Dutch Tamiya Challenge

  • Topicstarter Topicstarter Dutch Tamiya Challange
  • Startdatum Startdatum
Ben ook benieuwd naar de kalender.

Plus het reglement voor de Swiftjes. Hoop dat er wat in is opgenomen om het snelheidsverschil kleiner te maken als tijdens de try-outs.
 
Ben ook benieuwd naar de kalender.

Plus het reglement voor de Swiftjes. Hoop dat er wat in is opgenomen om het snelheidsverschil kleiner te maken als tijdens de try-outs.

Volgens mij redt je dat alleen met handout-motoren die niet aangeraakt mogen worden, maargoed daarvoor is een silvercan nou niet echt ideaal; het liefst zou ik de Swift met een 21T BL en een lipo zien...dan is het verschil in vermogen ook beperkt.

mvg,

Eric
 
iedereen er een ez run regelaar en motor er in????????
het blijft toch moeilijk om ze dicht bij elkaar te krijgen in de stock zwift.
wiebe.
 
iedereen er een ez run regelaar en motor er in????????
het blijft toch moeilijk om ze dicht bij elkaar te krijgen in de stock zwift.
wiebe.

Ik ben helemaal voor.....maar dan ook een max 25c lipootje erin; een Nimh-stickpack vind ik echt drama.....niet te equalizen en in verhouding erg duur, plus wederom grote verschillen:-(

groet,

Eric
 
rcwebmagazine zei:
Over de wedstrijd data zijn we nog in onderhandeling met de clubs, maar reken op vier wedstrijden, en HFCC (den Haag) RC Hotweels (Deventer) en Raco 200 (Utrecht) hebben hun medewerking toegezegd, aan de Dutcht Tamiya Challenge die in mei 2009 zal beginnen.

Ook kunnen we alvast de volgende wedstrijddata verklappen: 31 mei, 5 juli en 2 augustus

Mag ik ongeduldig dat ik ben vragen welke datum bij welk circuit hoort? Want op 31 mei is ook ets apeldoorn, die wil ik meerijden, maar nu ik tamiya rijd lijken mij deze wedstrijden ook wel interressant, zeker gezien het aantal mensen die nk's gaan rijden :wink:
 
Mag ik ongeduldig dat ik ben vragen welke datum bij welk circuit hoort? Want op 31 mei is ook ets apeldoorn, die wil ik meerijden, maar nu ik tamiya rijd lijken mij deze wedstrijden ook wel interressant, zeker gezien het aantal mensen die nk's gaan rijden :wink:

als het bij ERCE door gaat dan is het de 31ste.
de rest van de datums hebben wij een openclub wedstrijd.
 
Waarom is het alleen maar standaart klasse ?

Ik rijd nu met een 16 turns motor voor corally die streettouring.

Waarom daar geen klasse voor is veel leuker.
 
Waarom is het alleen maar standaart klasse ?

Ik rijd nu met een 16 turns motor voor corally die streettouring.

Waarom daar geen klasse voor is veel leuker.

Corally??? Volgens mij gaat het om de Dutch Tamiya Challenge....ik zie nergens Corally in deze titel;-)

groet,

Eric
 
Nee dat niet, maar iets sneller als de standaart tamiya motor :)

maar ik zeg ik rijd met een 16 turns ook wel eens op een circuit en vind het wel een leuke snelheid.
Heeft tamiya ook snellere motors tussen de 15 en 23 turns.... 15 turns is ongeveer het limit als je je aandrijving heel wil houden :)
 
De standaard Tamiya motor geeft ook een leuke snelheid alleen op het rechte stuk valt het misschien wat tegen. Maar zolang iedereen met een TT-01 rijdt en een zelfde motor is dat best leuk en gaat het echt om rij kwaliteiten. Dan vergeet je gewoon dat het wat langzamer gaat.

Je kan waarschijnlijk ook in de Super Stock klasse meedoen als je toch wat sneller wilt dan heb je de keuze uit een:
53696 – Tamiya Superstock Motor TZ 23Turns
53697 – Tamiya Superstock Motor RZ 23Turns
Maar dan ben je misschien wel iets in het nadeel omdat je met een TT-01 tussen de TA-05's en TB-02/03 rijdt.

Deze geven een leuke snelheid en best mogelijk dat deze niet heel veel onder doen voor de 16t motor die je nu hebt.
 
trouwens, met eenzelfde auto's en een lichte motor komt quasi alles op de piloot aan: de stuurmanskunsten en het onderhoud en afstelling van de wagen
 
Oké, ja die snelheid op straat met een standaart of sport tuned motor valt heel erg tegen dus vandaar, maar ben al wel eens bij pk weest te rijden met een sport tuned.. ging toch aardig lastig voor de 1e keer :)
Maar op circuit is het idd heel anders ook wel.
Maar ik heb ook de D versie gekocht en die nog gehopt met upperdeck en alu cardan as..en 55-25 vertanding.. Mag je daarmee ook rijden in de tt-01 klasse ?
 
En jij denkt serieus dat dat met een snelle motor niet zo is?
zijn pro-en tegenargumenten voor te verzinnen ... maar dat wilde ik niet impliceren.

Wél zie ik hier vaak dat piloten met materiaal "boven hun kunnen" rondrazen, met alle gevolgen van dien voor het materiaal, én het materiaal van mede-pistegenoten.
In de lagere motoren-klasses is dat minder een issue, daar komt het vaak neer op diegene die de zuiverste lijnen rijdt ... en hebben zelfs beginnende piloten de tijd en kans om die zuivere lijnen op te zoeken, in plaats van dat ze een supersnelle bolide moeten zien snel én op de baan te houden.

... maar daar gaat deze thread helemaal niet over.
Boodschap was, dacht ik, dat een lichtere klasse eigenlijk voldoet aan het Tamiya-cup-principe: IEDEREEN kan meeracen, binnen zijn eigen materiaal- en piloot-mogelijkheden
 
Oké, ja die snelheid op straat met een standaart of sport tuned motor valt heel erg tegen dus vandaar, maar ben al wel eens bij pk weest te rijden met een sport tuned.. ging toch aardig lastig voor de 1e keer :)
Maar op circuit is het idd heel anders ook wel.
Maar ik heb ook de D versie gekocht en die nog gehopt met upperdeck en alu cardan as..en 55-25 vertanding.. Mag je daarmee ook rijden in de tt-01 klasse ?


Dus daarmee mag ik ook in de tamiya tt-01 klasse modefied meeracen :)
 
Wél zie ik hier vaak dat piloten met materiaal "boven hun kunnen" rondrazen, met alle gevolgen van dien voor het materiaal, én het materiaal van mede-pistegenoten.

Precies mijn punt. Als je niet goed genoeg kunt rijden heb je met een snelle motor dus helemaal een probleem. Heeft alles met de rijder te maken, net als in de stock.

In de lagere motoren-klasses is dat minder een issue, daar komt het vaak neer op diegene die de zuiverste lijnen rijdt ...

Dat komt het in de modified dus ook op neer. Blijkt alleen ietsjes moeilijker te zijn.

Boodschap was, dacht ik, dat een lichtere klasse eigenlijk voldoet aan het Tamiya-cup-principe: IEDEREEN kan meeracen, binnen zijn eigen materiaal- en piloot-mogelijkheden

Daar ben ik het mee eens, maar dat is wel iets anders dan een stelling poneren die impliceert dat in de modified materiaal de doorslag geeft. In tegendeel, traditioneel zijn de verschillen in materiaal in de modified (met name de motoren) juist veel kleiner geweest. Echter de verschillen in het niveau van de rijder zijn daar veel meer zichtbaar.
 
De data van de Dutch Tamiya Challenge zijn bekend:


  • 10 mei - HFCC Den Haag
  • 31 mei - ERCE Eindhoven
  • 5 juli - RACO2000 Utrecht
  • 2 augustus - RC Hot wheels Deventer
Er is tevens een kompleet boekje in PDF beschikbaar met alle benodigde informatie zoals reglement, klasses etc etc.
Voor dit moment is het boekje alleen aan te vragen door een mail te sturen naar:

dutchtamiyachallenge@hotmail.com

Het boekje zal ik PDF naar je worden doorgestuurd. Zeer binnenkort zal het boekje te downloaden zijn. Houdt ook www.rcwebmagazine.nl in gaten voor meer informatie. Ook het reglement zal hier gepost worden.

Succes met de voorbereidingen!
 
Back
Top