Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
@ Ramses , het voorste gedeelte van de romp heeft een stringer op de chine. Het surfplank gedeelte van de achter romp is van 3mm balsa , om dit te beplanken komen er op de tekening shablonen om de beplanking vooraf op maat te snijden. Dit gedeelte zal worden beplankt als de romp nog per helft vlak op de bouwplank ligt. Deze beplanking valt precies in uitsparingen in de rompspanten en zal dan de nodige stevigheid geven.
Surfplank
@ Max , bedankt scherp gezien
@ Strutter , bedankt man ! leuk dat ook jij dit draadje volgt.
Voortgang :
Ik ben begonnen met het uitsorteren van de onderdelen. Ik maak gelijk exploded view tekeningen per constructiegroep en ik nummer alle onderdelen. Dit is veel werk maar zal het bouwen dalijk makkelijker maken. Gary zal de onderdeel nummer met de laser ingraveren.
Ik had nog een vraag. Het materiaal wat Gary normaal gebruikt om mallen uit te fresen is nogal prijzig. ( de cockpitkap is aan de maat zeg maar ) Ik vroeg mij af wat hiervoor andere opties zijn , iemand ideeën ?
De methode die ik ken (gezien, niet zelf gedaan) is frezen uit polyurethaneschuim, proefmodel vacuum trekken, vullen met giethars+vulmiddel (materiaal??), met de hand plamuren en bijwerken en dan definitief vacuum trekken.
Dan kan je volgens mij beter een Wacom tablet nemen. Speciaal voor tekenen en ook heel goed tegen RSI. Wel opletten dat je een model neemt dat goed vlak is van voren, zodat je arm niet op een rand ligt.
Nu druk bezig met het de onderdelen. Heb ze gesorteerd op plankjes en ben nu lijnen aan het maken van de onderdelen. Ook de onderdeel nummers worden met de laser gegraveerd.
Alle lijnen zijn getekend , nu kan ik beginnen met het maken van de brugjes welke de onderdelen in de planken vasthouden. dit gaat echt een MEGA klus worden . . Misschien hebben de ervaren Rhino gebruikers hier nog wat tips voor ? ( MaxZ , TonvanMusteren ? )