Duikbootvaren; wie - wat - waar

hallo


geleen is wat meer in de buurt dan zierikzee

en ik heb graag eens zelf in mijn handen wat ik koop
daarom geen wehkamp en andere katalogen hier in huis hahahahaha

het probleem met de u2524 is opgelost

de fout zat in de duiktank
in duiven hebben we in water gevarne waar algen in zaten
die zijn dus mee naar binnen gepomt geworden
als jullie je nog de construktie herinneren van de tank met de schotten er in om het bewegen van het water tegen te gaan (afremmen/klotsen)
nu daar zat het probleem
die algen hebben een vuilbrug gelegt tussen de beide sensoren van de water melders
dus het minste water dat in de tank werdt gepompt maakte door de vochtigheid reeds een brug tussen de sensoren
waar bij tank vol detektie werdt gedaan en de pomp dus stopt met pompen

ik heb de sensor veranderd en nu werkt de pomp terug zoals het moet

er zitten nu ook 10X 3.6 amp cellen in
wat het vaar gedrag van de u2524 heel veel heeft veranderd
hij wil nu altijd wegduiken onder een stijle hoek
en ik kan hem daar niet uit opvangen
zie het als een vrille bij een vliegtuig waar je moeilijk terug uitkomt
dus toch maar de voorste roeren eens gaan funktioneel gaan maken ?????
of terug spelen met het evenwicht van de boot
zijn achterkant licht nog iets te diep in het water als hij boven water licht
maar tijdens het duiken blijft dat achter stuk juist boven zitten??????
er is niets wat het echter drijvend kan houden

opzoek naar weer een nieuwe oplossing voor dit model


groetjes raf
 
hallo


boortjes van 2.2mm toegekomen en wat is nu het leuke er aan


ze zitten dus in een pakje met 10 stuks aan 0.50 cent perstuk
en ze zijn verdomme geen 2.2 mm maar 2.10mm


dus teklein voor het doel waar ze voor moeten dienen

het is om gek te worden
2.2 is 2.2 en niet 2.10
wordt er dan nergens meer controle op gedaan
of intereseert niemand zich nog aan qualiteit


en wat doe je met een boortje van 2.10 ??????????????????????

zoeken naar motoren met een asje van 2.10 ???

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
kan ik weer niet verder


groeten van een balende raf
 
raf zei:
hallo


geleen is wat meer in de buurt dan zierikzee

en ik heb graag eens zelf in mijn handen wat ik koop
daarom geen wehkamp en andere katalogen hier in huis hahahahaha

het probleem met de u2524 is opgelost

de fout zat in de duiktank
in duiven hebben we in water gevarne waar algen in zaten
die zijn dus mee naar binnen gepomt geworden
als jullie je nog de construktie herinneren van de tank met de schotten er in om het bewegen van het water tegen te gaan (afremmen/klotsen)
nu daar zat het probleem
die algen hebben een vuilbrug gelegt tussen de beide sensoren van de water melders
dus het minste water dat in de tank werdt gepompt maakte door de vochtigheid reeds een brug tussen de sensoren
waar bij tank vol detektie werdt gedaan en de pomp dus stopt met pompen

ik heb de sensor veranderd en nu werkt de pomp terug zoals het moet

er zitten nu ook 10X 3.6 amp cellen in
wat het vaar gedrag van de u2524 heel veel heeft veranderd
hij wil nu altijd wegduiken onder een stijle hoek
en ik kan hem daar niet uit opvangen
zie het als een vrille bij een vliegtuig waar je moeilijk terug uitkomt
dus toch maar de voorste roeren eens gaan funktioneel gaan maken ?????
of terug spelen met het evenwicht van de boot
zijn achterkant licht nog iets te diep in het water als hij boven water licht
maar tijdens het duiken blijft dat achter stuk juist boven zitten??????
er is niets wat het echter drijvend kan houden

opzoek naar weer een nieuwe oplossing voor dit model


groetjes raf
hoi raf
mijn mening is dat je nu een ballast probleem hebt door de vele gaten in de zogenaamde slinger schotten,dan loopt het water als je gaat duiken snel naar voren dus wat je wou tegen gaan heb je nu versneld vandaar dat het achtereind boven blijft en dat komt doordat de tank niet vol is en de ballans naar voren geschoven is, de conclusie is mijns inziens dat dit nooit kan werken dus terug naar de tekentafel
groeten fred
 
@ Raf als je een draaibankje heb en een boortje van 2.10
Is het wel te doen hoor
Je boort eerst het gat met 2,10
Dan draai je een asje van 2.10 en oplopend naar de maat die je wilt hebben 2.2o dus en die pers je er door heen en walla een gat van 2.20
Gaat prima en een goede passing :idea:
 
hallo fred


het probleem is dat die tank geen probleem is


uitleggen waarom

ik had een pack cellen van 7 stuks 3.3 voor in de boot liggen
ik had daar ook nog een plak lood liggen
en de boot vaarde als een mes door het water
ik kon hem mooi op diepte houden wat je maar wilt

nu heb ik dat pack vervangen door een pack van 10 cellen
dus 3 cellen meer
die wegen dus zwaarder dan dat pack van 7 cellen
dus heb ik van die lood plak het gewicht van die drie cellen afgehaald en voila aan de balans is niets veranderd.
dus met die water remmer is alles in orde
het is alleen dat er toch ergens iets met de balans veranderd is
als het water naar voor zou lopen dan zou dat reeds direkt bij het vol pompen moeten gebeuren
maar als ik de boot met het dek onder water leg en stop met pompen
en dan ga varen dan kan het zijn dat ik 5 minuten goed kan varen en dan opeens een vrille

groeten raf
bedankt om mee te denken in ieder geval
ik ga eens terug die 7 cellen proberen volgende week en kijken wat het dan geeft
 
raf zei:
hallo fred


het probleem is dat die tank geen probleem is


uitleggen waarom

ik had een pack cellen van 7 stuks 3.3 voor in de boot liggen
ik had daar ook nog een plak lood liggen
en de boot vaarde als een mes door het water
ik kon hem mooi op diepte houden wat je maar wilt

nu heb ik dat pack vervangen door een pack van 10 cellen
dus 3 cellen meer
die wegen dus zwaarder dan dat pack van 7 cellen
dus heb ik van die lood plak het gewicht van die drie cellen afgehaald en voila aan de balans is niets veranderd.
dus met die water remmer is alles in orde
het is alleen dat er toch ergens iets met de balans veranderd is
als het water naar voor zou lopen dan zou dat reeds direkt bij het vol pompen moeten gebeuren
maar als ik de boot met het dek onder water leg en stop met pompen
en dan ga varen dan kan het zijn dat ik 5 minuten goed kan varen en dan opeens een vrille

groeten raf
bedankt om mee te denken in ieder geval
ik ga eens terug die 7 cellen proberen volgende week en kijken wat het dan geeft
hoi raf
inderdaad niets aan je gewicht veranderd ik denk dat je het kan uittesten door je boot zo diep mogelijk te leggen met een paar gram drijf vermogen dan proberen om met een klein gewicht of een duwtje voorop zien wat hij doet als hij kiept en dat is achter ook uit te proberen dan is dat het teken dat er nog ruimte (lucht) in de ballasttank zit zodat bij een vlakke vaart er geen probleem is maar zogauw je iets naar voren gaat dan kan je dat effect krijgen het kiepen ik hoop dat dit meehelpt om je probleem vinden
groeten fred
we blijven denken
 
hallo fred


die tank is gewoon altijd vol
anders stopt de pomp niet vanzelf

zoals je het nu stelt zou de tank niet helemaal vol zijn??????

het kan natuurlijk altijd zijn hoor maar dat kan ik alleen maar weten door de boot te laten duiken
en hem volgepompt op een weegschaal te zetten

maar wie heeft zo een weegschaal die boven de 20 kilo nog grammen weegt ??????
want het gaat over grammen
daar de tank 1.900 water kan bevatten
is het verschil tussen vol en leeg 1.900 gram

groeten raf
 
raf zei:
hallo fred


die tank is gewoon altijd vol
anders stopt de pomp niet vanzelf

zoals je het nu stelt zou de tank niet helemaal vol zijn??????

het kan natuurlijk altijd zijn hoor maar dat kan ik alleen maar weten door de boot te laten duiken
en hem volgepompt op een weegschaal te zetten

maar wie heeft zo een weegschaal die boven de 20 kilo nog grammen weegt ??????
want het gaat over grammen
daar de tank 1.900 water kan bevatten
is het verschil tussen vol en leeg 1.900 gram

groeten raf
hoi raf
meten is weten waar ik van uit gaat is dat hoe kan je het makkelijkst zonder veel poespas zoals wegen op een weegschaal constateren dat als de boot in balans met weinig drijf vermogen in het water hangt of er nog lucht in de ballasttank zit met een licht duwtje voor of achter zal hij dan ook als een weegschaal werken, (schommelen) tot hij weer in balans komt , echter als het water in de tank maar iets verschuift dan schommeld hij niet maar kiept en komt dan niet terug, in een testbak is dit heel simpel uit te proberen tenslotte is dit het belangrijkste punt van een duikboot als dit met zekerheid uit gesloten is dan zou je kunnen kijken of het euvel bij een bepaalde snelheid voorkomt want tenslotte is het onderwater varen te vergelijken met vliegen, ruw weg, want nu heb je te maken met nog meer effecten zoals vorm drukvastheid warm en koud water en water weerstand op uitstekende delen en omdat we niet aan boord zitten moeten dit altijd op een afstand inschatten van wat gebeurd er nu eigenlijk,en dat is meer dan we denken,en je weet dat een gram de balans al verstoord en als dit tijdens het duiken gebeurd dan kom je in een vrije val waar moeilijk uit te komen is, het door glijden tot je onder je testdiepte komt .
groeten fred
 
Back
Top