Vraagje.
Jaren geleden CP gevlogen. Geen 3D maar gewoon ontspannen lekker vliegen.
Wilde weer beginnen met beperkt budget en eerst maar even FP gevlogen.
Ging weer lekker. Nu weer op zoek naar een Budget CP (esky oid)
Nu wil het toeval dat ik een Copter-x cx450 SE V2 heb gekrégen.
Niet voor niets, want redelijk in de kreukels.
Heb hoofdrotoras, flybar, staartbuis, en nog wat zaken vervangen.
Echter de hoofdrotor is nog steeds wat wobbelig (ietsje maar) en wanneer ik hover gaat het de eerste seconden goed, blijft ie stil hangen maar daarna gaat de achterkant als een gek van links naar rechts. Er zit een Futaba 6EX (2,4 Ghz) en een GY401 gyro bij. Beide ingesteld zoals de gebruiksaanwijzingen opgeven. (gain, epa, etc).
Omdat de hoofdrotor niet lekker is kan ik een nieuwe kopen voor 60 euro.
Er zijn nog wat dingetjes die ik moet vervangen maar een nieuwe kit kost 80 euro.
Nu zit ik over het volgende te twijfelen:
Ik koop de Copterx CX450 SE V2 kit (80 euro) en hang alle electronica om met de kans dat de staart weer raar doet. (eventueel gyro vervangen?)
Of ik koop een kant en klare esky belt cpx. Die na wat afstellen waarschijnlijk gewoon goed vliegt.
Iemand advies of wijze opmerkingen?
Alvast bedankt.
Gr, Rob.
Jaren geleden CP gevlogen. Geen 3D maar gewoon ontspannen lekker vliegen.
Wilde weer beginnen met beperkt budget en eerst maar even FP gevlogen.
Ging weer lekker. Nu weer op zoek naar een Budget CP (esky oid)
Nu wil het toeval dat ik een Copter-x cx450 SE V2 heb gekrégen.
Niet voor niets, want redelijk in de kreukels.
Heb hoofdrotoras, flybar, staartbuis, en nog wat zaken vervangen.
Echter de hoofdrotor is nog steeds wat wobbelig (ietsje maar) en wanneer ik hover gaat het de eerste seconden goed, blijft ie stil hangen maar daarna gaat de achterkant als een gek van links naar rechts. Er zit een Futaba 6EX (2,4 Ghz) en een GY401 gyro bij. Beide ingesteld zoals de gebruiksaanwijzingen opgeven. (gain, epa, etc).
Omdat de hoofdrotor niet lekker is kan ik een nieuwe kopen voor 60 euro.
Er zijn nog wat dingetjes die ik moet vervangen maar een nieuwe kit kost 80 euro.
Nu zit ik over het volgende te twijfelen:
Ik koop de Copterx CX450 SE V2 kit (80 euro) en hang alle electronica om met de kans dat de staart weer raar doet. (eventueel gyro vervangen?)
Of ik koop een kant en klare esky belt cpx. Die na wat afstellen waarschijnlijk gewoon goed vliegt.
Iemand advies of wijze opmerkingen?
Alvast bedankt.
Gr, Rob.