Heb de knoop doorgehakt en......de kit versie besteld van deze toch wel erg mooie Vampire Lady.
Maar...........het is een beetje vloeken in de kerk en ga er GEEN impeller toestel van maken.
Neen, ook geen toestel met een duwprop zoals die ook te vinden zijn op het You Tube.
Ik ga het eens rigoreus anders aanpakken.
Waarom in hemelsnaam zullen de meesten vragen...........
Ha ha ha ha ha
Nou, ik ken een vliegmaatje die met een opgefokte Vampire rondvliegt.
Ik maak dat vaak genoeg mee dat hij zijn Vampire meeneemt naar het veld.
Toestel vind ik een super mooi vliegbeeld hebben en het feit dat het ook nog eens een echt toestel is in real live is voor mij een bonus.
Ben wel wat klaar met toestellen die alleen maar in fictie bestaan.
Persoonlijk vind ik impeller herrie makende toestellen geen lust voor mijn oren.
Oke, de ene impeller klinkt bedeesder en fijner dan de andere, maar toch.......
Het blijven inefficiente energie vretende toestellen die EDF kisten.
Dus ik wilde dat eens vanuit een andere hoek gaan benaderen.
Heb de laatste tijd wat test projectjes kunnen uitvoeren waarbij ik een impeller toestel zoals de Art Tech Viper Jet en een HobbyCity Wing-Wing Delta die bestemd was voor duwprop beiden van motor op de neus heb voorzien.
Moet zeggen........dat vliegt net zo goed al dan niet beter en.......fluisterstil.
Waarom het fluisterstil is behoeft hier geen uitleg natuurlijk.
Omdat die projectjes zeer goed geslaagd zijn ga ik dit concept van motor op de neus voorop eens lekker doorvoeren naar de Vampire Lady.
Gisteren begonnen met de opbouw van de Vampire.
De kit versie die rond de 6 tientjes kost ziet er gelikt en doordacht uit.
Met recht een Durafly kist en toch beter dan de gemiddelde Chinese brol kist waarbij het schuim al indeukt als je met de vingers te hard drukt.
Wil het wel in 1 keer helemaal goed doen, dus ben bezig om de beide vleugelhelften en stabilo gedeelte te versterken met Carbon latten.
Ook de beide rompgedeeltes naar achteren voorzie ik van ingelijmde Carbon latten en daarmee wordt deze Vampire Lady straks een toestel dat GEEN last meer heeft van enige flex tijdens het vliegen ermee.
Hoop en denk daarmee ook deels het waggel de waggel gedrag dat bij wind kan optreden te minimaliseren.
Er komt een Brushless outrunner op de haar neus met 1450KV gehalte en 8x4 klapprop.
Daarbij een 80A regelaar die inderdaad veels te veel overkill heeft, maar daar hou ik wel van.
Liever teveel over, als net nipt of net te weinig.
Tenslotte ga ik deze Vampire Lady ook volgend jaar zomer inzetten en we weten allemaal dat het zomers zomaar 30 graden plus kan worden in ons kikkerland.
Dus overkill van de regelaar in mijn toestel ben ik gek op.
Turnigy servos om het geheel af te maken en vlieg haar straks met mijn Spektrum DX7s zender.
Oja.......bijna vergeten..........
De energievoorziening gaat een 4S 2200Mah Lipo worden die eventueel straks parralel wordt gezet met een 2e Lipo pack waardoor het toestel dan 4400Mah ter beschikking heeft.
Lekker voor de lange afstand missies zodat er heerlijke lange vluchten kunnen worden gemaakt.
Neen, mijn Vampire Lady met motor op haar neus zal geen snelheidsmonster worden zoals de Vampire waarmee de vliegmaat vliegt.
Maar......dat is ook niet mijn insteek.
Voor lekker knallen pak ik de Funjet wel.
Ik wil met dit project graag een Vampire Lady realiseren die mooi en strak rondvliegt en met name fluisterstil haar missies uitvoert.
Ben op dit moment nog erg druk met de bouw van deze mooie Vampire Lady maar kan jullie vertellen dat het een genot is en veel plezier biedt om dit toestel vorm te zien krijgen.
Vr Gr Erwin
Maar...........het is een beetje vloeken in de kerk en ga er GEEN impeller toestel van maken.
Neen, ook geen toestel met een duwprop zoals die ook te vinden zijn op het You Tube.
Ik ga het eens rigoreus anders aanpakken.
Waarom in hemelsnaam zullen de meesten vragen...........
Ha ha ha ha ha
Nou, ik ken een vliegmaatje die met een opgefokte Vampire rondvliegt.
Ik maak dat vaak genoeg mee dat hij zijn Vampire meeneemt naar het veld.
Toestel vind ik een super mooi vliegbeeld hebben en het feit dat het ook nog eens een echt toestel is in real live is voor mij een bonus.
Ben wel wat klaar met toestellen die alleen maar in fictie bestaan.
Persoonlijk vind ik impeller herrie makende toestellen geen lust voor mijn oren.
Oke, de ene impeller klinkt bedeesder en fijner dan de andere, maar toch.......
Het blijven inefficiente energie vretende toestellen die EDF kisten.
Dus ik wilde dat eens vanuit een andere hoek gaan benaderen.
Heb de laatste tijd wat test projectjes kunnen uitvoeren waarbij ik een impeller toestel zoals de Art Tech Viper Jet en een HobbyCity Wing-Wing Delta die bestemd was voor duwprop beiden van motor op de neus heb voorzien.
Moet zeggen........dat vliegt net zo goed al dan niet beter en.......fluisterstil.
Waarom het fluisterstil is behoeft hier geen uitleg natuurlijk.
Omdat die projectjes zeer goed geslaagd zijn ga ik dit concept van motor op de neus voorop eens lekker doorvoeren naar de Vampire Lady.
Gisteren begonnen met de opbouw van de Vampire.
De kit versie die rond de 6 tientjes kost ziet er gelikt en doordacht uit.
Met recht een Durafly kist en toch beter dan de gemiddelde Chinese brol kist waarbij het schuim al indeukt als je met de vingers te hard drukt.
Wil het wel in 1 keer helemaal goed doen, dus ben bezig om de beide vleugelhelften en stabilo gedeelte te versterken met Carbon latten.
Ook de beide rompgedeeltes naar achteren voorzie ik van ingelijmde Carbon latten en daarmee wordt deze Vampire Lady straks een toestel dat GEEN last meer heeft van enige flex tijdens het vliegen ermee.
Hoop en denk daarmee ook deels het waggel de waggel gedrag dat bij wind kan optreden te minimaliseren.
Er komt een Brushless outrunner op de haar neus met 1450KV gehalte en 8x4 klapprop.
Daarbij een 80A regelaar die inderdaad veels te veel overkill heeft, maar daar hou ik wel van.
Liever teveel over, als net nipt of net te weinig.
Tenslotte ga ik deze Vampire Lady ook volgend jaar zomer inzetten en we weten allemaal dat het zomers zomaar 30 graden plus kan worden in ons kikkerland.
Dus overkill van de regelaar in mijn toestel ben ik gek op.
Turnigy servos om het geheel af te maken en vlieg haar straks met mijn Spektrum DX7s zender.
Oja.......bijna vergeten..........
De energievoorziening gaat een 4S 2200Mah Lipo worden die eventueel straks parralel wordt gezet met een 2e Lipo pack waardoor het toestel dan 4400Mah ter beschikking heeft.
Lekker voor de lange afstand missies zodat er heerlijke lange vluchten kunnen worden gemaakt.
Neen, mijn Vampire Lady met motor op haar neus zal geen snelheidsmonster worden zoals de Vampire waarmee de vliegmaat vliegt.
Maar......dat is ook niet mijn insteek.
Voor lekker knallen pak ik de Funjet wel.
Ik wil met dit project graag een Vampire Lady realiseren die mooi en strak rondvliegt en met name fluisterstil haar missies uitvoert.
Ben op dit moment nog erg druk met de bouw van deze mooie Vampire Lady maar kan jullie vertellen dat het een genot is en veel plezier biedt om dit toestel vorm te zien krijgen.
Vr Gr Erwin