Doorstart Fokker rond

hallo
en dat met maar 20 miljoen,
een knap pandje op schiphol en wat luxe directieautotjes en de 20 miljoen zijn al op,
die directie dat kost meer dan al het fokker werkvloerpersoneel bij elkaar,
neen ze zijn gewoon 14 jaar te laat met overheidssteun,
en de productie zal dan toch wel naar zo een kinderarbeidland gaan,
ik heb er zelf ook gewerkt,heb er leuk gewerkt,
mvg markioo

Laatst bewerkt:
ik werk op dit moment bij Fokker, en er word nog dagelijks gesproken over het mooie verleden en de goede toestellen.
Echter denk ik dat deze stap ruim 10 jaar te laat komt. Als dit gelijk was gedaan na het failissement van Fokker dan had dit toestel een goede toekomst gehad. Nu is de concurrentie erg groot, wat het erg moeilijk maakt.

Anderzijds, er moeten zo'n 40 toestellen besteld worden. Als het lukt om mensen ervan te overtuigen en de prijs is erg aantrekkelijk, dan is dat wel mogelijk.

Als dit echt waar is is het gewoon 20 miljoen in het afvoerputje.
De Investeerder Jaap Rosen Jacobsen blijkt ook een dubieus figuur die met slimmigheden bedrijven falliet laat gaan en het personeel in de kou laat staan .

Fokker is geweest ,alle knowhow is weg en er is geen matriaal meer over . Alles moet opnieuw aangekocht worden . Nee ik geloof er niet in .

De staat waarschijnlijk wel want die pompen ons natiaal inkomen in een jsf projectje dat nooit geld oplevert.

Balkenende heeft zijn naam waargemaakt en van Nederland een kennisland gemaakt .
Met handwerk is geen eurocent meer te verdiennen en ook kiezen de jongeren niet voor een technische opleiding of beroep.

Erger nog een bedrijf krijgt zelfs subsidie als het met zn hele handel naar azie verhuisd , zelfs al komen er hier mensen door op straat te staan .

Bravo Nederland .

Als dit echt waar is is het gewoon 20 miljoen in het afvoerputje.
De Investeerder Jaap Rosen Jacobsen blijkt ook een dubieus figuur die met slimmigheden bedrijven falliet laat gaan en het personeel in de kou laat staan .
Voor zover ik het begrijp koopt Jacobsen bedrijven op die al zo goed als failliet zijn en saneert ze om ze weer te verkopen. M.a.w. hij helpt bedrijven er weer boven op die anders hoe dan ook failliet gaan. Het is hoe dan ook heel vervelend voor het personeel, maar is hij dan ook de oorzaak van hun probleem? Lijkt me gewoon een harde zakenman, niks mis mee.

Fokker is geweest ,alle knowhow is weg en er is geen matriaal meer over . Alles moet opnieuw aangekocht worden . Nee ik geloof er niet in .
En de know how die door andere bedrijven is opgekocht? Is die er ook niet meer? Bovendien, know how is te koop. Het is duidelijk dat er een ander product moet komen dan wat Fokker 10 jaar geleden bouwde. Hetzelfde kunstje nog een keer doen geeft een gegarandeerd resultaat = failliet.

Met handwerk is geen eurocent meer te verdiennen en ook kiezen de jongeren niet voor een technische opleiding of beroep.

Erger nog een bedrijf krijgt zelfs subsidie als het met zn hele handel naar azie verhuisd , zelfs al komen er hier mensen door op straat te staan .

Bravo Nederland .
Tja, Nederland en de Nederlanders zullen hun geld weer moeten verdienen in plaats van gewoon krijgen. Vervelend hè :rolleyes:

Of dit project gaat lukken? In ieder geval niet op de Fokker manier (lees: te hoge kosten). Een Lean and mean bedrijf kan het misschien wel waar maken. We zullen het zien. Het wordt in ieder geval niet makkelijk, dat is zeker.

Voor zover ik het begrijp koopt Jacobsen bedrijven op die al zo goed als failliet zijn en saneert ze om ze weer te verkopen. M.a.w. hij helpt bedrijven er weer boven op die anders hoe dan ook failliet gaan. Het is hoe dan ook heel vervelend voor het personeel, maar is hij dan ook de oorzaak van hun probleem? Lijkt me gewoon een harde zakenman, niks mis mee.

Precies een harde zakenman die met het geld van de burgers gaat gokken ......

Tja, Nederland en de Nederlanders zullen hun geld weer moeten verdienen in plaats van gewoon krijgen. Vervelend hè :rolleyes:

Volgens mij snap je het niet hellemaal , als een bedrijf overheids subsidie krijgt om hier 150 man/vrouw werkeloos te maken snap ik niet wat dit te maken heeft met jouw stelling.
Erger nog ....bedrijven als Shell vernieuwen hun fabrieken bijv in Pernis niet meer maar op als ze aan vernieuwing toe zijn ,een stel koreanen komen kijkken hoe de fabriek werkt en bouwen aldaar een modernere fabriek . Weer banen weg . De maak industrie is wel de spil van de economie .

Als onze staat dit soort dingen subsidieert maak je je eigen handel kapot .
Nederland moet af van haar subsidie cultuur . In dat opzicht heb je gelijk dat iedereen zijn eigen geld moet verdienen .
Het kan in een land niet zo zijn dat 25% van de beroepsbevolking het geld moet verdiennen voor de een heel land . Dit soort onzin is niet meer op te brengen .
Laat die pipo maar investeerders zoeken om zijn Fokker droom waar te maken .

Een te grote overhead is funest voor ieder bedrijf ook voor de staat maar goed dat valt buiten dit topic.

De maak industrie is wel de spil van de economie .
Nee, dat is het voor Nederland nu juist niet meer (en eigenlijk ook nooit geweest)! Arbeid is duur in dit land. Een geschiedenis van zware industrie kennen we ook niet in de mate van Duitsland en Engeland.

Kenniswerk levert daarentegen (nog) wel voldoende op. We zullen in dit land ons dan ook niet moeten richten op relatief simpel werk wat veel energie en/of handenarbeid vraagt, maar op hoogwaardig kennis en productie werk. Alléén dan zal er in dit land nog iets te werken en te verdienen blijven.

Relatief ongeschoold assemblage c.q. afbouw werk van de toekomstige Fokkers kan best wel eens naar het buitenland gaan, maar als ontwerp en het maken van complexe delen in dit land blijft is het al winst. B.v. composiet onderdelen laten maken door Stork.

Ik ga er van uit dat er een dergelijk scenario voorgespiegeld is aan het ministerie. Dat het ministerie er geld in wil steken is niet de schuld van Jacobsen, maar een beslissing van "onze" overheid. Zou zelf ook geen nee zeggen als ik het zo kon doen.

Wat "onze" overheid betreft, ja daar ben ik ook niet altijd even blij mee :nooo:;-)

Nee, dat is het voor Nederland nu juist niet meer (en eigenlijk ook nooit geweest)! Arbeid is duur in dit land. Een geschiedenis van zware industrie kennen we ook niet in de mate van Duitsland en Engeland.

Kenniswerk levert daarentegen (nog) wel voldoende op. We zullen in dit land ons dan ook niet moeten richten op relatief simpel werk wat veel energie en/of handenarbeid vraagt, maar op hoogwaardig kennis en productie werk. Alléén dan zal er in dit land nog iets te werken en te verdienen blijven.

Wie gaat bijv jouw wagen maken want de autogarages en schadebedrijven hebben er door Harry Potter zijn plannen om van Nederland een kennislad te maken alle jeugd naar hogere scholen gestuurt.

Ook kun je je afvragen of de industrie niet door onze regering is kapot gemaakt met al haar millieu eisen en dergelijke.
Maar goed we zullen zien wie er gelijk heeft in deze ......ik geeft NL nog 5 jaar .

Ga je naar China verhuizen ;-)

Laat ik het zo stellen, ik vind het een mooi initiatief om Fokker te heroprichten en hoop dat het lukt. Zou mooi zijn om een mooi merk te zien herleven. Ook ben ik blij dat er mensen zijn die dit soort initiatieven kunnen en durven nemen. Zoals ook een Victor Muller met Saab.

Hoe lang het duurt, we zullen zien. Ik denk dat Nederland nog een prima toekomst heeft. Misschien anders dan wat we nu gewend zijn, maar dat hoeft niet slecht te zijn. Als we maar niet met z'n allen gaan lopen mekkeren dat het niks is en niks meer wordt :hammer:

wat een gemekker en wat een misvattingen hier...

Allereerst: Fokker is inmiddels al redelijk 'lean', mede omdat bijv Boeing en Airbus daar waarde aan hechten en erom vragen. Dit proces gaat nog steeds in volle vaart door. Er is in NL nog steeds genoeg geld te verdienen in de luchtvaartsector.

Wie gaat bijv jouw wagen maken want de autogarages en schadebedrijven hebben er door Harry Potter zijn plannen om van Nederland een kennislad te maken alle jeugd naar hogere scholen gestuurt.
maak vooral onderscheid tussen kennisland en kenniseconomie. De economie draait helaas niet op laaggeschoold werk. En wel vanwege de eerder genoemde reden dat manuren (maar zeker ook materiaal en grondstoffen) hier duur zijn.
Daarnaast wordt niet iedereen naar hogere scholen gestuurd. Het word gestimuleerd dat mensen naar EEN school gaan om verder te leren, bijvoorbeeld naar een ROC om automonteur te worden...

Met het stimuleren van studeren worden er echt niet ineens meer intelligente kinderen geboren. De samenstelling op basis van intelligentie zal hetzelfde blijven, en de vraag naar laaggeschoold werk ook.

Ook kun je je afvragen of de industrie niet door onze regering is kapot gemaakt met al haar millieu eisen en dergelijke.
Maar goed we zullen zien wie er gelijk heeft in deze ......ik geeft NL nog 5 jaar .
wellicht kun je je ook afvragen of de industrie het millieu niet kapot heeft gemaakt met haar vervuiling.

Relatief ongeschoold assemblage c.q. afbouw werk van de toekomstige Fokkers kan best wel eens naar het buitenland gaan, maar als ontwerp en het maken van complexe delen in dit land blijft is het al winst. B.v. composiet onderdelen laten maken door Stork.
juist! Voorlopig worden de Airbus toestellen ook in bijv Duitsland en Frankrijk gemaakt, en dat loopt ook prima!

Al deze motivatie en nationale trots, geweldig.

Helaas, helaas, wakker worden Nederland, deze motivatie en nationale trots wordt tegen je gebruikt.
De initiatiefnemer van dit project weet het steeds weer ongelooflijk mooi te spelen en te brengen, massamanipulatie ten top en zeker al niet omwille van samenleving. Belastingkapitaal is alweer toegezegd ondanks dat de vele werknemers van zijn laatste bedrijf, onder gewijzigde naam, twee weken geleden ontslag hebben gekregen, bedrijfssanering.
Een beetje simpel internetonderzoek alleen al, kan ons land honderden miljoenen besparen.
icon6.gif

[FONT=&quot]Nu nog de mensen die dit soort praktijken structureel willen helpen voorkomen[/FONT]

Quote: maak vooral onderscheid tussen kennisland en kenniseconomie. De economie draait helaas niet op laaggeschoold werk. En wel vanwege de eerder genoemde reden dat manuren (maar zeker ook materiaal en grondstoffen) hier duur zijn.
Daarnaast wordt niet iedereen naar hogere scholen gestuurd. Het word gestimuleerd dat mensen naar EEN school gaan om verder te leren, bijvoorbeeld naar een ROC om automonteur te worden...

Wel raar dat er zo weinig (jeugdig)personeel te krijgen is dat ook daadwerkelijk een auto kan maken . Om maar een voorbeeld te noemen neemt de vergrijzing in de schadeherstelbranche toe.

Quote: Wellicht kun je je ook afvragen of de industrie het millieu niet kapot heeft gemaakt met haar vervuiling.

Steek uw hand ook in eigen boezem.....Natuurlijk heeft de industrie het millieu zeker geen goed gedaan , maar het is een beetje kort door de bocht om met een kwaade vinger naar de fabrieken te wijzen . Immers uw auto dvd ,speler , computer, kleding .....noem maar op uiteindelijk moeten de grondstoffen toch door een fabriek gemaakt worden en dat kan nou eenmaal niet hellemaal clean .
het verlekkeren van de kennismarkt en het omlaaghalen van de industrie vind ik geen reeele benadering .
Iedereen gebruikt grondstoffen uit de chemie dus iedereen maakt deel uit van de vervuiling van het milieu , en of dat nou in de botlek gebeurt of in china dat maakt niet uit .

Laatst bewerkt door een moderator:
Back