Dutch Tamiya Challenge 2011!

Kon de info zo niet op de Duitse site vinden, dus nog even gesnuffeld op Nederlandse sites wat er zo op de auto zit die ik besteld heb:

De 4WD TT-01R Type-E Chassis kit die wordt geleverd met vele race spec Option Parts voor betere rijprestaties.

De TT-01R Type-E chassis is voorzien van de volgende exclusieve onderdelen:
  • T50746 CVA Super Mini Shock Unit Set
  • T50823 Glow Motor R / C TG10 wielas (2pcs.)
  • T50883 39mm Set Drive Shaft
  • T51023 Medium-Narrow Racing radiaalbanden
  • T53673 Toe-In achter Upright (TT-01, TGS)
  • T53471 Medium-Narrow 5-spaaks velgen (Offset 0)
  • T53642 5mm aluminium bal connector (blauw)
  • T53665 TT-01 Spur Gear Set (55T/58T)
  • T53983 Licht-Tuned Motor (28T)
  • T54025 TT-01 Type-E kogellagerset
Gegevens en maten:
  • 1/10 R/C voorgebouwd chassis.
  • Chassis lengte: 375mm, Wielbasis: 257mm.
  • Urethaan bumper
  • Middellange smalle race radiaalbanden (4 stuks)met middelgrote smalle witte 5-spaaks wielen met inserts.
  • CVA olie dempers, instelbare bovendraagarmen, stabile brug achter voor stabiel recht rijden.
  • Aandrijving beschikt ook over een lichtgewicht aluminium aandrijfas en ophangingen, voor verdere fine tuning
Exclusieve onderdelen voor de TT-01R chassis zijn onder andere:
T53674 Verstelbare bovendraagarmset met blauw geanodiseerde aluminium L/R schroeven.
De kardanassen van T54026 TT-01( aluminium) en van de T53783 TB Evolution IV zijn de lichtgewicht aluminium aandrijfas ingebouwd.

Al met al hoef ik dus helemaal geen oliedempers te kopen omdat ze er al op zitten, op Duitse site stond gewoon dat hij met veel opties geleverd werd maar niet gespecifieerd met wat...maar dat weet ik nu dus:o
Moet jer nog een hoop afhalen voordat je in de Stock klasse mag meerijden:(
 
Tt-01e r

Vind het overigens geen probleem dat deze R-versie van de TT-01 mee zou rijden in de Stock klasse, mits de motor maar gelijk is. Komt toch veelal aan op stuurmanskunst. En welke schokbrekers er dan op zitten zou mij niet direct boeien. Gaat mij om plezier van rijden.
 
Voor de stockklasse heb ik er toegestane banden bij gekocht, verder zit er niks op wat niet zou mogen volgens mij.

@Observer, de servo keuze is geworden een "Savox SC-1257TG"

Specs:

• 0.07 sec/60°

• 10.0 kg/cm torque

• Coreless motor

• Titanium gears

• 12 bits - 4096 resolution

Dimensions: 40.3 x 20 x 37.2mm

Weight: 52.4g

Speed (sec/60°): 0.07sec @ 6.0V

Torque (kg-cm): 10.0 @ 6.0V

Gears: Titanium & Aluminium

Case: Aluminium + plastic
 
Da's nog eens een serieuze servo.
Heb voor mijn F1 een budget Savox besteld waarvan ik overigens ook veel verwacht.
Heb vroeger met een acoms servo uit een zenderset gereden met mijn F1 en dat ging prima. De Futaba van 3 euro incl. verz. uit HK doet het een stuk minder helaas :rolleyes: (de speling is zo'n beetje net zo groot als de totale stuuruitslag bij wijze van) dus die wordt binnenkort vervangen, hopen dat de servos voor de DTC arriveren.
 
Specs van mijn stuur servo:

Team Orion VDS-0910
Modulation: Digital Torque: 6.0V:
(8.80 kg-cm)
Speed: 6.0V:
0.10 sec/60°
Length:
40.3 mm
Width:
20.0 mm
Height:
25.4 mm
Gear Type:Titanium
Rotation/Support: Dual Bearings

Mvg Roy
 
Voor de stockklasse heb ik er toegestane banden bij gekocht, verder zit er niks op wat niet zou mogen volgens mij.
Volgens mij is een "R" sowieso niet toegestaan? Dat zal komen door de opties neem ik aan. Zou grappig zijn dat je dan nl wel met een lichtgetunede motor zou mogen rijden (standaard uit de doos). En ja ik weet dat er motoren worden uitgedeeld.
 
Hij heeft niet meer opties dan toegestaan volgens mij als ik de lijst zo bekijk in het regelement heeft hij alleen al die opties:D ik neem aan dat blauwe kogelkopjes e.d. geen extra verbetering zal zijn voor het rijden:teacher:, de dempers zijn ook toegestaan, aandrijas ook, misschien dat iemand er meer over kan vertellen of de auto wel of niet toegestaan is, zal vreemd vinden als het niet zo is, motoren worden tenslotte daar uitgereikt en uiteindelijk komt het alleen op de stuurmanskunsten aan.
 
Zow...
F104PRO gisteren aangekomen:D
Bijgeleverde body is helaas niet echt veel meer:(
Wie heeft er nog een mooie body voor mij?
Liefst die van de PRO uitvoering met spoilers maar als het een body van de F104W is ben ik nog blijer:cool:
Wat ik niet verwachte maar wat er wel bij zat is een Novak GTX esc
Me a happy camper.
Nu nog een mooie body.

greets Roy
 
Licht er aan of ik een nette body voor die tijd heb en of deze ook geschikt is voor de W versie;)
Indien niet dan neem ik hem wel mee maar ga ik een beetje testen.
Heb totaal nog geen foam banden voor de F104 in de normale configuratie, dus zal met de W uitvoering moeten gaan testen.

mvg Roy

Hey Roy, ga je daar mee in Eindhoven rijden?
 
ik wil wel een setje ruilen ( nieuwe GP ) . Jij voor een F104 en ik van jouw een setje voor een F103? 40 en 36 shore. ( Zie mijn avator ;-) )

Ik heb evt. ook nog wel een orange body voor je. Daar reed ik de eerste keer mee in Gouda. ( geen spoilers erbij )
 
Dank voor het aanbod maar ik heb geen F103 velgen meer over:(
Alles wat ik nu heb is in gebruikt en dus ook niet nieuw meer.
Banden 40 voor en 36 achter heb ik wel.
Zit ik alleen dan met de spoiler issue:confused:.
Heb ffies niet de centen om die mooie Mclaren MP4/5B te kopen die hier aangeboden word:(
Dat zou namelijk helemaal mooi zijn.

mvg Roy

ik wil wel een setje ruilen ( nieuwe GP ) . Jij voor een F104 en ik van jouw een setje voor een F103? 40 en 36 shore. ( Zie mijn avator ;-) )

Ik heb evt. ook nog wel een orange body voor je. Daar reed ik de eerste keer mee in Gouda. ( geen spoilers erbij )
 
Heeft er nog iemand een nieuw setje foam banden liggen voor de F104, 40 voor en 36 achter heb ik wel. Zijn deze ook gelijmt te koop en zo waar.
 
De Heilige Koe in Deventer en bij GPSpeedtires in Duitsland. (daar komen die van de Heilige Koe trouwens vandaan)
 
Heeft er nog iemand een nieuw setje foam banden liggen voor de F104, 40 voor en 36 achter heb ik wel. Zijn deze ook gelijmt te koop en zo waar.

de Heilige Koe Deventer heeft ze op voorraad, alleen weet ik niet welke hardheden daar liggen. Moet je ze even bellen of mailen.
 
Hij heeft niet meer opties dan toegestaan volgens mij als ik de lijst zo bekijk in het regelement heeft hij alleen al die opties:D ik neem aan dat blauwe kogelkopjes e.d. geen extra verbetering zal zijn voor het rijden:teacher:, de dempers zijn ook toegestaan, aandrijas ook, misschien dat iemand er meer over kan vertellen of de auto wel of niet toegestaan is, zal vreemd vinden als het niet zo is, motoren worden tenslotte daar uitgereikt en uiteindelijk komt het alleen op de stuurmanskunsten aan.
Ik zal er in ieder geval geen probleem van maken.
 
Stock-racen: veelal beoogd men ook basic-racen in dit soort klassen, dwz met minimale middelen toch competitief mee kunnen draaien. Sommige reglementen lijken onzinnig, net zoals veel (kleurrijke) opties die enkel tot doel hebben de ander de oog uit te steken, en niet sterk in de schoenen staande rijders te verleiden deze ook aan te schaffen, met de daarbij behorende aanzienlijke kostenstijging.

Gelukkig hoef je als beginnende rijder, de reglementen niet perse te begrijpen in dit soort klassen, alleen maar aan te voldoen. Klagen over het wel of niet zinnig zijn van een bp reglementregel, omdat toevallig jij hieraan niet voldoet, is de omgekeerde wereld, jij moet je schikken binnen de reglementen, niet de reglementen aan jou wensen of materiaal!!! Hier klagen, verkeerde conclusies, of verkeerde vergelijkingen trekken is al evenmin niet zinnig, want er is hier niemand van de technische commissie om tegen te klagen, of ander die hier beslissingrecht over heeft. De technische commissie aanschrijven, voorleggen welk materiaal je in bezit heb, en vragen of het een probleem is om hiermee aan de start te verschijnen, zo simpel is het!!!!
 
Gelukkig hoef je als beginnende rijder, de reglementen niet perse te begrijpen in dit soort klassen, alleen maar aan te voldoen. Klagen over het wel of niet zinnig zijn van een bp reglementregel, omdat toevallig jij hieraan niet voldoet, is de omgekeerde wereld, jij moet je schikken binnen de reglementen, niet de reglementen aan jou wensen of materiaal!!! Hier klagen, verkeerde conclusies, of verkeerde vergelijkingen trekken is al evenmin niet zinnig, want er is hier niemand van de technische commissie om tegen te klagen, of ander die hier beslissingrecht over heeft. De technische commissie aanschrijven, voorleggen welk materiaal je in bezit heb, en vragen of het een probleem is om hiermee aan de start te verschijnen, zo simpel is het!!!!
Dank voor deze vermanende woorden. Ik kreeg niet de indruk dat erom gevraagd werd, maar goed. Er is een reglement, dat is bekend. Ik geloof echter niet dat omwille van wat blauwe schroefjes iemand gediskwalificeerd zou moeten worden. Die luxe kan deze DTC zich volgens mij niet permiteren. Los van alle goede bedoelingen van de regelementen. En natuurlijk heb je gelijk dat het pas consequenties krijgt al de technische mensen je auto controleren en deze evt af- of goedkeuren. Dat laatst is wat mij betreft zeker een open deur. Laten we eerst maar eens kijken hoe het gaat in Eindhoven. Ik ga voor het plezier en niet voor de competitie oid.:p
 
De wedstrijd bij ERCE in Eindhoven komt steeds dichterbij.

Er zijn wat technische problemen met de site van RCwebmagazine.nl maar deze is momenteel bereikbaar via de volgende link:
RCwebmagzine.nl

Inschrijven kan ook via de volgende directe link:
Inschrijvingen

Het reglement is te vinden op de site van de Nederlandse importeur:
http://www.rapidhobbyimport.nl/webshop/media/content/DTC2011boekje_reglement2.pdf

De organisatie van de Belgische Tamiya cup is zo vriendelijk geweest om hun deelnemers uit te nodigen om deel te nemen aan de race in Eindhoven.
We hopen veel Belgische deelnemers te mogen begroeten!
Alvast een voorproefje op de Belgie-Nederland finale in Rucphen op 11 september ;)

Grt,
Michael
 
Back
Top