duidelijke topics wat een onzin!!!!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door randy kolenbrander, 29 mei 2011.

  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    STAAT, Henk, niet staan. het slaat op het "rood streepje" , dus enkelvoud. :rolling:

    Dit forum is inderdaad geen zoekmachine, klopt. Maar hoe vaak ik niet de opmerking (van vaak jonge gebruikers) tegenkom: "Ik heb het hele forum afgezocht, maar ik kon er niets over vinden" terwijl ik, digibeet 1e klasse, met 2 muisklikken een aantal potentiele oplossingen kan vinden...
    Sommige lieden zijn simpelweg te belazerd om moeite te doen om het antwoord te zoeken voor hun probleem en verwachten dat " de oude rotten", waar ik ondertussen ook toe behoor, het wel voor hen opknappen. Ikdaggutnie.
    Vandaag nog iemand die " nergens iets kon vinden over 12v motoren". Neem me nou niet kwalijk...

    Zoals ik al vaker schreef:
    De kwaliteit van het antwoord is recht evenredig met de kwaliteit van de vraag.

    Iemand heeft een probleem, dat kan. Maar als diegene het vervolgens vertikt om alle relevante zaken in zijn vraag te verwerken, krijgt hij dus antwoorden die soms nergens op slaan. Niet omdat de beantwoorder de ballen verstand ervan heeft maar omdat de beantwoorder niet beschikt over de juiste parameters en dus uit kan gaan van een totaal verkeerde voorstelling van zaken.

    Voorbeeld?
    Iemand plaatst een foto van een houten scheepsmodel in aanbouw op het forum en vraagt welke motoren hij zou kunnen gebruiken.
    Geen schaal, geen afmetingen van het model. De foto laat een stukje van de boeg zien, met een aantal spelden er in om de latjes vast te houden tijdens het drogen van de lijm. Kan ik dus niets mee.

    Ander voorbeeld:
    "Ik heb in een boot 2 motoren van 1 ampere en 720 toeren per minuut. Welke regelaar raden jullie mij aan?"
    Geen verdere gegevens over welk schip, welke motoren, hoeveel ampere trekken ze onder last... :bye:

    Zoals Ron terecht aangeeft: informatieve topictitels vergemakkelijken de zaak aanmerkelijk. Als ik een probleem heb met een Robbe multiswitch-decoder, en ik wil hulp, dat maak ik een topic titel met in ieder geval de woorden "Robbe multiswitch-decoder" er in. Wie weet heeft iemand over een jaar een soortgelijk probleem, dan kan hij " mijn" topic in ieder geval snel vinden.

    Als ik er alleen maar :help: als titel boven zet, loop ik het risico dat iemand een reddingsboei tegen m'n kop gooit of dat er een Sint Bernhardhond met z'n kwijlende bek boven me staat als ik net in m'n bedje lig.

    Edit: Even een testje gedaan: in de zoekfunctie de woorden "hulp gezocht" ingetoetst. 113 hits, alleen op titel. Succes.....
     
  3. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina