Durafly Tundra 1300mm bush plane info + review

Toch jammer dat hij duurder blijft worden.... Een paar maanden terug keek ik naar de prijs, 166 euro. Nu ik toch de keuze maak om er ook een te kopen, 175 euro....
Populair zijn heeft toch zijn nadelen zo.

Gisteren met koude vingers met de (15cc nitro) Hots vliegen was toch geen succes, dus een gooi en smijt kistje voor in de winter is dan toch fijn. Lipo er in en gas erop. Nu houd ik toch wel van een leuk hoogdekkertje. Ik heb leren vliegen met een U Can Fly welke onderhevig was aan continue 'upgrades' zoals een 550 watt motortje welke hem recht uit een hover kon trekken. Toen was ik al aan het overwegen een Funcub te kopen omdat deze dan toch meer aansluit bij de iets acrobatischere wensen. Nu met de Tundra is de keuze snel gemaakt eigenlijk, vooral omdat overal de reviews ook geweldig zijn! Binnenkort maar eens bestellen :)
 
Prijs is inderdaad wat hoger nu, alles bij Hobbyking wordt maar duurder. Helaas..

Toch blijft de Tundra leuk voor de prijs, je krijgt er veel voor.

Afgelopen weken een paar keer op het water gevlogen, en dat is echt geweldig om te doen :)


De Puddle star is ook erg leuk:

 
Prijs is inderdaad wat hoger nu, alles bij Hobbyking wordt maar duurder. Helaas..

Toch blijft de Tundra leuk voor de prijs, je krijgt er veel voor.

Maar gauw besteld voor hij nog duurder wordt. Ik ben benieuwd. Lijkt me echt een leuk kistje om me de winter mee door te helpen.

Iemand al iets makkelijker/snels verzonnen voor de vleugel bevestiging? Ball links op de struts oid? Hij past in zijn geheel vast wel in de auto maar waarschijnlijk niet in de kast die dienst doet als hangaar.
 
Vandaag ingevlogen, ding vliegt haast vanzelf! Wat een grappig apparaat. Een paar tikjes trim en gelijk overschakelen naar high rates was alles wat nodig was voor een dosis fun.

Het achteruit inparkeren met de motor reverser gaf wat leuke blikken op het veld.
De flaps zijn zeer effectief, motor vol gas, zeer veel down drukken en vol flaps trekken en je stijgt als een gek, bij het binnenkomen vol flaps en een tikje nose down en hij land op een dubbeltje. Binnen een meter land, stilstaan en weer vertrekken is zo leuk om te doen!

Het zwaartepunt ligt nu in het midden van de aanbevolen range, maar lijkt nog erg neuslastig te vliegen, hoe ver naar achter hebben jullie hem liggen? Ik denk dat ik zeker naar 60mm vanaf LE ga.
 
Ik weet het, Carbon is hip, maar vergelijk nu zelf, hou is toch veel mooier:

: IMG_20161117_152922.jpg IMG_20161117_152513.jpg

Iemand nog een carbon durafly prop hebben?
 
Best een leuk propje hoor, stijf, goed gebalanceerd uit de doos, maar ik vind de uitstraling van een houten prop beter bij dit kistje passen.
 
Prijs van de tundra ligt inmiddels al op 185 euro, ex btw en verzendkosten... waar is hobbyking mee bezig? en de nieuwe site laat ook te wensen over, meer klachten gelezen over verkeerde prijzen en verzendkosten..dan vond ik de oude website rommelig maar veel beter. Ze zullen wel verlies draaien en ze lijken alles wel in te zetten op de dronehype..weinig nieuwe vliegtuigen en helis..
 
Zou zeggen, een paar jaartjes economie studeren.
Zo leer je hoe je bedrijven in uw jeanre kan dood concurreren, als je dan genoeg gepeupel kan aanlokken met voordelige prijsjes, kan je na dat je genoeg concurentie hebt uitgeschakeld je prijzen gevoelig verhogen.
Van je clienteel trek je dan op deze moment van verandering geen bal meer aan, ze kopen gewoon bij jou, aan gebrek van anderen.

Johan.
 
15 euro op zo`n kistje is toch peanuts, bovendien zitten er verbeteringen aan en een regelaar met achteruit. Een pakje shag wat inmiddels bijna 10 euro kost hoor je dan weer niemand over klagen.
 
Ja, maar je besteld het bij het Eu Warehous, zij sturen je bestelling door naar Singapore en het word van daaruit verzonden.
Hoge verzendkost, en als toetje nog 49€ opleg voor invoer bij douane, enfin, voor 269€ heb je een Tundra in huis.
Het voordeel is dat het een leuke rakker is om in bezit te hebben, en wie maalt dan over de prijs.

Johan.
 
Ja, maar je besteld het bij het Eu Warehous, zij sturen je bestelling door naar Singapore en het word van daaruit verzonden.
Hoge verzendkost, en als toetje nog 49€ opleg voor invoer bij douane, enfin, voor 269€ heb je een Tundra in huis.
Het voordeel is dat het een leuke rakker is om in bezit te hebben, en wie maalt dan over de prijs.

Johan.
De mijne is gewoon uit Etten-Leur gekomen hoor. Snelle levering zonder problemen.

Kistje is zijn geld waard gelukkig en nog steeds minimaal €100 goedkoper dan de RTF versies van de directe concurrenten (timber en funcub).
 
Ja, maar je besteld het bij het Eu Warehous, zij sturen je bestelling door naar Singapore en het word van daaruit verzonden.
Hoge verzendkost, en als toetje nog 49€ opleg voor invoer bij douane, enfin, voor 269€ heb je een Tundra in huis.
Sorry Johan, maar dit klopt niet....
EU warehouse wordt gewoon vanuit Nederland verstuurd: geen hoge verzendkosten en geen invoerrechten en BTW.
 
Shipping & Handling $79.48
Grand Total $234.85
Durafly® ™ Tundra 1300mm Sports Model w/Flaps (PnF)
9499000061-0

Shipped: 1 ( Singapore )

Het verbaasde mij ook, folie bestel ik ook steeds, en die komt wel uit NL.
Gebruik steeds de link, opgeslagen in favorieten.

Johan.
 
Ja, maar soms beland je in het international warehouse zonder dat je er erg in hebt.
Is mij ook al een paar keer overkomen.
 
Gebruik steeds de link, opgeslagen in favorieten.
Momenteel is de site erg lastig om te bestellen en lopen alle warehouses door elkaar heen.
Je moet erg goed opletten welk warehouse geselecteerd wordt als je het mandje open maakt en dan wijzigen in EU warehouse. Pas dan heb je de lage verzendkosten en geen problemen met douane.
 
Back
Top