raf
Forum veteraan
hallo
hier een foto maar ik kon geen navy compact vinden
ze zitten allemaal ingebouwd en ze zijn ontoegankelijk om er een serieuze foto van te maken
maar hier wel een zelfde motor als op de NC zitten
beslist geen kleine motor die als vervanger aangeduid wordt
750 rpm per volt dus op 12 volt enorm veel speed
en dat is het probleem wat er zich nu voordoet
de speed
tijdens het varen op vol vermogen was er met de motor niets aan de hand
de boot trok mooi zijn rondjes zonder problemen
maar tijdens het varen op 1/4 van de power bleek dat de motoren warm werden ?????
na opzoeking op het net blijkt dat deze motoren gemaakt zijn om steeds volle power te draaien inplaats van in deel last
je mag maar 20% van de vaartijd in deel last varen anders lopen de motoren warm
de regelaar bleef echter koel (15 amp)
het is dus zaak de motor /accu combinatie zo te kiezen dat je boot op de voor U goede snelheid vaart
een kleinere schroef zetten zoals bij een brushed motor gaat de boot wel langzamer laten varen maar ook je remweg word froter en het verbruik gaat haast niet omlaag
verbruik op het droge 2 amp
belast in het water 2.3 amp
terwijl een brushed motor droog 1.5 amp verbruikte en in het water de amperage opliep tot 10 amp (zelfde boot als waar de motoren nu in zitten en zelfde prop combinatie)
voordelen
direct drive en geen tandwiel gesnerp
minder verbruik met dezelfde prop
nadelen
piepen bij langzaam varen van de motor
weinig in deellast varen anders een warme motor
voor mij is deze motor ideaal wat verbruik aan gaat en prestatie
voor jezelf zal je moeten uit maken of deze nieuwe techniek voldoet aan je eisen
gr raf
hier een foto maar ik kon geen navy compact vinden
ze zitten allemaal ingebouwd en ze zijn ontoegankelijk om er een serieuze foto van te maken
maar hier wel een zelfde motor als op de NC zitten

beslist geen kleine motor die als vervanger aangeduid wordt
750 rpm per volt dus op 12 volt enorm veel speed
en dat is het probleem wat er zich nu voordoet
de speed
tijdens het varen op vol vermogen was er met de motor niets aan de hand
de boot trok mooi zijn rondjes zonder problemen
maar tijdens het varen op 1/4 van de power bleek dat de motoren warm werden ?????
na opzoeking op het net blijkt dat deze motoren gemaakt zijn om steeds volle power te draaien inplaats van in deel last
je mag maar 20% van de vaartijd in deel last varen anders lopen de motoren warm
de regelaar bleef echter koel (15 amp)
het is dus zaak de motor /accu combinatie zo te kiezen dat je boot op de voor U goede snelheid vaart
een kleinere schroef zetten zoals bij een brushed motor gaat de boot wel langzamer laten varen maar ook je remweg word froter en het verbruik gaat haast niet omlaag
verbruik op het droge 2 amp
belast in het water 2.3 amp
terwijl een brushed motor droog 1.5 amp verbruikte en in het water de amperage opliep tot 10 amp (zelfde boot als waar de motoren nu in zitten en zelfde prop combinatie)
voordelen
direct drive en geen tandwiel gesnerp
minder verbruik met dezelfde prop
nadelen
piepen bij langzaam varen van de motor
weinig in deellast varen anders een warme motor
voor mij is deze motor ideaal wat verbruik aan gaat en prestatie
voor jezelf zal je moeten uit maken of deze nieuwe techniek voldoet aan je eisen
gr raf
Laatst bewerkt: