Dornier Do-335 Pfeil 1:7 v2 (BosModelAir)

128gr/dm2 is vrij hoog maar voor dit "schaal"model een mooie waarde :yes:

Mijn TF P-51 heeft een waarde van +/- 104gr/dm2, m`n P-40 wordt +/- 120gr/dm2.

Heb net even een zwaartepuntsberekening programma er op los gelaten en het zwaartepunt ligt met 25% MAC op 21cm en 30& MAC op 23 cm.

Die 22 cm kloppen dus aardig en de fijnafstelling zou al vliegend gevonden moeten worden.

We zullen zien, heb zin in de maiden :yes:

Hoi Berto,

Ziet er goed uit en veel succes bij je eerste vlucht.
Ik kan er helaas niet bij zijn. Ga donderdag voor een paar dagen naar Fontaine Bleau.

Groet Huib

Dank je, Huib.

En een paar dagen weg is ook niet slecht.
Mocht ie donderdag de lucht in gaan op Ede dan zal je de video zowiezo wel langs zien komen wat het resultaat ook is 8)

Greetingz.....

Keep those camera's safely rolling! :P
Dat gaat zeker gebeuren, ik zal een helm voor Onno opzoeken want met mij aan de knuppels weet je het natuurlijk maar nooit :roll:
(Onno moet nog bijkomen van het Nomad syndroom :lol: )

Nu alleen hopen dat er niets in de weg staat voor een maiden donderdag.......

Je hebt helemaal gelijk, mhhhh dat moeten we even zien te voorkomen straks..........

mhhhh, het probleem is gelokaliseerd, nu nog verhelpen.

Een kleiner wiel is een tijdelijke oplossing maar voor de eerste vluchten kan dat wel eens toegepast gaan worden.

De ruimte waar het wiel namenlijk in verdwijnt is vrij op maat gemaakt, als nu het neuswiel iets uit het lood staat dan loopt die klem en gaat niet verder naar binnen.

Eens kijken of we dat makkelijk kunnen verhelpen.

Maiden al gepland? Ik ben erg benieuwd naar hoe dit gaat vliegen...

Yep, donderdag staat nog steeds in de planning (wordt dan een lekker druk modelvlieg gerelateerde dag :D)

Om onze kansen te vergroten heb ik vanochtend de achtermotor gedemonteerd.

Ik hoop straks de motor kompleet te demonteren, schoon te maken, de zuigerveer te vervangen en weer in elkaar te zetten.
Kijken wat de compressie dan is en vanavond weer monteren :-)

Zo motor ligt uit elkaar en het probleem is gelokaliseerd.

De kleppen waren ingesleten op de zitting, de kleppen heb ik nu licht geslepen en zowaar heb ik weer compressie.
Straks nog even wat rommelen en dan kan het geheel weer in elkaar :yes:

Ha die Onno,

weet je wat erger is............................................................

dat een maiden donderdag steeds dichter bij komt :banana:

ps. ik heb ook een tankdruk aansluiting erop gekregen en een deflector ;-)

Zo vanavond de achtertank gemonteerd.
Deze ligt hoog en vlak achter het brandschot (misschien niet optimaal voor het zwaartepunt maar dat zien we tzt wel) in "verkeerde" richting (pijpjes naar achter).
Er zit geen klunk in maar de aanzuigleiding is zo gebogen dat deze vlak boven de bodem aan de achterzijde van de tank zit.

Dat zou moeten werken.

Zie hier de vulnippel voor de achterste tank, deze zit midden boven op de romp waar bij de echte kist een antenne zit:
do55.jpg

De achtermotor zit ook weer gemonteerd, is voorzien van een externe gloeiplug aansluiting en de uitlaat heeft een "deflector":
do56.jpg

Nog een paar kleine dingetjes doen voor donderdag oa:
- propellors inkorten,
- rolroerservo kapjes goed monteren (desnoods met high speed tape),
- mogelijk nog de neuswielkast zo aanpassen dat wel het 80mm wiel erin kan (en anders de maiden met de 65mm wiel),
- hopen dat alle brandstofslangen niet lekken,
- zwaartepunt op het veld even goed wegen (gaat nog wat lood mee in de kar),

en als alles meezit dan zou het moeten lukken :D

Back