duikboot dagen in België

Hoi Raf,

Wat is dat toch met jou de laatste tijd? Exploderende geeltjes, imploderende ballasttanks ... Ben je stiekum toch nog met die 'scherpe' torpedo's aan het experimenteren ? hahahaha

Maar over de binnen/buiten druk, daarom heb ik de afsluitklep (servo) in de slang tussen pomp en doorvoer naar buiten zitten. De klep dicht betekent dan dat de tank afgesloten is van de buitendruk. De pomp kan proberen wat'ie wil, maar er komt niets meer langs .. ;) Druk in de tank is dan gelijk aan druk in de WTC, en dan is zo'n simpele literfles ook voldoende.

hallo lex

was niet mijn boot hoor die geinplodeerd is
bij mij kan de pomp niet draaien of het ventiel moet open zijn
en dan kan zo een dunne tank dus niet
het probleem was denk ik niet zo de dunnen wand van de tank maar de dunnen wand van de kopse schotten
w1ImfwxEJ47sCNBM3603ks3kskXL0003kskXLQ2pK9L1c.jpg

oCpkbLSDwqmJmawSCU03ks3kskXL0003kskXLQ2pK9L1c.jpg

effe foto's geleent
deze waren ook maar 1 mm en dan heb je niet veel kleef oppervlak om dit echt stevig vast te kleven

groetjes raf

het probleem was denk ik niet zo de dunnen wand van de tank maar de dunnen wand van de kopse schotten
deze waren ook maar 1 mm en dan heb je niet veel kleef oppervlak om dit echt stevig vast te kleven

Dat eerste is wel zeker waar. De tank is rond en door die vorm hoeft de wand niet zo dik te zijn om toch stevig te zijn. De kopse schotten daarentegen waren zo vlak als een pannenkoek. Als daar maar een beetje druk op komt gaan die vervormen. Ze buigen naar binnen of buiten, afhankelijk waar de druk zich bevindt. Ze scheuren dan los van de cilinder en plof, stuk.

Wil je het goed doen, dan moeten de kopse schotten eigenlijk ook bol of hol zijn. Kijk maar naar de bodem van een gasfles, spuitbus of champagnefles. Maar makkelijker te maken is natuurlijk vlak en dan moet het gewoon lekker dik zijn, zodat het nauwelijks nog vervormd onder druk.

hallo martijn

ik maak mijn schotten van 9 mm materiaal
maar daar gaat maar 5 mm van In de buis de rest blijft er buiten maar is op dat punt even dik als de buis (of dikker)
dit geeft een veel groter kleefvlak en onder een haakse hoek
soms gebuik ik dit deel van de duiktank meteen als schot in het tech rek
dan zit de tank meteen vast in de constructie

groetjes raf

hallo

het zijn intotaal 22 pagina's
en dan heb ik het grootste gedeelte van de foto's die haast niet verschilde van de vorige weg gelaten
anders kwam ik op nog veel meer pagina's

het is een mixt geworden van iedereen die mij foto's heeft gestuurd

groetjes raf

hallo jan

dus zeker een aanrader voor 2009????
het water is zo helder het hele jaar door
alleen als er veel duikers in het water gaan dan is het een beetje troeble
maar we kunnen uitwijken naar een andere locatie aan het meer waar minder duikers komen en dus weer heel helder water
hier nogmaals de data voor 2009
19 april
13-14 juni
27 sept
en zeg nu nog eens dat we der niet vroeg bij zijn hahahaha

groetjes raf

hallo jan

dus zeker een aanrader voor 2009????
het water is zo helder het hele jaar door
alleen als er veel duikers in het water gaan dan is het een beetje troeble
maar we kunnen uitwijken naar een andere locatie aan het meer waar minder duikers komen en dus weer heel helder water
hier nogmaals de data voor 2009
19 april
13-14 juni
27 sept
en zeg nu nog eens dat we der niet vroeg bij zijn hahahaha

groetjes raf

Nou... Als IK mag kiezen.... dan aub NIET uitwijken naar een andere locatie met minder duikers.... Ik was blij dat er een duiker in de buurt was

Nu eerst februari goed doorkomen (nieuw babytje) en dan op naar 19 april !!

hallo jan

beter lezen
zelfde meer ,evenveel duikers hahahaha
maar ingeval het water van een mindere qualiteit moest zijn dan kunnen we uitwijken naar de linker kant van de kantine
daar is normaal de werkplaats van de club atlantis
daar doen ze zwaar materiaal in het water om aan de onderwater stad verder te bouwen
we hebben daar ook een mooie staan plaats en het water is daar nog helderder dan aan de cantine
wat je babytje betreft laat dat nog maar genieten waar het nu zit
want eens geboren begint voor die kleine reeds de ellende hahahaha

groetjes raf

Back