Dornier Do-335 Pfeil 1:7 v2 (BosModelAir)

En de retracts + luchtleidingen zitten in de vleugel, de poten moeten ongeveer 1,5 a 2cm verlengd worden :-)
do92.jpg

do93.jpg

En er is nog heel wat afwerking nodig :roll:

Vanavond de servo voor het gear, de luchtschakelaar en de slangen gemonteerd, dat schijnt zover naar behoren te werken.

Van het weekend moet er weer gewerkt worden en dan heb ik als doel de poten te verlengen.

Het gaat de goed kant op.

Alles werkt nu zover, nu komt het even aan op voornamenlijk de kist luchtwaardig maken end e afwerking :-)

De planning verandert :-(

Maar wel ten goede ;-)

Hoop vandaag de hoofdpoten op lengte te maken en de vleugel zo aan te passen dat de poten er redelijk netjes invallen.
Tevens wil ik even kijken naar de flapoverbrenging, die heeft een beetje speling in het neutrall gebied, misschien los ik dat even eenvoudig op zodat met een plaatje zodat de flpas niet door neutraal (o graden) heen kunnen.

Dna wil ik zaterdag de neuspoot op langte maken en beide motoren aan de gang zien te krijgen.

Zondag even het naloop werk en heel misschien dan komende woensdag een testvlucht om te kijken of alles werkt zoals het zou moeten.

Kan ik me daarna een beetje richten op de afwerking.

Ik lig dus nog redelijk op schema :-)

oppassen, achter je

@Berto.

Effe opschieten nu.

De "doppeltschwantzteufel" komt achter je aan :mrgreen:

Ger.

12404a1e4a396031a.jpg

12404a1e4a3ada5a5.jpg

12404a1e4a3a301d9.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
De hoofdpoten zijn verlengd, de kist komt nu 2cm hoger te staan dan versie 1 :D
Nu nog even een busje draaien om de "blote" 5mm ijzerstaaf heen en dan werkt dat goed genoeg ;-)

Op naar het volgende.

Ik hoop het, en ik hoop dat het allemaal lukt voor woensdag maar ik ga m`n best doen.

Heb zo meteen het weekend om alles werkend en afgesteld zien te krijgen zodat de kist "luchtwaardig" is.

Dan hopenlijk woensdag 1 of meerdere vluchten om daarna eens te kijken voor wat opknap werk.

Na wat soldeer werk ben ik tot de conclusie gekomen dat alles zou moeten werken zoals het hoort.

Morgen de kist eens in zijn geheel op de pootjes zien te krijgen en de motoren zien af testellen op elkaar.

Het gaat de goed kant uit :yes:

Afstellen doen we gewoon alsof het beide losse motoren zijn, rottigste is even om te zorgen dat stationair ook bij beide stationair is en volgas bij beide volgas.
Verder maakt het weinig uit.

VReemd vliegen valt ook wel weer mee, ben de Skymaster al gewend, alleen de vorm is kompleet anders verder geen verschil.

Als die heel blijft ga je hem zien op Stadskanaal (of kom je ook naar Oss??).

Stadskanaal is prima, oss zit er voor mij niet in, al zou ik graag komen kijken en foto's maken.
Maar ik heb ME, dus ik moet kuum an, zoals we dat hier zeggen.

Gr.
Taco.

Jammer maar dan moet Stadskanaal lukken :yes:

En de laatste handelingen zijn verricht, morgen op het werk gaan we rustig verder:
do95.jpg

Tijd om weer met wat anders aan de slag te gan, maar wat?
Mig 15, Rafale, Decathlon, Catalina, Skymaster, Twin Ace, zwever, Saab Viggen?????

Mhhh, dat gaan we eens even bekijken aan de binnenkant van m`n ogen ;-)

En het neuspootje is ook op lengte gemaakt, de kist staat een stuk hoger als versie 1.

Dit was het:
do60.jpg

En dit is het nu:
do96.jpg

Scheelt 2cm :-)

En kan nu de kist ook verder op z`n staart zetten:
do97.jpg

Moet nu nog even een gat in de vleugel maken waar het neuswiel in kan vallen.

De kist is momenteel ook nog te staartlastig.
Met de ontvanger- en gloeiakku helemaal voor in de neus heb ik maar 6gram druk op de neuspoot, da`s iets te weinig.

Zal nu eerst eens gaan kijken hoeveel lood er bij moet.

Huidig gewicht is in ieder geval nu 7506gr, zowiezo een stuk lichter dan versie 1 :D

Back