drift auto maken

En dan nog zaniken over een setup. Ik durf te wedden dat er in mijn drifter wel ff wat meer setup werk zit dan in de gemiddelde gripper.

Als je nou totaal niet weet waar je over lult, reageer dan gewoon niet. Begin nu te begrijpen hoe mensen hier aan 2000+ posts komen.

Misschien moet je volgende keer eens gewoon een babbeltje gaan maken als je bij de drifters in de buurt staat. Dan zul je er achter komen dat het toch wel even wat meer in houd dan je denkt, ipv achteraf hier bijdehand gaan lopen doen.

Internethufters noemen we dat ;) Maar ik ben er klaar mee, je doet maar, ga jij maar met open diffs op je plastic bandjes met 10km/h falen, net zoals je faalt in je reacties.

Beste Roelof,
Ik lees je reactie en heb mijn twijfels. Mijn twijfels omdat ik af en toe stukken uit je bericht kan halen waardoor ik het gevoel heb dat je weet waar je het over hebt. Aan de andere kant haal ik ook behoorlijk wat onzinnigheden uit je bericht.

Welk onderhoud heeft een brushed motor nodig? Er wordt met die plastic wielen totaal geen vermogen omgezet en zullen er ook geen grote stromen lopen waardoor een brushed motor lang zal leven (zeker als je er een onstroorsetje op hebt zitten)

Bovenstaande slaat nergens op, maar geen zin om het je uit te gaan leggen, daar je het toch beter weet!

Bij het driften is een goede doseerbaarheid van gas en rem heel belangrijk wat bij de veel gekozen Hobbywing sensorless brushless soms nog wel eens te wensen over laat en met brushed (mits een niet te snelle motor) nooit fout kan gaan.

Hier zit zeker wat wijsheid in. Echter wordt het ook meteen nietig gedaan door je laatste regel :hammer:

Ik had toch echt iets van een TRF gezien en nog een ander (verouderd) racertje in carbon. Want ja, de body moet er gelikt uit zien maar blijkbaar ook hetgene onder de body. Een TT01 volledig in blauw aluminium hangen wat ik al al vaak gezien heb mag er goed uit zien maar het blijft een TT01.... (niets ten nadele van een TT01 maar het zal niets veranderen)
Maar om mijn verhaal kort te houden, waarom veel geld uitgeven aan een chassis en hop-ups en geen fatsoenlijke zender?
Ja, een DX3E voldoet, ben ik mee eens maar het is ook niet alles.....

Leuk verhaal maar geen antwoord op mijn vraag waarom je met hele dure zenders moet gaan driften. Ik heb bijv. een Sanwa M11X maar gebruik maar 20% van alle functionaliteit op deze zender. En dan vraag ik mij af, waarom zou je geen DX3E kunnen gebruiken, ook al drift je met een T3, TRF, plastic TT01 of huped TT01. Maakt toch helemaal niets uit en is toch persoons afhankelijk? Ieder persoon mag toch zelf bepalen wat hij/zij met zijn/haar geld doet. Of het volgens jouw wel/niet verstandig is, is eigenlijk jouw probleem. Het zou echt heel wat beter gaan tussen "grippers" en " drifters" als men respect voor mekaar zou hebben.

Mag wezen maar ik heb ook zo mijn ervaringen.
Duidelijke reactie :confused: Kom maar de volgende keer naar een wedstrijd dag i.p.v. een demo dag. Of nog beter doe een keer lekker mee met zo'n demo en laat de drifters zien moe makkelijk het is om te driften. Denk dat wij erg veel nog kunnen en willen leren!
Trouwens: Wellicht dat wij het niet over dezelfde event hebben maar wel grappig dat je aangeeft dat men ineens wegliep bij de drifters vandaan om naar de grippers te gaan kijken zonder erbij te vermelden dat dit alleen te danken was aan het feit dat men op dat moment, niets anders kon doen dan een nitro motor aan te zetten en wat lawaai mee te maken, om publiek aan te trekken. De rest van de dag waren er maar een handje vol mensen die daar stonden te kijken.
Wat ook grappig is is dat ik zelfs dan geen ene drifter zag die daar moeite mee had daar wij daar niet stonden om te kijken wie het meest publiek aan trekt. Wij staan daar om het publiek kennis te laten maken met rcdriften en om antwoord te geven op hun vragen. Of wij daar voor 2 man staan of 200 maakt voor de drifters helemaal niets uit. Wij staan daar met evenveel plezier. Dus sorry maar echt niemand die zich toen rot of boos heeft gevoeld ;)

Hoewel ik misschien voor jou een "gripper" mag zijn sta ik in mijn gripwereldje ook bekend als een drifter. En eerlijk, alle drifters naar RCDRIFT te sturen is ook zo eenzijdig zoals al eeder de discussie aangaf over het wel of niet locken van diffs.

In driftwereld ben je volgens mij onbekend. Maar we zouden je wel graag een keer uit willen nodigen bij een demodag om lekker samen deur aan deur door de bochten heen te glijden.

Hints en tips zijn altijd welkom en niets moet zoals het hiervoor wel anders lijkt. Wat is er mis met zelf leren om de juiste setup te zoeken? Ook een Jos Verstappen kon niet in de Benneton van Schumacher rijden toen die alleen die auto nog kon gebruiken voor een kwalificatieronde, iedere rijder heeft een andere setup...

En daar ben ik het 100% met je mee eens. Laat ieder het op zijn eigen manier leren en aangezien wij rijders zoals Schumacher aanhalen.... zelfs Schumacher die gezien wordt als een van de beste F1 rijders ooit, weet niet beter dan een pro drifter. In tegendeel hij is iig zo eerlijk om aan te geven dat hij geen kaas van heeft gegeten.

Iig zoals ik al aangaf ik heb mij twijfels en zal het derhalve hierbij laten v.w.b. reacties in deze post en hoop je een keer bij een of meerdere demo's te zien. Zou het erg fijn vinden om samen door wat bochtjes heen te glijden en nieuwe dingen te leren.

Fijne feestdagen!

En dan nog zaniken over een setup. Ik durf te wedden dat er in mijn drifter wel ff wat meer setup werk zit dan in de gemiddelde gripper.

Denk je? Dan heb je echt een hele hoge dunk van jezelf. Ik weet wel zeker dat jij niet eens de helft van de setup opties gebruikt die wij kennen.

En daar ben ik het 100% met je mee eens. Laat ieder het op zijn eigen manier leren en aangezien wij rijders zoals Schumacher aanhalen.... zelfs Schumacher die gezien wordt als een van de beste F1 rijders ooit, weet niet beter dan een pro drifter. In tegendeel hij is iig zo eerlijk om aan te geven dat hij geen kaas van heeft gegeten.

Iig zoals ik al aangaf ik heb mij twijfels en zal het derhalve hierbij laten v.w.b. reacties in deze post en hoop je een keer bij een of meerdere demo's te zien. Zou het erg fijn vinden om samen door wat bochtjes heen te glijden en nieuwe dingen te leren.

Fijne feestdagen!

Zijn we het in ieder geval ergens over eens.... ;)

Om even terug te komen op de motoren. Ja, er is veel troep op de markt (zie Traxxas 550 motor) maar de slijtage is minimaal als er geen vermogen verzet moet worden. En dan, als je TT01 al met een brushed ESC en een 540 motor komt is er echt geen verplichting om een 100 euro kostende brushless set in te lepelen als je voor dat geld in de komende 10 jaar vele 540 motoren kan verslijten (mocht je dat uberhaupt lukken). Daarnaast moet je eens naar de Team Orion V2 motoren kijken...
En ja, ik heb door de jaren heen div. electro klasses op de club geraced en weet heus wel wat een brushed motor over de tijd kan doen maar dat een motor 1000 rpm minder draait door een ingesleten collector zal bij een drift nauwelijks belangrijk zijn.

Wil je brushless zal mijn advies een sensored versie zijn, is misschien niet goedkoper maar je hebt zeker wel een maximum controle over het gas.

Dit soort reacties klinken toch erg sterk als "voor driften moet je meer verstand hebben van je setup dan wanneer je voor grip gaat" en dat kan hopelijk niet de bedoeling zijn geweest.

Verder begint deze discussie wel erg richting flame war te gaan tussen een paar leden. Laten we het meer inhoudelijk houden ipv "ach, je kletst uit je nek" soort reacties. ;)

Als ik tegen jou vertel dat jij niks van indoorheli's weet krijg ik waarschijnlijk een heel vergelijkbare reactie van jou terug ;)

Hooguit via PB, maar dat nog niet eens, daar is wel meer voor nodig. Maar dat wist je, gezien je ;) smilie wel al, zo gok ik...

Ik vind dat je, ook op een forum, een discussie op argumenten moet voeren, en niet op de persoon, of om de ene groep boven de andere te stellen. Er zijn al genoeg vooroordelen tussen de verschillende takken van de RC-hobby, daar hoeft niets aan toegevoegd te worden. Zeker gezien dat, met de toename van RTR, het op termijn dreigt dat de kennis over dingen afneemt, omdat er wel mensen met ervaring wegvallen, maar die meestal niet weer worden aangevuld uit de nieuwe generatie. Als we dan ook nog eens onderling verder versnipperen, gaat het nog meer de verkeerde kant op. Als iemand foute info geeft, kun je iemand daarop aanspreken, maar doe je dat op de persoon, dan wordt het al snel "ugly"... ;)

Dat mensen het beter weten is prima maar daarmee mensen onnodig opdringerig op kosten jagen omdat je iets MOET gebruiken zonder maar eerst iets geprobeerd te hebben is zwaar onzin.

Wat is nu eigenlijk het grote erg hier?
Ik zie niet echt waar Roelof de ts of eventuele beginnende drifers heeft lopen misleiden?
Hoezo is een brushless motor wel nodig voor die paar keer per maand en een goede zender niet? dat soort dingen snap ik eigenlijk ook niet. zon Dx3e ofzo is vrij traag anders
Ik zie eigenlijk geen uitleg van de pro drifters waarom dat nou allemaal verkeerd zou zijn...
Als alle drifters denken dat het voor hun of RC community voordelig is zich af te scheiden van de andere RC rijders (wat imo niet slim is) wees blij dat er dan hier nog iemand een poging doet om nog redelijk advies te geven toch..
Grts

Hooguit via PB, maar dat nog niet eens, daar is wel meer voor nodig. Maar dat wist je, gezien je ;) smilie wel al, zo gok ik...

Ik vind dat je, ook op een forum, een discussie op argumenten moet voeren, en niet op de persoon, of om de ene groep boven de andere te stellen. Er zijn al genoeg vooroordelen tussen de verschillende takken van de RC-hobby, daar hoeft niets aan toegevoegd te worden. Zeker gezien dat, met de toename van RTR, het op termijn dreigt dat de kennis over dingen afneemt, omdat er wel mensen met ervaring wegvallen, maar die meestal niet weer worden aangevuld uit de nieuwe generatie. Als we dan ook nog eens onderling verder versnipperen, gaat het nog meer de verkeerde kant op. Als iemand foute info geeft, kun je iemand daarop aanspreken, maar doe je dat op de persoon, dan wordt het al snel "ugly"... ;)

+1 :D

RC Drifters gebruiken niet vaak fancy-pancy zenders omdat alle functionaliteiten die erop zitten vooral van toepassing zijn op grippers.
Een goed chassis merk je veel meer, vooral omdat het gewoon doet wat het moet doen, op het moment dat dat moet.
Omdat driften niet met de extreme snelheden van grippen gaat is het ook niet nodig om een supersnelle zender te hebben ;)

Natuurlijk móet een brushless set niet, maar een goedkoop (EZRun e.d.) brushless setje werkt al veel fijner en geeft meer mogelijkheden dan een brushed set van dezelfde prijs. Bovendien geen gezeik meer met koolborstels e.d., brushed doet mij denken aan de NiMH's: ellende die we gelukkig al lang niet meer gebruiken ;)
Jullie nog wel? Geen idee, maar als het zo is dan lopen wij blijkbaar nogal voor :p

Ik heb bij mijn (purpose-built front-mid-engine) driftchassis al veel aan de afstelling veranderd. Ieder turnbuckletje verdraaid en bij wijze van spreke onder ieder boutje een shimmetje gedaan. Niet heel bijzonder, doen grippers ook.
Maar drifters gaan verder, zelf aanpassingen bedenken om hun chassis beter te maken. Van het aanpassen van dempers (bv slow-rebound-mod) tot het veranderen van de stuurgeometrie (anti-ackermann).

RC Drifters gebruiken niet vaak fancy-pancy zenders omdat alle functionaliteiten die erop zitten vooral van toepassing zijn op grippers.
Een goed chassis merk je veel meer, vooral omdat het gewoon doet wat het moet doen, op het moment dat dat moet.
Omdat driften niet met de extreme snelheden van grippen gaat is het ook niet nodig om een supersnelle zender te hebben ;)

Natuurlijk móet een brushless set niet, maar een goedkoop (EZRun e.d.) brushless setje werkt al veel fijner en geeft meer mogelijkheden dan een brushed set van dezelfde prijs. Bovendien geen gezeik meer met koolborstels e.d., brushed doet mij denken aan de NiMH's: ellende die we gelukkig al lang niet meer gebruiken ;)
Jullie nog wel? Geen idee, maar als het zo is dan lopen wij blijkbaar nogal voor :p

Ik heb bij mijn (purpose-built front-mid-engine) driftchassis al veel aan de afstelling veranderd. Ieder turnbuckletje verdraaid en bij wijze van spreke onder ieder boutje een shimmetje gedaan. Niet heel bijzonder, doen grippers ook.
Maar drifters gaan verder, zelf aanpassingen bedenken om hun chassis beter te maken. Van het aanpassen van dempers (bv slow-rebound-mod) tot het veranderen van de stuurgeometrie (anti-ackermann).

Ik ben benieuwd wat je wil bereiken met deze posting. Er staan in ieder geval, tussen de erg zinnige opmerkingen, ook diverse vooroordelen in die al eerder voorbij zijn gekomen, aangevuld met nog een paar extra. Jammer...

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik rijd af en toe ook met een auto met brushed motor, 40 MHz zender en NiMh. En vreemd genoeg werkt het...

Techniek is een manier om je hobby te beleven, maar niet het doel.

zit dit topic nu al een paar dagen te lezen..... maar leuk dat er een discussie gehouden wordt of het nou wel of niet nuttig is om brushless te rijden of een zender van 300 euro blah blah blah blah daar help je de TS niet echt mee...

Ontopic:
TT01 lekker zo houden geen brushless geen zender die 3x zoveel kost als een TT01, Lipo is ook nog niet nodig, achter diff locken zou ik wel doen anders onderstuurt ie als een malle, en zo als Leroy al zei ff een paar HPI T-Drifts of de R2hobbies T-Drifts variant aanschaffen.
verder lekker lol hebben met dat ding en niet te veel extra's insteken want dat is het niet waard.
kijk eerst maar eens of je het onder de knie krijgt en of je het leuk vind.

Als je het echt leuk vind en je wilt b.v. ook wedstrijden rijden dan zachtjes aan naar een leuk semi/pro chassis kijken en een brushless setje, lipo's en 2.4ghz zenderset maar dat hoeft niet allemaal in een keer

2,4ghz is erg handig als je met een grote groep aan het rijden bent heb je niet een hele doos met kristallen nodig.

nog ff voor roelof... als je met een nitro in een hal gaat rijden waar van te voren wordt gezegd dat het niet toe gestaan is en dan bij de helft van de kids die er rond lopen de trommelvliezen uit z'n voegen laat barsten ben je lekker bezig... maar verder heb ik het hele weekend max 10 mensen bij de "grippers" zien staan en bij ons was er altijd animo. maar laat maar eens een keer je "driftskills" zien we hebben meetings genoeg... dan praten we wel weer verder. tot nu is er nog maar 1 die ik gezien heb die echt alles kan en das Masami daar mag iedereen wel een voorbeeld aan nemen 13x wereld kampioen en vind alle takken van RC mooi en niet dat gezeik van ja grippen is beter dan driften...
kom maar eens in juni op Amstelhal borchland bij die zandbak van 020
D1-10.com | open european rc drift

de discussie verder hier uitvechten heeft nu geen zin omdat er dan nog meer onzin in dit topic gedumpt wordt waar de TS niks aan heeft.

Succes
Arno

verder lekker lol hebben met dat ding en niet te veel extra's insteken want dat is het niet waard.
kijk eerst maar eens of je het onder de knie krijgt en of je het leuk vind.

...Masami daar mag iedereen wel een voorbeeld aan nemen 13x wereld kampioen en vind alle takken van RC mooi en niet dat gezeik van ja grippen is beter dan driften...

Precies, het gaat om de fun, de techniek is maar een hulpmiddel. :thumbsup:

En een goede instelling is net zo belangrijk, zonder de ene tak van RC boven de andere te stellen, of iemand af te serveren omdat hij vindt dat hij niet het nieuwste spul nodig heeft.

Volgens mij is dit toch een succesvol topic, heeft meerdere nieuwe forumleden opgeleverd. Wie weet mensen die volgende keer advies kunnen geven ipv achteraf zich boos moeten maken
Kans is groot dat er hier vanzelf weer driftvragen komen.

Ik snap nog steeds niet waarom het wenselijk is je af te scheiden van de grote RC community, is zonde en niet slim. Hier zit een veel breder publiek op die andere site kom je zon beetje aleen als je al een drifter bent. Gemiste kans voor bijde communitys.
Kan me niet voorstellen dat mods hier geen subforum zouden willen openen als je het ze netjes vraagt met wat argumenten.

heel simpel RC driften wordt door een groot gedeelte van de RC wereld niet als sport gezien en dat het klungelig en onbenullig is dus trekken we gewoon een lange neus naar de rest en gaan we onze eigen dingen doen. en tot nu toe werpt dat nog steeds z'n vruchten af. want kennelijk vind het grote publiek het wel mooi om mooi gespoten RC auto's die vol details zitten close te zien twinnen. het is dus het zelfde als wat ze bij het echt Driften ook hebben ervaren

en door dat het gescheiden is kan je ook veel beter en gerichter info verstrekken. want het RCdriften is tegenwoordig echt niet meer van ik kwak er een paar velgies onder met PE en gaan met die banaan dat was een jaar of 5 a 6 geleden wel zo tegenwoordig heb je ongeveer 100 verschillende soorten compounds die stuk voor stuk anders reageren

hehe gaat het toch nog ergens heen met dit topic.
En een apart drift topic is leuk tot dat bepaalde mensen weer denken het beter te weten en dan begin je weer van voor af aan.
Als je echt in het driften geintresseerd ben en dat ook wil gaan doen , kom je vanzelf op de juiste plek terecht.

Sorry ik moet toch zeggen dat ik jou post voor een groot deel onzinnig vind Biggimus.
De meeste takken van de modelbouw worden niet als sport gezien maar gewoon als lol hobby en dat is volkomen terecht.
Of doel je er op dat er serieuze drift competitie is en mensen die weigeren te erkennen?

Ik weet wel zeker dat het zijn vruchten niet afwerpt om een apart forum te hebben ipv op het grootste RC community forum te zitten.
De mensen die jullie op het forum krijgen waren al specifiek opzoek ernaar en had je toch al in de zak.
Als je het hier zou doen krijg je veel publiek die er toevallig tegen aanlopen, zoals ik zei veel breder publiek.
Lijkt me vrij logisch

"en tot nu toe werpt dat nog steeds z'n vruchten af. want kennelijk vind het grote publiek het wel mooi om mooi gespoten RC auto's die vol details zitten close te zien twinnen. het is dus het zelfde als wat ze bij het echt Driften ook hebben ervaren"

Volgens mij reageer je met dit stukje trouwens niet op mij maar gaat dit nog steeds voort op het waar stonden de meeste mensen welles nietus tussen drifters en normale onroad racers van een meeting die ergens plaats heeft gevonden....

Ik zou niet weten waarom de kwaliteit van de info die je zou kunnen geven anders zou zijn als het hier gegeven zou worden als op een ander forum, heeft met de mensen te maken niet met het medium volgens mij.

Hallo Patrickbaja jou comments voegen niets toe
Op een forum corrigeren mensen elkaar.
Geef dan gewoon uitleg als er iets gezegd word dat niet klopt. (of niet optimaal is)
(Er is duidelijk iemand aan het posten die eens voor de lol heeft proberen te driften die zijn ervaring probeert te delen, dat zijn methode niet genoeg is voor een driftkampioenschap kan je hem ook op een andere manier medelen)

Met elkaar een grote en sterke community vormen is volgens mij gewoon altijd beter.
Zo komen mensen ook in aanraking met nieuwe dingen
Meeste hier zouden nooit gaan zoeken naar een speciaal driftforum als het hier niet is, maar er wel kijken als het er wel was! simpel..

Juist, onnodig opzadelen met dure spullen in de plaats van wat men al heeft is gewoon niet een juiste plan van aanpak. Het probleem met dit soort overbodige informatie zonder tegenspraak is dat iedere nieuweling denkt dat het moet en onnodig geld gaat uitgeven met ook een verkeerde kijk tegen deze hobby hetgeen we ook al zien met mensen die nito motoren moeilijk vinden en het per definitie afraden en nu ook al verkondigd wordt door mensen die niet eens die ervaringen hebben.
We hebben al jaren met kristallen en AM modulatie gewerkt als ook brushed motoren en ineens is het techniek wat als oud, storingsgevoelig, slijtagegevoelig, onhandig etc. wordt afgedaan terwijl het vandaag de dag nog steeds actuele en prima bruikbare techniek is en in sommige gevallen ook wel eens de betere keuze.

Afscheiden van klasses zeker tov. brandstof is in de RC autowereld zeer gebruikelijk geworden. Onder de "grippers" zie je op clubniveau steeds meer gescheiden wedstijddagen en als ze samen op 1 dag een wedstrijd rijden zijn het meestal de electrorijders die het vertikken om bij brandstof hun plicht als baaninzet voldoen.
Als je jezelf juist gaat afscheiden of boven de rest probeert te plaatsen krijg je een tegenreactie en dat terwijl we allemaal met hetzelfde bezig zijn.

Overigens word het serieus wedstrijdrijden met grip ook niet serieus bevonden maar dat is een animo instelling bij veel "straatrijders"

Wat betreft de brandstofstart, dit was een opdracht van de organisator van onze stand die wilde weten wat het motorgeluid kon doen mede omdat ook in de grote hal de nodige motoren gestart werden, en inderdaad het geluid van een brandstofmotor trekt meer interesse :D

Back