Durafly (vintage) Junior

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Geen echte vintage natuurlijk :) Maar geïnspireerd door vroegere vrije vlucht toestellen..

Hier gaat et over:
Durafly Retro Series - Junior 1100mm (PNF)

Als gewoon bestuurd toestel lijkt hij me vooral leuk voor beginners, maar ik vond em er dermate leuk uitzien, dat ik hem toch besteld heb..

M'n eerste induk ervan is dat hij er mooi uit ziet, alles past netjes, goed gereedschap erbij.. Goed dus.
Leuk detail: het toestel zat met klitteband vast in de doos. En dan ook nog met plak-laag.. Mooi herbruikbaar klitteband dus.. Altijd handig :)

En een paar eerste pictures:
2013-11-28%2001.jpg

2013-11-28%2002.jpg

2013-11-28%2003.jpg

Hopelijk na Zondag wat vlieg-ervaringen..

Dat boeit mij eigelijk helemaal niet.. Voor zo'n slow-flier zou het niet echt wat uit moeten maken qua vlieggedrag..

Ik ben ook wel heel gecharmeerd van dit model. Jammer dat er totaal nutteloze ailerons op staan die het beeld toch wel een beetje verpesten.
Het is een 70% keilkraft junior. Ik had liever de originele afmetingen gezien. Ik vrees wel dat er niet zo'n heel grote markt voor dit type schuimwafels is want de liefhebbers van dit type toestellen bouwen liever met hout. Dan is het toestel ook een heel stuk lichter en kan er veel langzamer gevlogen worden. De video van HK is dan ook vertraagd...

Hij voelt inderdaad niet super licht aan.. En ailerons had inderdaad niet gemoeten, maar dan was de markt Nog kleiner geweest denk ik.. (HK kopers willen gewoon ailerons)

Anyhow.. We gaan et zien (hoe hij vliegt).. Ik ben wel benieuwd hoe geschikt voor (semi) beginners dit toestel zou zijn...

Mini updateje!

ik heb vandaag 2 vluchten met dit toestel gemaakt, en hij is toch daadwerkelijk Heel langzaam te vliegen :) Vandaag uiteraard deels door de wind.. Maar ik kon er makkelijk op 40% rondjes mee vliegen.. Lekker alleen op het roer.. Zeer relaxed wel :)

Ik had de aanbevolen 1300mah 3S nano-tech erin.. en nee.. zomaar een grotere lipo erin kwakken wil niet zonder modificatie.

Hahaha :D zo ging dat hier ook ;) Naja.. ik zat er eigelijk sinds de aankondiging al op te wachten..
Leuk vliegtuigje joh.. Ik denk trouwens dat je met wat minder wind makkelijk over de 10 minuten vliegtuig moet kunnen komen..

En de junior is zonet geleverd. Mooi zo, minder dan 48h tussen bestelling en levering. Vanavond thuis eens uitpakken en programmeren. Stekkertjes hersolderen en zaterdag invliegen, als het weer een beetje wilt meewerken. Als er een beetje extra vermogen inzit ga ik er ook een setje ski's voor snijden om binnenkort op de sneeuw te vliegen.

Haha :D ik ben zo-ie-zo uiteraard benieuwd hoe hij jouw bevalt.. Afgelopen weekend heb ik er ook met eigelijk-te-veel-wind mee gevlogen..
Ik werd toen een beetje overvallen door hoe weinig de ailerons doen.. Ik heb de uitslag daarvan inmiddels 1 gaatje verzet..

Ja; ook al zijn het grotendeels eigenstabiele kistjes, erg veel wind kunnen ze niet verdragen.
Ik vermoed dat ik hem ga invliegen zoals hij geleverd is, maar dat ik al snel de aileronservo's ga loskoppelen en de ailerons ga fixeren d.m.v. tape. Ik ben ook benieuwd af het kistje nog iets uit te hollen is, of dat er ergens nog gewicht te besparen is. Stapvoets vliegen zal er wel niet inzitten vermoed ik.

Ehmm ik denk dat je me verkeerd begreep.. Hij vloog (met veel wind) helemaal uitstekend eigelijk! Alleen moest IK even overschakelen naar roer-vliegen.. Ik vlieg normaal vooral bank-and-jank..

En met wat wind kon ik gewoon in de lucht stilstaan.. (met +/- 40% vermogen).. helemaal stabiel..

Ehmm ik denk dat je me verkeerd begreep.. Hij vloog (met veel wind) helemaal uitstekend eigelijk! Alleen moest IK even overschakelen naar roer-vliegen.. Ik vlieg normaal vooral bank-and-jank..

En met wat wind kon ik gewoon in de lucht stilstaan.. (met +/- 40% vermogen).. helemaal stabiel..

Nu kijk ik er nog meer naar uit om hem zaterdag te vliegen!! :D

You'll like it :) (ik lijk wel een HK verkoper :P)

vorig weekend lukte het door de harde wind een paar piloten niet hun vliegtuig de lucht in te krijgen..
En ik kon (letterlijk) met 2 vingers in de neus rondvliegen ;)

Succes alvast :D

heb je dat meegeleverde loodje ook in de neus gezet? (ik inmiddels wel)

Succes alvast :D

heb je dat meegeleverde loodje ook in de neus gezet? (ik inmiddels wel)

Thx!
Dat blokje ijzer heb ik dmv hot glue in de neus gezet, wel op een stukje duct tape. Zo kan ik het er gemakkelijk terug uithalen. Ik heb de rolroerservo's er voor nu nog in laten zitten maar ik vermoed dat die er volgende week uitvliegen. Dan kan dat gewichtje in de neus er ook uit.

DAN komt het wel goed.. Het vliegtuigje is super easy en vergevings-gezind..
En vreemd genoeg de enige uit mijn vloot waarmee ik kan landen op 'ons' veld (zonder over de kop te slaan)..

Voor het idee: m'n Funcub slaat er Wel over de kop door alle begroeiing..

Back