Als ik mij niet vergis, vloog de winnaar van afgelopen jaar in de A klasse met een elipsia?
Hoe dan ook, de Nexus is in Frankrijk ook erg populair en ik hoor hier er niet zo heel veel mensen echt positief over zijn. Derk is bv. ook weer van een Nexus naar een Click teruggegaan. Schijnt dat de Franse hallen hoger zijn en daarom het rollen in een neerwaartse lijn geen probleem is, maar dat dat hier in NL toch wel problematisch is wegens de lage rollrate van een Nexus.
Het hele rompje.. gelijmd en al. Slordig detail van Donuts is dat de zwarte pijlen aan de achterzijde van de vleugel niet goed gespoten zijn, ze lopen niet goed door.
Scharnierlijnen.. men wil altijd dat je ze onder 45 graden afsnijdt, maar dat is in mijn beperkte ervaring met kitjes geen succes. Je moet dan toch altijd iets van de breedte van het scharnier afhalen.. ik schuur het tegenwoordig met een great planes schuurlat en papier korrel 120.
In de handleiding willen ze de scharnierlijn aan rompzijde afschuinen.. ik deed dat altijd aan roerzijde, maar het is natuurlijk arbitrair, dus handleiding gevolgd.. wederom geschuurd:
Nadeel van dit kitje, nou ja, is dat ze er vanuit gaan dat je aan de bovenzijde depron strips oplijmt als 'verstaging'. Dat ga ik dus neit doen, vanwege het gewicht, ik ga aan de onderzijde carbon verstagingen maken, zoals gebruikelijk. Nadeel is dat het kitje zo gesneden is dat je de bovenkant eerst zou fixeren, de onderkant heeft maar 1 punt waar hij 'door' de romp gaat, voor de rest staat hij er los op. Secuur lijmen dus: