Dutch Tamiya Challenge 2011!

Goed nieuws voor de Tamiya liefhebbers.

In 2011 gaan we weer een Nederlandse Tamiya Cup organiseren.
Ookwel Dutch Tamiya Challenge (DTC) genoemd.

Er waren begin dit jaar nog wat onzekerheden vandaar dat de aankondiging even op zich heeft laten wachten.

We kunnen in 2011 rekenen op de ondersteuning van de Tamiya importeur voor Nederland, namelijk Rapid Hobby Import. Dit levert weer wat nieuwe mogelijkheden op.

Wat we zeker gaan doen in 2011:
Minstens 4 wedstrijden en mogelijk een 5de wedstrijd.
Natuurlijk de Benelux westrijd in Rucphen (Nu zonder regen hopen we ;) )
We beginnen met 2 wedstrijden op HFCC en MBC de sluis.
De data worden zo snel mogelijk bekend gemaakt.
De andere circuits worden bekend gemaakt zodra deze vastgelegd zijn.

De Klasses zijn als volgt:
1. Top Stock (TT01)
2. M-chassis
3. Euro GT (Tourwagen klasse)
4. Formule 1

De klasses 1,2 en 4 zullen gereden worden met een voorgeschreven motor.
(De Carson Cup machine, aangezien deze goed is bevallen)

Kalender 2011:
8 mei: MBC de sluis te Gouda
2 juni: HFCC te Den Haag
17 juli: Hotwheels te Deventer
21 augustus: ERCE te Eindhoven
11 september: Benelux cup bij de Baanbrekers te Rucphen

Zodra er meer bekend is plaatsen we het op het MBF.
Reglementen en info worden geplaatst op rcwebmagzine.nl
(Let op: momenteel zijn dit nog de gegevens van 2010! )

Grt,
Organisatie DTC
Ted Spinders
Michael Lepelaar
 
Laatst bewerkt:
Zijn er al regels bekent dan ivm met wat er gereden mag worden?
Motor heb ik al voorbij horen komen maar regelaar,banden,minimaal gewicht ect ect ect:cool:
Voor mij gaat het voornamelijk om de F1 die ik weer eens wil gaan proberen.
Welke chassis mogen er BV gebruikt worden en welke banden?
Wellicht een link?

mvg Roy
 
Het AMCC staat open voor een van de wedstrijden Michael heeft PB gehad van mij en is wel geinteresseerd.

Ook lijkt me een open TRF klasse en erg goed idee,
met TRF 416 en TRF 417 auto's moet je toch een leuke wedstrijd kunnen rijden!

Wij wachten met spanning op meer informatie.
 
Robert;
Over een nieuw contract valt altijd te onderhandelen :)

Petter;
In de F1 klasse zijn alle F103 en F104 versies toegestaan.
De Indycar versie is dus geen probleem.
Was het verschil niet een klein verschil in de wielbasis??
 
Petter;
In de F1 klasse zijn alle F103 en F104 versies toegestaan.
De Indycar versie is dus geen probleem.
Was het verschil niet een klein verschil in de wielbasis??

Het verschil zit inderdaad in de wielbasis, die is iets langer.
Als ik geen NK's ga rijden is dit misschien een leuk alternatief.
 
Enkele wijzigingen gemaakt aan de begin post.

De eerste 2 wedstrijden zijn gepland bij MBC de sluis en HFCC.
Zodra de andere wedstrijden bekend zijn laten we dat weten.

Grt,
Michael
 
Woahahaha!!!! Denk ik een foutje te zien, maak ik zelf een blunder!!!
Nooit aan gedacht, hemelvaart in juni....
 
Back
Top