Maiden flight report
De wind voorspellingen voor deze ochtend waren erg gunstig. Gisteren avond de Dornier in de auto geladen zodat we de volgende ochtend snel konden vertrekken.
Vandaag ging de wekker dus op tijd

,na het ontbijt zijn we richting het meer vertrokken. Daar aangekomen het model weer in elkaar gezet en te water gelaten. Zenuwen beginnen nu echt op te spelen.
Langzaam heb ik het model getaxied naar de start locatie. . . . bons bons bons bons . . . wat is dit toch altijd spannend. adem in, adem uit pppffff gaan . . . . De gas knuppel naar voren gezet en het model kwam snel op de step waarna de snelheid snel toenam, even later was ze in de lucht! Al stijgend een flauwe bocht naar rechts gemaakt en vervolgens het model rechtuit laten vliegen. Er was iets up trim nodig om het model 'level' te houden. Waarschijnlijk kan ik voor volgende vlucht wat lood uit de neus halen.
Na het trimmen wat rondjes gevlogen. Er was een brommend geluid hoorbaar maar ik maakte me geen zorgen en dacht dat het werd veroorzaakt door het dan wel dan niet synchroon draaien van de motoren zoals bij mijn goose. Na een paar minuten vliegen werd het tijd voor de landing.
De final wat gerekt om te landen in zicht van de camera. Een kleine bounce en daarna kwam de Dornier rustig neer. Toen zag ik dat één van de motorkappen op zijn kop zat, deze was dus losgekomen van de magneten. Ik denk dat ik deze heb gestoten tijdens transport. Gelukkig alleen wat krassen en een warme motor, dit had ook anders kunnen lopen. Al met al best een geslaagde maiden dus. Heb nu al weer zin in de volgende vlucht.
Wat een gevoel

het vliegt!
Onderstaand enkele foto's gemaakt door Lucas en een video :
Mvg,
Bart