Duikvaardag Lelystad | Seabottom Subsail

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste onderwatervaarders,

Ik wil eens een balletje opgooien omtrent het organiseren van een Duikbootvaardag bij de Modelbotenclub Isis te Lelystad. Lijkt me leuk om eens een paar onderzeeërs in ons vaarwater te hebben in plaats van alleen m'n Walrus. Dit water is van origine opgezet als kano en roeibaan, we hebben dus ruimte genoeg. Diepte aan de wal rond de 60cm, loopt in het midden naar 150cm. Er is een clubgebouw aanwezig met toilet, keukentje, laadmogelijkheden, en zelfs een douche! Duikers kunnen geregeld worden.

Is er interesse voor zo'n vaardag in Nederland? (vaarders van over de grenzen zijn uiteraard ook welkom!!!) De opzet zou meer een gemoedelijk sfeer dan een superstrak geregeld varen zijn. Laat eens horen wat jullie ervan vinden. Wij denken ergens eind Mei, Juni.

Groeten, Lex Verkuijl.

Hoi Lex,

Balletje gevangen...
goed initiatief, goeie stek (dat noem ik nog's centraal gelegen) en ook goeie periode. Wel uitkijken dat we niet conflicteren met de werkschependag van het forum (zie http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=14138 op hemelvaartsdag!!!! De lokatie hiervan is overigens nog niet geheel duidelijk voor zover ik begrepen heb.
Mijn SSBN 625 Henry Clark en de U96 zijn in ieder geval van de partij.
Hoe is 't trouwens met de 2540; al nieuwe vorderingen?

Jos

Jos,

Goede tip, ik zal de datum in de gaten houden!

De bouw vordert gestaag! Ik heb nu de boeg+middendeel+drukromp klaar. Gaat aardig wat lijm in zitten zeg! :| Nu aan het inbouwen van de motoren, schroefassen, en dan het achterschip, en dan begint het al wat te lijken. :lol: Ik ga kijken of ik de bevestiging van het bovendeel achterschip ook schroefloos kan maken, het voordek lijkt mij niet zo echt storen met al die vloedopeningen.

Groeten, Lex.

Hi Lex

Ik zal proberen ook van de partij te zijn,kan ik gelijk de torpedo's uit proberen of ze de goeie baan volgen.ik kan er ook verf bommetjes voor op kop moteren,kan ik gelijk zien of ik ik dan iets geraakt heb(grapje)
We horen wel hoe het georganiseerd wordt.Varen er ook grijze bovenwater schepen mee?zou wel leuk zijn,kunnen wij die ook torpederen.

Gr.Joop

goed idee, ik ben ook van de partij. met mijn tegen die tijd hopelijk statisch duikende shark...

Groeten Halmar

leuk idee ..... :D :D

ik ben van de party .. in ieder geval met de Delta en waarschijnlijk ook met de 212 en de 'hecht !
(e.e.a. afhankelijk van de bouwvorderingen :roll: )

groeten, jeroen

He Jeroen,

Dus jij hebt ervaring met duikboten?
Zoals je misschien hebt gezien in de draad van dr. Evil wil ik een SWATH bouwen.
Dat is eigenlijk een soort dubbele duikboot met daarboven een platform wat boven water blijft.
Even een plaatje van dit type:
afb11589.jpg

en van de voorkant, zodat je de bijzondere rompvorm kunt zien:
afb11590.jpg

Ik zit nog met het probleem dat ik een aandrijving in beide rompen moet maken en dat moet weer afgedicht worden.
Ik denk dat het verstandig is hier een apart draadje over te openen, maar als ik eens een duikboot "in het echt" zou willen zien zou ik dus bij jou aan kunnen kloppen?

ps. m'n Micro Magic is nog steeds niet klaar :oops:

Wim

tuurlijk wim ... je mag vragen, kijken & varen als je dat wilt.

ps het onderwater deel lijkt me leuker om te maken dan de opbouw! :hammer:

en ... er is altijd wel een leen MM in de buurt. :wink:

groeten, jeroen

Met het risico dat hierop een heleboel :offtopic: reacties op komen:
Dat onderwaterdeel vindt ik technisch een hele uitdaging. Het bovenwater deel kijk je tijdens het varen toch het meeste tegenaan nietwaar. (Wat doen jullie dan onder water, als je d'r toch niets van ziet :wink: )

Alvast dank Jeroen!
tzt neem ik wel even kontakt met je op om eens te komen kijken.

en, on topic :wink: ik mag met die SWATH dan maar een halve dag komen ? :wink: (Omdat het eigenlijk maar een halve duikboot is :wink: )

Wim

hallo

lex geef een datum en Mark en ik zijn ook van de partij

gele EPS jes ,orka, u-robbe ,u2540 en dan nog iets speciaals wat mark nu aan het bouwen is

ik hoop dat het zo losjes toegaat zoals bij ons maar dat ik nu niet de zaak organiseer en ook eens kan varen
indien je de frequentie spelden wilt gebruiken zoas bij ons op de duikbootweekeinde dan breng ik ze graag mee
toen ging het prima met die dingen
maar snel een datum aub wegens verlof planning

groetjes raf

eindelijk duikboteren buiten belgië
als ik een datum krijg maak ik in duitsland ook reklame als je wil

hallo

ja he jos niet nog meer duikboot fans he
dat kan anders de nieuwe server niet aan en wordt alles terug traag

nee wim duikboten is niets hoor het is gewoon veel geld voor een boot die je toch niet ziet
dus niet doen en zeker niet aan beginnen
je kan best met een zender aan een plas gaan staan en dan zeggen dat je een duikboot hebt
wim spaart geld en wij hebben plaats
iedereen tevreden

groetjes raf

Hallo, door toeval kom ik op deze pagina's terecht.
Lex die wil eens een treffen organiseren in lelystad.
Volgend jaar is er waarschijnlijk weer een in Mijdrecht.
Als er mensen zijn die iets willen organiseren laat het mij dan weten, ik geef het door aan Sonar.
Sonar is een vereniging onstaan in Duitsland met nu modelbouwers over de hele wereld.
Het is niet zo strak opgezet als sub com.
Er staan veel technische tips en treffens in.
In Nederland zijn verschillende mensen lid van Sonar.
Ik las hier ook op het forum dat er veel vragen zijn maar die worden ook vaak in Sonar behandeld.
Dus waarom zouden we het wiel opnieuw uitvinden.
Sonar is wel in de Duitse taal, en er komt 4x paar jaar een blad uit.
Zelf heb ik al 14 jaar een varende 206, 8 jaar een Skipjack en nog een paar modellen die niet meer varen of nog gebouwt moeten worden

Hein

Hoi Hein!

Welkom in het forum, en zeer zeker welkom in de duikboten-hoek. We zijn niet met velen, maar we delen onze ervaringen met alle forum-gebruikers en krijgen van hun net zoveel feed-back terug.
Sonar is bij de meesten van ons bekend, en ik neem aan dat we ook bijna allemaal het Duitse Marine en U-boot forum http://5533.rapidforum.com/ gebruiken als naslagwerk. Ik in ieder geval wel.
In eerste instantie lijkt dit hoekje wat klein en matig bezocht, maar mijn ervaring is dat er langzaam-aan meer aandacht komt voor de R/C duikboot.

Jos

Beste Duikbootvrienden,

Er is witte rook!! Gisteravond hebben we een ledenvergadering gehad waar men ook erg enthousiast was over het idee, en als datum is geprikt: Zondag 22 Mei.
Dit kan dus in de agenda's genoteerd worden! Een ieder die zich heeft aangemeld ontvangt te zijner tijd nog de nodige gegevens en wetenswaardigheden van mij per PB.

Tevens leek het ons leuk er een naam aan te plakken, het wordt dus de Seabottom Subsail. Iemand riep al dat die duikboten dan toch al zo'n 4 meter onder zeeniveau waren, dus dat ze dan eigenlijk het water niet meer in hoefden. (ja inderdaad, een drijfbootkapitein! :oops: )

Nog wat antwoorden op vragen:

@Joop, oppervlakteschepen, die in welke kleur dan ook meekomen zijn ook welkom. Marineschepen uitnodigen doen we dit jaar nog niet, misschien iets voor een volgend jaar. Je kunt wel richten op een grote sleper van 2 meter, met scherp mag ook, dikke laag polyester! :sniper:
Als we wat exactere aantallen weten gaan we bepalen of we het vaarwater in tweeën gaan delen, of dat we met tijdblokken gaan varen. Ik word zelf namelijk altijd bloednerveus van het op periskoopdiepte tussen de 'targets' door varen, meestal wordt je dan zelf het target . . .

@Wim, die SWATH mag uiteraard mee. Toen ik de foto's zag dacht ik in eerste instantie aan een veerpond op anabole steroïden, maar ik ben erg benieuwd naar het vaarbeeld van dit speciale model.

@Raf, als je de speldjes mee wilt nemen graag. We werken hier meestal met een frequentiebord. Als de frequentie niet is gebruikt hangt hij aan het bord, en neem je het bordje/knijper mee, zodat de anderen weten dat de frequentie in gebruik is. Misschien werken de speldjes makkelijker, kunnen we dan bepalen.

@Hein, ook van mij welkom! Was jij ook van plan om eventueel deze kant op te komen? En weet je iets meer van Mijdrecht, datum, organiserende club e.d.?

Dat was het dan weer even. Ik ben in ieder geval van plan om naar Appingendam voor de Werkschependag te komen, dus wellicht zie ik een aantal van jullie daar al.

Groeten, Lex.

Beste Lex,

Ik noteer ook de 22e mei in mijn agenda en zal kijken of mijn Hupholder daar ook uit de voeten kan.
Erg goed idee TOP!!!!

Leo

hallo lex
genoteerd die datum
maar er is een probleem we hebben die datum een zeil wedstrijd voor de belgische BK en daar moet ik dus bij aanwezig zijn als federaal bestuurs lid

groetjes raf

Lex Verkuijl zei:
@Wim, die SWATH mag uiteraard mee.
Dank Lex!
Maar,
Ik moet hem nog wel "eventjes" bouwen hoor!
Heb op dit moment alleen nog maar wat schetsjes op kladblaadjes en wat foto's.

Ik moet nog helemaal uitknobbelen hoe ik die 2 "duikboten" zal gaan maken.
Denk nu aan 2 PVC pijpen (rond 100mm) maar heb nog geen pasklare oplossing om de einden semi permanent dicht te krijgen.

Heb ik in ieder geval iets te doen deze winter :wink:

Wim

Hallo duikboot fanaten

Ik meld mij hierbij ook aan en zal met de XXI aanwezig zijn.

Ik heb hem gisteren in mijn waterbak in de garage te water gelaten en alles werkte boven verwachting,ook het statisch duiken en weer boven komen werkte perfekt,het duiken en blazen gebeurd pneumatisch.Ik zal een dezer dagen wat meer foto's plaatsen,ook dat hij in de waterbak ligt.Ik moet eerst de hele week naar Polen voor een karwei,als ik dan terug kom zal ik meer foto's bij plaatsen.

Ik wens jullie allen een PRETIGE KERST en een VOORSPOEDIG 2005.

Groetjes Joop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back