duikboot bouwen als schoolproject + filmpje test duiksysteem

Petflessen zijn i.d.d. slecht te lijmen, heb het wel een gedaan met ca lijm ( canapy voor een heli ),
het hield maar daar was het ook wel mee gezegd.
Je kon het zo lostrekken bij de lijmnaden.

hallo

eerstens een duikboot zinkt niet maar die gaat gekontroleert dieper in het water liggen

de koersk die is gezonken maar dat was dus niet de bedoeling

een duiboot vaart ook niet onder water want dan zit hij in de modder te boren

een schip vaart op het water (drijft) een duikboot die onder gedoken is vaart IN het water

wat die flessen aangaat die waren bedoelt als proef om aan te tonen dat 2 duiktanks nooit goed vullen
als je nu de doppen van de flessen gebruikt dan kan je daar dus wel een koppeling in vast zetten
die doppen zijn namelijk stevig genoeg om er een koppeling met het draad einde (na het boren van een gat) in te draaien en vandaaruit kan je met buisjes en slangetjes verder

groeten raf

raf zei:
eerstens een duikboot zinkt niet maar die gaat gekontroleert dieper in het water liggen
we hoeden het eerst bij het gewoon varen een het opp. we hebben inmiddels motoren, regelaars en schroeven besteld :D

2x speed 400

PET flessen kun je wél te lijmen mits je er voldoende aandacht aan besteed.In mijn duikboot zitten ook twee duiktanks , gemaakt van PET flessen ,en er zijn verschillende dingen aan gelijmt en komt geregeld onder druk te staan tijdens het leeg blazen,en ik vaar er al drie jaar mee.

Gr Joop

we hebben inmiddels de pvc buizen :D
we wachten nu nog op de electronica, ik hoop dat we dat morgen binnenkrijgen .

nog even een practische vraag, we willen 2 regelaars elk op een ander kanaals hebben, maar kan dit?? omdat je dan met dubbele voeding zit naar de ontvanger??? of van 1 regelaar de voeding afknippen???

tuurlijk kan het, in plaats van knippen kan je ook netjes de rode draad losmaken uit het stekkertje.

Patrick

inmiddels alle electronica binnen dus we kunnen beginnen met het bouwen!! hier een fotootje van de aandrijving:

33.JPG.JPG

hiervan gebruiken we dus twee allebei op een verticale stick van de zender.

mag ik vragen waarom veel mensen voor hun profiel werkstuk voor een duikboot kiezen en bijvoorbeeld niet voor ROV?
misschien een domme vraag hoor....

vrgt Jacar

hallo

een rov is volgens mij makkelijker te bouwen dan een duikboot

wat pvc buis met bochten en een paar deksels
de pvc buis kan je meteen als duiktank gebruiken
ik wil naar -9 meter duiken
mischien een idee als proef

groeten raf

ja dat dacht ik ook al en als je een oude camera hebt kan je er meteen ook beeld bij doen 8)
en opzich kan je de elektronica super simpel houden en je kan ook de stroom bron aan wal houden (dus een lekker grote lood accu)

ik zit pas in de 3e dus ik weet ook niet wat de eisen zijn voor zo'n profiel werkstuk..., zal wel ingewikkelder moeten zijn als waar ik mee zit te spelen :roll: .

vrgt Jacar

sparkie zei:
ik zit pas in de 3e dus ik weet ook niet wat de eisen zijn voor zo'n profiel werkstuk..., zal wel ingewikkelder moeten zijn als waar ik mee zit te spelen :roll: .
uhhh, ik zit ook nog maar in de 3e :D
wij doen het voor het vak NWO (Natuur Wetenschappelijk Onderzoek) we zijn laatst ook al naar eindhoven geweest met een auto op potentiële energie :D hij kwam wel 2.94 meter :lol: nog erger, hij reed achteruit :lol:

Back