Dornier Do-335 Pfeil 1:7 v2 (BosModelAir)

Berto.

Niet om het een of ander, maar is het niet verstandig om de komende week te benutten om van alles en nog wat te checken en vast te zetten? :?

Dit gaat je je kist kosten . . .

jan.

Laatst bewerkt:
Het moet spannend blijven Jan ;-)

Tja, soms heb je wel eens dat er iets gebeurt wat je niet verwacht, het zou allemaal moeten werken en vast moeten zitten.
Maar soms trilt het net even te erg en dan trilt het wel eens los.

Komende weak gaan we de kist weer luchtwaardig zien te krijgen en eens wat andere boutjes, moertjes en nippeltjes toepassen.

praktischer

@Berto.

Zie je nou wel, zo'n jet is veeeeel praktischer dan zo'n methanol bak.

Ger.

Echt wel :-)

Als de financien en de beschikbare velden nou eens beter mee zouden werken dan wist ik het wel ;-)

Zo we hebben weer wat problemen verholpen.

Los getrilde motor;
zit weer vast + meteen wat extra zijstelling gegeven, reden lostrillen geen flauw idee heb dezelfde materialen gebruikt van m`n Skymaster (ach liever hierbij dan op m`n werk ;-) ).

Losse uitlaat;
M`n eigen schuld moet je de contramoer ook maar niet vergeten ;-)

Tank;
denk dat ik de tank te ver naar voren heb gedrukt waardoor het uitlaat lsangetje gescheurd is.
Er zat namenlijk nog een deel op de tank.

Dat gaan we nog even verhelpen :yes:

En om te voorkomen dat de tank weer te ver naar voren komt een pijpje geplaatst om dit tegen te gaan:
do102.jpg

Zo dat zit allemaal weer.

Een 3blads prop voor voor is ook in aantocht, nu nog even een 3 bladsa spinner daarvoor bestellen.
De achterspinner moet ik weer even vermaken van 2 naar 3 blads maar dat heb ik nog wel liggen :-)

Morgen weer een dag.

Prop en spinner komen ook deze kant op :D

Zal vanavond de achterste spinner eens pas gaan maken.

En een oude oit al eens gemodificeerde 2 blads spinner nu nogmaals gemodificeerd voor 3-blads pusher spinner.
do103.jpg

Van dichtbij ziet het er niet uit maar van een afstandje maakt dit de achtermotor wel wat meer af.

De voorste spinner wordt een 73mm 3-blads witte die we even zwart moeten spuiten :-)

Stukje bij beetje ;-)

Dornier Do-335 Pfeil 1:7 versie 2 Bijna af!!! (BosModelAir)

Dornier Do-335 Pfeil 1:7 versie 2 Bijna af!!! (BosModelAir)

Het is toch werkelijk een plaatje..........ja toch..........niet dan? 8O

Groet Peter.

Morgen of overmorgen zijn ook de 3-blads prop en spinner binnen.

Ga eerst de kist maar eens vliegen met een gewone 2 blads, mochti ie dan weer rechtstandig de grond ingaan dan hebben we in ieder geval 35 euro gered ;-)

Ga eerst de kist maar eens vliegen met een gewone 2 blads, mochti ie dan weer rechtstandig de grond ingaan dan hebben we in ieder geval 35 euro gered ;-)

Absturtz????????
Als je er dan maar een paar mooi foto's van maakt, actie foto's bedoel ik :wink:
Filmpje? ook goed :yes:

:mrgreen:

Ger.

De eerste vluchten zullen zeker weer gefilmd worden :yes:

Prop en spinner kreeg ik ook net binnen, kist is dus aardig op weg om weer 1 geheel te worden, hopen dat het weer morgen meewerkt dan gaan we het weer proberen (en wat jetten hoop ik :cool: ).

Jaja, hij doet het.

Zal morgen wel even ons relaas typen en ergens laat in de avond of vrijdag volgen ook de opnames :D

Maar leuk was het weer wel met een verrassend einde ;-)

Back