Apart forum dit. In elk draadje beginnen vaste bezoekers te trollen ruzie te zoeken enzovoort.
Daar heb je wel een goed puntje te pakken, nu is de soep is hier nooit zo heet als dat tie opgediend wordt en je hoeft ook niet overal op te reageren.
en kennelijk is het meer van belang dat ik in deze ongelijk krijg, dan dat de waarheid boven tafel komt..
De waarheid ligt zoals gewoonlijk ergens in het midden.
De één zaagt liever met een handfiguurzaag en de andere met een machientje.
Wie met de nauwkeurigheid aan komt zetten en er een weddenschap aan koppelt, tja lees je eigen teksten eens terug.
Ik durf de strijd rustig aan. Pak een plaat triplex voor een vliegtuig, kies een spant met inwendige gaten, en ik zaag het met een handzaag sneller, makkelijker én netter dan jij op je machine.
Daar ben ik toch niet zo heel zeker van, dat je sneller en nauwkeuriger bent.
Het voordeel van een machientje is dat de op en neer gaande beweging al voor je wordt gedaan.
De zager hoeft dan alleen nog maar een beetje te duwen en het zaagje het lijntje te laten volgen.
Het eigen willetje van het zaagje, om de nerf te volgen gebeurd bij de hand figuurzaag evengoed.
Het is de ervaring die het voorkomt.
Nu ben ik zelf van de categorie als het meer is dan een beetje, ligt zo'n plaat triplex vrij snel in de CNC freesmachine.
Hoewel de laatste frees sessie polycarbonaat betrof wetende dat het ook met de hand figuurzaag gezaagd kon worden.
Maar tja het waren minder handelingen om het vers getekende (digitale) tekeningetje de freesmachine in te krijgen dan het over te zetten op het polycarbonaat om het met de hand uit te figuurzagen.