Dornier Do-335 Pfeil 1:7 v2 (BosModelAir)

oeps, verkeerde link gekopieërd, was van het eindgala, een paar van mijn vrienden die aan het klieren waren, heb ik mooi als chantagemiddel gebruikt op hyves, ik zal even de link aanpassen :lol:

edit: ik snap er niks van, ik plak die goede link neer en die vage foto blijft maar opduiken:evil:
edit2: eindelijk werkt het, blijkbaar blijft de hyperlink (onzichtbaar) achter wanneer je de tekst verwijderd, elke nieuwe link krijgt dan automatisch het oude adres mee...

Laatst bewerkt:
Vandaag op de hoofdpoten een beter vlakke kant gevijld ter voorkoming van verdraaien.

Nu nog even de neuswielbesturingsnok opnieuw maken en de voorste prop toch nog iets verder inkorten.

Dan moet ie er maar klaar voor zijn, zal zaterdag wel wat lijm meenemen ;-)

Mhhh, zal eens op zoek gaan naar een rol tape :-)

Nog 2 nachies slapen!!!!!!!!

zal zaterdag wel wat lijm meenemen

En een heeeeeeele sterke magneet, om alle losgetrilde boutjes en moertjes terug te krijgen! :mrgreen:

:rolling:

Maar, zoals eerder gezegd: respect, en dat meen ik. :yes:

(Kan er helaas zaterdag niet bij zijn . . .)

jan.

Maar of de Pfeil er dan nog is? :p

Hopelijk komt het gewoon goed dit weekend en kun je er nog lang van genieten.

Hye Bone,

foto`s zijn natuurlijk van harte welkom, ondanks dat ik deze kist niet echt schaalbouw is informatie van de orginele altijd leuk.

Krijg van Jan ook nog een boekwerk van de Do-335 om eens door te nemen, en wie weet ooit eens ;-)

Blijft toch een aparte en zeer weinig geziene kist en daar houden wij wel van :yes:

Ik kan je verzekeren dat deze kist in het echt respect afdwingt. Wat een joekel van een machien zeg. Er stonden een Focke Wulf en een Arado naast maar daar torent deze Do vet bovenuit. Zal deze week wat foto's posten, als ik uit de jetlag ben.

Grz. Rob

Na de schaalmeeting in Oss staat de Pfeil weer boven op de bouwplank.
Zeg niet dat ik er meteen weer volop mee bezig ga daar ik nu weer wat anders en het rustiger aan aan het doen ben maar de kist heeft wel wat schade opgelopen na de 2 dogfights.

Dus we moeten weer wat sleutelen, dit sleutelen zal worden gedaan aan:
- neuswielintrekmechaniek:
Bij het intrekken bij de 2de vlucht draaide het neuswiel 90 graden en kon niet volledig ingetrokken worden.
Bij gear down bleef dit zo en dan is de landingsroll erg kort.

Dit moet dus even gemodificeerd worden zodat dat niet meer voor kan komen.

Schde is nu weer beperkt tot een kromme as en een licht uitgebroken losgeraakt neuswielschot.

- hoofdwiel bevestiging:
Tijdens landing nr 2 schoot er 1 hoofdwiel van de as, dit moet verbetert worden.

- motorloop;
De motoren lopen niet naar mijn zin, op de Skymaster presteerden ze veel beter, of liepen ze veel beter.
Hier moet ik even induiken, kan wel eens zijn dat ik toch de achterste tank helemaal achterin ga leggen, nu zijn de slangen meer dan een halve meter lang en dat is niet bevordelijk.

Toepassen van een hopper op de achterste motor is ook een optie.

Tevens wil ik daarnasst eens een keer vliegen met de 2 blad props van de Skymaster, het kan zijn dat de 3-blads gewoon minder presteren of nog een te zware belasting zijn.

Dat is even testen.

verder heeftd e kist zich goed gedragen, komende schaalmeeting is 15 augustus in Stadskanaal, voor die tijd moet deze kist er toch wel weer een stukje beter uitzien en weer volledig klaar zijn voor de volgende dogfight :D

En de neuspoot van de pfeil zal weer even bewerkt moeten worden:
do105.jpg

Zal komende week/weken deze kist eens onderhanden gaan nemen, het is zo weer Stadskanaal :cool:

Berto, je hebt het er maar druk mee, met al die kisten van je! Waar haal je de tijd vandaan? Of heb jij uitgezocht hoe precies minstens 48 uur in 1 dag te stoppen? Dan moet ik dat maar eens van je te horen krijgen, lijkt me dan ook wel wat! ;)

~Jolmer

Valt toch wel mee?

Bouw minder dan je denkt, elke dag misschien een uurtje hooguit 2.

Konden dat er maar meer zijn ligt nog veelste veel rond te slingeren om op te bouwen/repareren/af te maken ;-)

Het bouwen is één ding, het forum bijhouden een andere... Als ik kijk hoeveel tijd daarin gaat zitten (en dan doe ik het nog niet eens zo vaak en enthousiast als jou) dan is dat behoorlijk.

Overigens alleen maar lof; de vele updates van iedereen maakt het forum ook zo leuk! :D

~Jolmer

Als ik kijk hoeveel tijd daarin gaat zitten (en dan doe ik het nog niet eens zo vaak en enthousiast als jou) dan is dat behoorlijk.
Yep, en dat doe ik eigenlijk ook teveel :oops:

Is wel een nadeel hoor dat er naast het sleutelwerk aan de vliegtuigen op het werk zoveel administratie zit dat ik daardoor teveel achter de pc zit en te dicht bij het forum ;-)

Back