Duralite 4000mah accu nuttig of onzin?

Die Duralite heeft een geschakelde bec (geschakeld = storing veroorzakend). Heeft iemand al eens een reikwijdte test gedaan met een ppm ontvanger+duralite en dezelfde ppm ontvanger met 4 cellen nicad pack?

(topic verplaatst naar accu en laad techniek)

Satoer,

Hoe weet je dat duralite een schakelende BEC gebruikt? Ik heb een aantal Duralite regelaars uit elkaar gehaald omdat er onbruikbare hoge spanningen uitkwamen (bijna 7 volt inzakkend tot minder 4,8 onder belasting, Futaba digi's gingen in rook op) en alleen maar gezien dat een als constant spanningsbron geschakelde op.amp een powerfet aanstuurt......
Persoonlijk acht ik de Fromeco regelaars duidelijk beter temeer omdat daar wel rekening gehouden wordt met de max. stroom die door de kabels kan lopen.
Ik heb overigens het afgelopen seizoen met een datalogger gevlogen en gemeten hoeveel stroom er gebruikt wordt door 4 digitale servo's. Wat daarbij opvalt is dat ik exact dezelfde grafieken uit mijn logger kreeg als te zien op de site van fromeco. Sterk wisselende, zeer korte pieken, tot 2,5 ampere op zijn hoogst. voor meer dan 97% van de registratie tijd is het opgenomen vermogen hetzelfde als wanneer het model op de grond staat met lopende motor. Vliegen doet kennelijk niet zoveel dat servo's er meer moeite mee krijgen. De normale belasting door wrijving en scharnieren bapaalt voor het grootste deel de stroom opname.
Werkelijk meten wat er gebeurt is soms een openbaring!

Hans Delemarre

Delcam zei:
Satoer,

Hoe weet je dat duralite een schakelende BEC gebruikt?
Na aanleiding van het plaatje dat Rich in de openings post plaatste:
lg-wiresw.jpg

"Switched regulator" is toch een geschakelde BEC?

Dat is ook zo in het exemplaar wat ik uitelkaar haalde....

Hans Delemarre

Back