Dquad iniMini-H quadcopter !

Ah tnx,
Lees nu in dar draadje dat bij 4" max 1806 motoren worden aangeraden nu heb ik net 2204 tiger motoren besteld. Kan ik dit beter omruilen voor 1806 tigers als ik in het begin toch alleen maar 4" met 3s ga vliegen???

Vind het op dit ogenblik nog allemaal wat dubbel en mijn part hebben de 180 size frames de 'set-ups' daarvoor ingehaald.
Ik zie bvb 180 size frames met een 250 size set-up verschijnen, sorry daar geloof ik niet in ... Een 180 size van +550 gram vliegklaar op 4" props is bullshit.
Ik zie 180 size frames met de tiger 1806 2300 kv motoren, ook niet ideaal mijn part... Ook nog zwaar en idem als hierboven, 4" props op een 2300 kv motor geeft niet de power van een 250 size.
Zelf heb ik een armattan 180 gebouwd met sunnysky 1306 3100 kv motoren, deze draai ik op 4s 1000mah en 4045 (no bullnose) props. Vliegklaar gewicht van 320 gram !
Met dit laatste zit je al vrij dicht naar een set-up voor dit segment !

Het is mijn part wachten op een 1806 motor van een 2700 à 2800 kv welke op 4s met een 4" prop een perfecte set-up kan betekenen.

5" armen op een 180 size body om er een 210 mee te puzzelen ... Dan is de BO 220 een betere optie. Wil wel zien hoe dat gaat kwestie van duurzaamheid, armen die dikwijls dan met 2 schroefjes vast zitten.

Maar tijd zal het ons leren en we zullen snel zien waar 'de top' terug naar zal grijpen:
Een inimini met een veel te hoge BMI, een inimini met te weinig power of mss compleet iets anders :)

Soit, mijn part is een 220/250 sized frame nog niet te kloppen kwa prestaties, of je nu groter of kleiner gaat.

Mvg

Tis een beetje wat je wilt. Er was een moment dat iedereen een flip260 bouwde met 2208 2000kv motoren op 6 inch. Snel was t zeker maar fijn vliegen? Dat is voor iedereen persoonlijk.

Wat je op t frame zet maakt niet zo veel uit als t maar bij je doel past. De ideale setup is voor iedereen anders. Ik persoonlijk zou liever een cobra 2204 3100kv motor zien ;)

5" armen op een 180 size body om er een 210 mee te puzzelen ... Dan is de BO 220 een betere optie. Wil wel zien hoe dat gaat kwestie van duurzaamheid, armen die dikwijls dan met 2 schroefjes vast zitten.

Waarom zou de bo220 een betere optie zijn? De armen zitten vast met 3 boutjes, een minder dan een bo, maar doordat de spacers niet van nylon zijn maar aluminium kun je het 3e boutje wel heel goed aandraaien.
Frame is beduidend kleiner = minder luchtweerstand. En in het geval van een iniMini ben je ook nog eens een dijk draden kwijt door de PDB.

Ik zou zon ding wel eens willen proberen maar 120 ballen voor zon frame dat gaat em niet worden

Hierbij de mijne :) nog even wachten op een paar 1300mah lijpo's en dan de maiden

5a37652ddf99160c0721de9c81fe547b.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, zeer behulpzaam! Hoop hem snel te kunnen bestellen. En bedankt voor de PDF, weet niet of mocht maar lees offline toch makkelijker. ;-)

Nou en of het een mooi verslag is geworden. Fint heeft mij vanaf het begin af aan weten te benaderen met de vraag of hij een verslag mocht maken, waarop ik eerst wat terug houdend was maar gaande weg merkte ik dat Fint er echt voor wilde gaan en dat is wel te zien in het resultaat. Daarom zeg ik alvast toe dat hij volgende x weer zoon mooi uitgebreid verslag namens ons mag maken want wat hij heeft gedaan is subliem. Probeer dit maar is te evenaren wat een werk.

Namens Dquad.
Fint nogmaals onwijs bedankt je hebt echt goed je best gedaan. Vele zullen het mij eens zijn en vele zullen profijt hebben van jouw bouw verslag.

Thanks.

Dquad.
Davis & Djon

Nou en of het een mooi verslag is geworden. Fint heeft mij vanaf het begin af aan weten te benaderen met de vraag of hij een verslag mocht maken, waarop ik eerst wat terug houdend was maar gaande weg merkte ik dat Fint er echt voor wilde gaan en dat is wel te zien in het resultaat. Daarom zeg ik alvast toe dat hij volgende x weer zoon mooi uitgebreid verslag namens ons mag maken want wat hij heeft gedaan is subliem. Probeer dit maar is te evenaren wat een werk.

Namens Dquad.
Fint nogmaals onwijs bedankt je hebt echt goed je best gedaan. Vele zullen het mij eens zijn en vele zullen profijt hebben van jouw bouw verslag.

Thanks.

Dquad.
Davis & Djon

@Fint steek die maar in je zak! Inzet wordt beloond :)

Top man, mooi en duidelijk Fint, heb rest van de spullen net besteld bij MRP. Ga weekend beginnen met bouwen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back