Dutch RC Kits Sea fury en Thunderbolt schaal 1:5

Ook wel aardig. Een LA-5
vector_la5_01.jpg

Ik zou wel een F8F Bearcat willen met een span van >250 cm.
En dan ook de optie tot Renoracer, de Rare Bear.
En ook onder de 1000 euro.
Die zijn dus amper te koop in die maat, schaal 1:4.5
1:5 word je mee doodgegooid maar die is net te klein

GJ

Verklaar je nader! :)

Zoals je misschien wel weet had ik al ooit eens een 270cm Nemesis F1 pylonracer met 152cc boxer.
Moeten verkopen wegens mijn ziekte, samen met de Cosmic Wind van 220cm en nog veel meer mooi en duur spul.
Maar ik had toen ook een Airworld YAK 11 besteld alleen was de kwaliteit vreselijk slecht dus die heb ik geweigerd.
Maar ik heb daarvoor nog een Valach 420 ster staan, die heb ik niet verkocht.
Dus daar moet ooit eens een kist omheen.
De Bearcat is een apart ding waar ie mooi in zou kunnen.
3W levert hem vollgfk maar is vreselijk duur en ook iets te klein.
Of anders een goed gebouwde YAK11 a la Czech Mate.

GJ

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Skycat!

Kan je iets meer vertellen over het tekenwerk? Het ziet er uit alsof je in solidworks de originele tekening overtrekt en daar een 3D model van maakt.

Groet Frans

Ziet er goed uit Skycat!

Kan je iets meer vertellen over het tekenwerk? Het ziet er uit alsof je in solidworks de originele tekening overtrekt en daar een 3D model van maakt.

Groet Frans

Frans, ik gebruik een maatschets als basis. Het beste zijn de originele blauwdrukken. Deze vergelijk ik dan met alle documentatie die ik heb zoals repair-manuals. Soms zie je dat maatschetsen niet kloppen. Ook in deze, toch wel goede versie, zitten fouten.
Ik begin altijd met het opzetten van lengte, spanwijdte maten in de schaal waar in hem wil bouwen en controleer de maatschets. Als deze redelijke klopt ga ik verder met de spanten. Ik probeer zoveel mogelijk de originele plakken aan te houden als dit mogelijk is. Afwijkingen controleren met foto's.
SAmw_0036-1024.jpg

En zo bouwen we langzaam het model op in 3D.

Wordt gevlogen vanaf 60cc maar kan natuurlijk met meer voor het race effect. Zelf ga ik een 2 cilinder lijn motor proberen te vinden.
En dit wordt het kleuren schema.
Color_1A.JPG
Color_1C.JPG

Jo Ray Die met die Haaienbek wouw ik al!!!!!!!!
Wanneer de Skyraider klaar is en vliegt dan ga ik due DEZE Mustang bouwen!!!!!!!!!
Vlieg nu met een TOP Fight Giant Scale en die vliegt heerlijk!! Met een OS FS-200S-P zeer op schaal met een prachtig geluid .
Deze begint inmiddels wel iets gebruikers sporen te krijgen maar het blijft een gaaf model om mee te scheuren.IMG_0340.jpg IMG_0591.jpg IMG_0395.PNG IMG_0386.jpg IMG_0380.jpg IMG_0378.jpg
IMG_0395.PNG

Back