Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Tuinkabouter zei:Ik heb Richard bezig gezien, ik denk dat het met zn vliegstijl te maken heeft.
Richard, wat ik nog wou vragen, zo'n zware servo gebruik je die omdat je gewoon het beste van het beste wil of trekt een normale servo het bij jouw vliegstijl niet meer?
Even voor de duidelijkheid, dit is geen kritiek. Ben alleen beniewd.
ee het is gewoon die KO PROPO op pitch bij hem. Die trekt 8A constant tot 16 A.
Sluit je accu aan op de lader middels de gebruikelijke Futaba stekertjes en laad of ontlaad de boel maar eens met 10 of 15 amp. (blijf er wel ff bij)
En beslis dan voor je zelf of het kan dat er continue stromen lopen van 8amp of meer.
Dit is mijn laatste reactie hoor, ik ben toch niet te overtuigen, daar ben ik veel te eigenwijs voor
Batteries
DURALITE® the innovators in lithium technology for RC flight offers you the safest most powerful batteries for your aircraft.
Gas, Glow & Jet Flight - Choose DURALITE PLUSTM
Lightweight - Lighter than NiCD & NiMH Batteries
Powerful - Provides constant voltage to the servos
Stay Balance Charge Safe CircuitryTM - Installed in each pack, Constantly balances the cells and prevents overcharging, Exclusive DURALITE innovation
Built in Pack Redundancy - Available In all 4 Cell Packs
No Memory & No Cycling - Easy to use
More Robust than Li-poly's - Cylindrical design can better withstand impact & vibration of model
Cost effective - Deliver almost as much current as polymer battery for similar weight
4 cell-7.4 volt
RX - Square or
Flat Pack
Redundant
En als de systemen met één accu al redundant zijn wat moet je dan met twee accu’s en twee regelaars? Dubbel redundant??
maar hoe dit naar voren zou komen bij een voltage check is mij niet duidelijk
Warranty
NOTE: All batteries are considered perishable items and therefore have a shelf life. The life cycle of a battery starts at the date of manufacture.
DURALITE PLUStm Li-ion Batteries - 3 Year Pro-Rated
Performance RC Products Inc. (seller) warrants its DURALITE PLUSTM batteries & Regulators to be free of defects in material and workmanship. This warranty is effective for 36 months from date of purchase. If within the warranty period the customer is not satisfied with the products performance resulting from a manufacturing defect, the battery or accessory will be replaced or repaired based on the following pro-rated formula:
First 4 months:
Free Repair or Replacement
5th - 12th mth:
Product replaced at 20% discount off retail* price.
Second Year:
Product replaced at 15% discount off retail* price.
Third Year:
Product replaced at of 10% discount off retail* price.
DURALITE TM Accessories - 18 months
Performance RC Products Inc. (seller) warrants its DURALITE PLUSTM Accessories to be free of defects in material and workmanship. This warranty is effective for 18 months from date of purchase. If within the warranty period the customer is not satisfied with the products performance resulting from a manufacturing defect the accessory will be replaced or repaired.
Hi Richard.
The pack is wired as a 2s2p pack so if you loose 1 cell the voltage does not change but the capacity is diminished by 1/2. We have thousands of packs out there and there are a few instances when the model was landed and it was then discovered through voltage tests that the capacity was way off and that the pack had actually lost a cell. Note in this circumstance the plane or heli would have been lost if they were using nicd or nickel metal hydride cells.
Als bij een 4 cellen NC pack een cel kapot gaat vlieg je gewoon door met 3 cellen, teminste als je futaba servo's en ontvanger gebruikt. Dit word door Futaba beweert maar heb ik dus ook zelf ondervonden.
Met de laatste zin ben ik het echter niet eens.
Met 9252's in een R50 trok ik een 2400mah pakket overigens in 3 vluchten ook al (te) laag in spanning naar mijn zin. Accu zat dan genoeg in nog, maar spanning dipte al teveel in vlucht. (volgens mijn Blinki MC)
Dus hier hou ik mezelf flink voor de gek want de 3001 was toen goed en zou dat dus nu ook nog zijn.
Ik zie wel vaker mensen met zo'n Blinki en ik denk dat hetgene wat zo'n blinki aangeeft niet 100 % klopt.
Ik ben me weldegelijk ervan bewust dat we enkele jaren geleden allemaal nog blij waren met 9202's die 4kg stelkracht hebben bij 4,8v.
De meeste mensen deden toen ook niet veel meer dan hoveren of rustig rondvliegen.
Ik vlieg met mijn Raptor 90's met 9252 op de tuimelschijf, en 9350 op de pitch en een 601 met servo op de staart. Ik vlieg daar behoorlijk 3D mee (vorig jaar 6e op de 3D Masters en 1e op de ACMA helicompetitie in Belgie).