Voor zover ik het begrijp koopt Jacobsen bedrijven op die al zo goed als failliet zijn en saneert ze om ze weer te verkopen. M.a.w. hij helpt bedrijven er weer boven op die anders hoe dan ook failliet gaan. Het is hoe dan ook heel vervelend voor het personeel, maar is hij dan ook de oorzaak van hun probleem? Lijkt me gewoon een harde zakenman, niks mis mee.
Precies een harde zakenman die met het geld van de burgers gaat gokken ......
Tja, Nederland en de Nederlanders zullen hun geld weer moeten verdienen in plaats van gewoon krijgen. Vervelend hè
Volgens mij snap je het niet hellemaal , als een bedrijf overheids subsidie krijgt om hier 150 man/vrouw werkeloos te maken snap ik niet wat dit te maken heeft met jouw stelling.
Erger nog ....bedrijven als Shell vernieuwen hun fabrieken bijv in Pernis niet meer maar op als ze aan vernieuwing toe zijn ,een stel koreanen komen kijkken hoe de fabriek werkt en bouwen aldaar een modernere fabriek . Weer banen weg . De maak industrie is wel de spil van de economie .
Als onze staat dit soort dingen subsidieert maak je je eigen handel kapot .
Nederland moet af van haar subsidie cultuur . In dat opzicht heb je gelijk dat iedereen zijn eigen geld moet verdienen .
Het kan in een land niet zo zijn dat 25% van de beroepsbevolking het geld moet verdiennen voor de een heel land . Dit soort onzin is niet meer op te brengen .
Laat die pipo maar investeerders zoeken om zijn Fokker droom waar te maken .
Een te grote overhead is funest voor ieder bedrijf ook voor de staat maar goed dat valt buiten dit topic.