Dornier Do-335 Pfeil 1:7 v2 (BosModelAir)

Die intake manifold kost iets van 7 euro, het carterdeksel ook, dan nog twee buisjes voor de stoterstangen en twee stoterstangen.. denk dat je voor rond de 35~40 euro wel weer klaar bent qua motor.

Qua zichtbare schade van de motor wel, maar dan

25 euro prop
5 euro spinner
40 euro servo`s
10 euro tank
30 euro 3 sets sullivan kabel
10 euro schakelaar

?? euro luchtschakelaar
?? euro ontvanger

en dan wat ik nog vergeten ben..................

En de kist, ach die koste incl. intrekbaar landingsgestel maar 37.50 euro 8)

Vooruitgang??? nop, nog niet :-(

Maar daar gaat verandering in komen :-) , ben nu wat kleine projectjes aan het afronden (Nomad, Twin Comanche, Hercules en de schaalmeeting dvd :roll: ) en al over na aan het denken wat we met Pfeil nr 2 gaan doen.

Wat we ermee gaan doen is simpel, opbouwen natuurlijk, maar hoe en wat weet ik nog niet.
Ik heb een aantal ideeen, aanpassingen in m`n hoofd zitten met wat ik anders zou doen tov Pfeil 1 maar dat zal er wel pas uitkomen als ik echt aan het breken ga.

Het is wel de bedoeling om deze kist direct kompleet op te knappen, dus vleugels glassen, hele model mooi spuiten etc.

Het doel is natuurlijk om op de schaalmeeting in Oss in 2008 aanwezig te zijn en natuurlijk ook vliegend.

Elke dag prijkt een mooie foto van Pfeil 1 op mijn pc als achtergrond en het blijft een geweldige kist :yes:

Dat gaat een apart bouwverslag worden? Wel even zeggen als je begint, haal ik popcorn in huis.. zeker als je 'm 'echt helemaal mooi' gaat maken!

Aangezien 'mooi maken' je doel is, is het dan niet interessanter om de mal te gebruiken om een nieuwe romp te maken? _de_ kosten zullen dat niet zijn en dan heb je een maagdelijk doek om op te gaan schilderen.

Restauratie en opknappen van de bestaande lijkt misschien goedkoper, maar is het dat ook als je alles meerekent? Aangezien je de vleugel toch wilt gaan glassen en je het model helemaal wilt gaan spuiten..

"mooi maken" moet je natuurlijk wel even zien naar BosModelAir maatstaven, het gaat geen schaal model worden maar een "schaal" model ;-)

Een nieuwe romp maken is een optie maar niet direct nodig, we hebben een goede romp die alleen wat oud oogt en zwaar lijkt.
Maar het gewicht is geen probleem zoals bij nr 1 wel te zien was.
Qua kosten ben je natuurlijk altijd duurder uit als je iets nieuw maakt maar het gaat voornamenlijk ook om de tijd die erin gaat zitten om een nieuwe romp te maken met de mal.
De oude opknappen lijkt mij minder werk.

De romp hoeft in principe alleen maar voorzien te worden van het intrekbare nueswiel en een nieuwe verf laag.
De schuimvleugel moet voorzien worden van het intrekbare landingsgestel en de oude verf verwijderd worden glassen en spuiten.

Het verslag van de vorderingen zal gewoon hier te vinden zijn, zal dan de draad tekst iets aanpassen maar het wordt gewoon een vervolg.

Zo om Berto en Onno wakker tehouden.

dsc00055_0.jpg

dsc00042_0.jpg

Groeten Han.

Hee HAn,

ben echt niet ingeslapen hoor :nooo:
Maar de laatste tijd veel andere dingen aan het doen, het grootste ding is nog wel de aankoop van een huis dus tzt zal de hobby tijdelijk een kleine inkakker hebben.

Maar de Pfeil prijkt nog steeds fier op mijn pc als buroblad en elke keer wanneer ik dat weer zie verlang ik weer naar dat kissie.

Nog een paar andere kleine modelbouw gerelateerde zaken afhandelen en dan gaan we Pfeil nr 2 ombouwen :yes:

Nog even geduld dus :roll:

Ik zie het al je bent wakker!!!!!

Succes met het huis.
En dan een mooie!!!!! grote!!!!! hobbyruimte. :lol: :lol:

Han.

Han zei:
Zo om Berto en Onno wakker tehouden.

Weer tijd voor een wake-up call :lol:

IMG_8842.jpg

Deze foto stond in een on-line fotoalbum van de vliegshow van de Broken wings te Willebroek.

Wakker ben ik wel ;-) nu de tijd nog :-(

Tot eind dit jaar zal het weinig worden :cry:
Maar het is zeker geen afstel :nooo:

Hey Berto,

Tja nieuw huis (gefeliciteerd) en de daarmee verwante werkzaamheden... :roll:

Heb ik ook gedaan maar dan andersom éérst al m'n hobbyspullen in m'n nieuwe huis op zolder geflikkerd....en meteen met de hobby aan de slag gegaan. Nú pas de hele zolder ombouwen tot een heuse hobbyzolder. Maar ja, ik kon het niet laten eerst te vliegen.... :) dus er blijven nogal wat projecten liggen en daardoor zijn er bouwtopics een beetje gaan 'stinken' maar dat komt goed.. :wink: net als dit topic!!

Wel fotootjes als je hobbyruimte klaar is hè?

Laterz,

Etienne

Hee Etienne,

Het gaat zeker goed komen.

Aan het huis zelf hoeft nog geen eens zoveel te gebeuren, verfje hier en daar en dat is het dan wel.
Toch gaat er altijd meer tijd inzitten dan je denkt maar dat zal wel los lopen.

De hobby kamer zal in ieder geval een hele verbetering worden, doe ik alles nu in een kamertje van 4 bij 2 (en dan staat er tegen 1 wan nog een kast van 50cm breed en neemt de vriendin met d`r buro nog ruimte in) dus werkelijke bouwruimte is 2,5 bij 1,5.

Nu komt een deel van de zolder tot m`n beschikking, de zolder is opgedeeld in 2 delen waarvan 1 grote kamer met dakkapel, denk dat dat mijn deel maar moet worden ;-)
In de loop der jaren wil ik dit wel gaan veranderen en 2 echte kamers maken maar tot die tijd is de zolder van mij :lol:

Het bouwtafel oppervlak zal dus flink uitgebreid worden en ook zullen nu meer modellen thuis komen te staan ipv op het werk.

Een hele verbetering dus, tzt zal ik zeker foto`s plaatsen van het bouwhok.

Kan ik eindelijk ook m`n modellen eens in zijn geheel opbouwen in m`n bouwhok en laten staan ipv in de woonkamer en dan nog alles moeten wegzetten en dan weer afbreken 8)

Heb er wel zin in :yes:

Zo 18 september en nog steeds niets gebeurd aan de Pfeil.
Hij ligt zelfs nog steeds bij Onno.................

Naja, denk er wel veel aan (maar da`s niet genoeg :angry: ) en hij verhuist binnenkort toch zeker wel deze kant op.
Zeker na de vlucht met de 1-5-cessna-skymaster-337-eigenlijk-336-bosmodelair-14 en het daarbij zo apart behorende geluid deed Onno en mij dat weer met weemoed terug denken aan de Pfeil.

Dus heb nog even geduld, de planning is om zowiezo op Oss 2009 met deze kist te verschijnen (als deze het tenminste wel overleeft tot die tijd ;-) ).

Laatst bewerkt door een moderator:
Die zijn ook heel mooi, mooier dan die van ons ooit zal worden ;-)

Op scalebuilder is er ook iemand met een Pfeil bezig en dan ook errug schaal.
Alles maakt ie zelf vanaf de plug van de romp tot aan de retracts en asverlenging voor de middenmotor toe.

Errug knap :worship:

Ook er mooi het boertje van Eric.:p

show_image.jpg

Dan maar anders.
Han.
Ps Heb je eerste bladzijde gezien Eric.

Laatst bewerkt:
Nog steeds geen vorderingen aan de Pfeil :ooops:
Op 1 of ander manier komt er steeds wel weer iets tussen.

Nu weer, Onno heeft een Big Lift gekocht en daar zit een 15cc op.
De 15cc gaat eraf en daar komt zijn 26cc Zenoah.

Hebben we dus weer een 15cc liggen, zegt Onno: "mhhh, is die motor wat voor de Viggen?"
Ik: "tja, `t is een jager dus die 15cc zal vast kunnen, die kist is verder toch veel minder werk dan de Pfeil?"
Onno: "ja, hoezo?".
Ik: "mhhh, misschien moeten we die eerst dan maar eens opbouwen :D".

Dus het kan wel eens zijn dan de Saab Viggen eerder vliegt dan de Pfeil, en ik zal tzt hier een draadje over starten (dacht dat ik dat alk gedaan had maar blijkbaar niet).

Maar een Pfeil vliegend in 2009 is nog steeds de uitgangspositie.

jaja, is er nieuws? nee nog niet.

Klein beetje dan, nu de projecten aardig lopen (lees 1 kist gecrasht en 2 weer bijna gerestaureerd) is het weer tijd om aan de Pfeil te gaan denken (al denk ik er vaak aan ;-) ).

Maar eerst gaan we waarschijnlijk kijken of we die oude saab-viggen-bosmodelair in post 1, deze dus:
viggen2.jpg

viggen2.jpg

Van een 15cc kunnen voorzien en de retracts werkend kunnen krijgen, zal daar tzt een post van openen.

Om daarna de Pfeil gereed te maken voor 2009.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back