Dutch Tamiya Challenge 2011!

Hey Marco, de banden die ze leveren zijn al redelijk klein, dus ik haal er nooit zoveel af. Ik kom nu achter op 61 mm en voor op 57 mm. Ik hou wel van een beetje grote band, wil graag ook wat rondjes erop trainen. Optimale maat is 58/55, maar dan hou je niet veel over.

Overigens kreeg ik hetzelfde bericht van de Heilige Koe, ook zij kunnen ze leveren en gaan ze ook op voorraad houden.

Ok,
Kan ik ook aangeven dat ze de banden niet moeten afdraaien? Of zeggen zo groot mogelijk? Vind het ook wel lekker om er wat langer mee te doen voor training.

O yes, de auto is weer in transit!!!

(ben benieuwd wat ik moet bijbetalen)

Ok,
Kan ik ook aangeven dat ze de banden niet moeten afdraaien? Of zeggen zo groot mogelijk? Vind het ook wel lekker om er wat langer mee te doen voor training.

Afdraaien moet, je wilt ze zuiver rond hebben en de kanten afgerond. Je kunt hem aangeven zo groot mogelijk te laten. Geef hem de maten op die ik heb aangegeven. op de voorkant heeft hij standaard namelijk veel kleinere banden (55mm), voor ons heeft hij ze groter gesneden, maar dan moet hij ze natuurlijk niet op 55 weer afdraaien.

Ik weet niet of je al eens eerder een model hebt gebouwd, of dat het RTR was, maar belangrijkste advies: juiste schroeven gebruiken, let dus op de lengte en ze normaal vast zetten. Ver genoeg indraaien, maar vast is vast!
Verder zul je merken dat Tamiya heerlijk bouwt! Gebruiksaanwijzing is echt super.

Nee dit wordt de 1e auto die ik ga bouwen dus zal wel even zweten worden haha.Misschien bel ik je nog wel van de week ;)
Ik was al even begonnen gisteren maar lijkt me wel te doen allemaal.

Auto binnen, 30 euro mogen bijbetalen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk maar ook niet leuk voor je. Maar goed als je eenmaal lekker aan het rijden bent verzacht het misschien de pijn van 30 euro iets.
Ik bestel voor mijn webshop redelijk veel uit het buitenland. altijd weer de vraag of het goed of fout gaat. Het zijn gewoon steekproef acties.
Jammer dat je niet in de buurt woont hadden we hem mooi tegelijk in elkaar kunnen zetten :-)

Ja, zelfs met die 30 euro kost de auto niet veel t.o.v. andere modellen. Liever een bandensetje van gekocht maar het is niet anders helaas.

Als het goed is zien we elkaar in Deventer, ik probeer er sowieso te zijn. Rijdend of niet rijdend.

Hij ligt inmiddels in onderdelen verspreid over 2 bureau's waarvoor ik natuurlijk niet het geduld had die eerst op te ruimen. Er liggen nu zo'n beetje 2 auto's door elkaar heen maar ik heb redelijk wat Tamiya ervaring en een goede schuifmaat.

Ik heb idd ook al heeeeeel veel besteld, dik 85 transacties en dit is de eerste keer dat ik vanuit het oosten moet bijbetalen.

Net mijn lipo's gepast en die passen er niet in. De Zippy is denk ik 1,5-2mm te lang, de hoogte en breedte zijn goed.

Kun je met een NiMH accu van 3000mAh een heat rijden? Ik heb sinds vanmiddag 3 nieuwe 3000mAh stickpacks die er strak inpassen.

Hi ,

@ behave :

Je zult hem nu toch wel klaar hebben neem ik aan !!!
is toch maar een paar uur werk ??

Ben erg benieuwd naar je verrichtingen op de baan , dat moet wel erg goed zijn zoals je zelf vertelde.....

Cya

De battery holders niet gebruiken maar gewoon met tape vast plakken.
Werkt perfect:yes:

mvg Roy

Net mijn lipo's gepast en die passen er niet in. De Zippy is denk ik 1,5-2mm te lang, de hoogte en breedte zijn goed.

Kun je met een NiMH accu van 3000mAh een heat rijden? Ik heb sinds vanmiddag 3 nieuwe 3000mAh stickpacks die er strak inpassen.

@observer, wat is de maat van het stickpack wat er nu strak in past? Dan kan ik ook alvast accus gaan bestellen. Ik denk overigens dat je makkelijk een heat kan rijden met een 3000 pack.

Hi ,

@ behave :

Je zult hem nu toch wel klaar hebben neem ik aan !!!
is toch maar een paar uur werk ??

Ben erg benieuwd naar je verrichtingen op de baan , dat moet wel erg goed zijn zoals je zelf vertelde.....

Cya

Zeker is de auto klaar :-) je was me net voor LOL, zal zo even wat foto's plaatsen.
Ik erg goed op de baan :?::?: Heb net 4 rondjes gereden met de auto van Angelo dus waar haal je de wijsheid vandaan. Des al niet te plus.. Ik ga zeker mijn best doen. Koop geen auto om als laatst over de lijn te komen :proost:

edit: Ik denk wie is YT nou toch maar ik zie het nu net haha. Je vertelde me toch dat je een dag of 3 was bezig geweest met bouwen ;) (geintje)
Ik denk dat de 104 misschien wat moeilijker in elkaar zit ?
We zien elkaar binnenkort wel weer, gegroet..

Laatst bewerkt:
Hierbij wat foto's. Het is geen bouwverslag vandaar dat ik ze hier neerzet.
Hopen dat mijn lipo maandag of dinsdag er is dan kan ik test rijden. Ik vond het in ieder geval erg leuk had ik niet verwacht.

full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit man. Als je Maandag of Dinsdag wil testen op de baan (avond) moet je het maar ff zeggen. Ik heb nog wel een lipo liggen met een tamiya stekker eraan.
Alvast welkom bij de F1 gekken.;-)

@observer, wat is de maat van het stickpack wat er nu strak in past? Dan kan ik ook alvast accus gaan bestellen. Ik denk overigens dat je makkelijk een heat kan rijden met een 3000 pack.

46.7 breed
23.7 hoog (dik)
134.8 lang

Ik wil graag met zippy flightmax gaan rijden en als ik de accu met tape kan vastzetten dan is het probleem van het passen opgelost.

Bij HK zijn ze echt goedkoop, uit mijn hoofd iets van 18 dollar. Verzendkosten wel relatief hoog maar bij elkaar nog niet zo duur als een sticpack lipo denk ik.

Nadeel is dat deze niet in mijn SC10 passen omdat de batterijhouder over de gaten zit. Ik hou de stickpacks dan ook voorlopig voor deze auto en wacht tot HK stickpack lipo's heeft voor een leuke prijs. Ik zal ze eens mailen met het verzoek die te gaan verkopen.

@behave,

Ziet er goed uit hoor. Ik ben nog niet zo ver, zit op mijn servo saver te wachten. De banden zitten toch goed erop?

Je kunt prima een heat rijden met de 3000, gemiddeld rijden we er 2000 mAh uit in een wedstrijd. De meeste Lipo accu's zijn net iets te lang. Daarom rijden wij zonder de accubevestigingen van de F1, maar zetten deze met klitteband, of zoals Roy al aangaf met versterkt tape vast.

Hoe gaat dat met de tape? Wikkel je die links en rechts van de batterijhouder om de accu zelf zodat je 2 kragen krijgt of wikkel je die om de hele accu en batterijhouder heen?

(hopen dat mijn saver vandaag of morgen op de mat ligt)

Ziet er goed uit man. Als je Maandag of Dinsdag wil testen op de baan (avond) moet je het maar ff zeggen. Ik heb nog wel een lipo liggen met een tamiya stekker eraan.
Alvast welkom bij de F1 gekken.;-)

thanks. Marten heeft even van die gold stekkertjes er op gezet zodat ik vandaag of morgen met een nimh accupack kan rijden. Ik hoop echt dat mijn lipo deze week komt. Ik zie je op de baan wel, leuk :-)

Back