
Waarom zet je die C131's niet op de accu met een diode?
En FP 300 mAh, is dat noodgedwongen, of een bewuste keuze?
Hier de tekst die ik had in het ander draadje:
Nog geen draadje over dit toestel. Sinterklaas kwam hier nog met een verlaat cadeautje en dus kon ik er eentje bestellen. Deze zou donderdag op de mat moeten liggen.
Voordat iemand het zegt.. parels voor de zwijnen ik weet het

.. maar de hobby is meer dan vliegen, het is ook bouwen etc.
Mijn setup zal worden:
1) bekende 19 grams motortje, nu wel op dieet gezet
2) CC10 (oude versie software)
3) 3x D47s met diode op 2s
4) corona 35 Mhz ontvanger, gestript tot onder 4 gram
5) in eerste instantie een naar 19 gram afgeslankt himodel 300mAh lipo, later keuze uit Fullriver 250mAh lipo (ca. 15 gram) en Zippy 230 mAh (ca. 12 gram).
Draadje op rcgroups over dit toestelletje:
Elipsia from Donuts Models - RC Groups
Filmpje waar Benoit Dierickx vliegt met dit toestel:
http://airtoimedia.nl/web/upload/JurgenHeilig/FAI-F3P-A-2009-3.wmv
Wat de mensen van Donut models er zelf over zeggen:
the Elipsia is a new plane, well newer than the Nexus.
It has been released in January 2008.
[..]
how to describe Elipsia flight?
well it's about the same feeling than watching a fish swimming in an acquarium.
It is very smooth and really easy to handle
Ik heb de mijne vandaag besteld bij AeroBertics, en die order heeft hij erg snel en adequaat afgehandeld.
Dus.. verwachtingen, meningen, ervaringen met dit toestel?
Over het gewicht durf ik niets te zeggen. Wel dat ik ga proberen het maximale te besparen met mijn budgetsetup, waarbij de motor natuurlijk de achillishiel zal zijn. De D47's zullen zoveel mogelijk gestript worden en alle bedrading vervangen door lakdraad. Ik heb inmiddels weer de beschikking over een niet denderende maar voldoende camera, zal foto's posten zodra ik er mee bezig ga.