DutchRC's how to scratchbuild a simple plane

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
Dank u :) Ik gebruik altijd 5mm foamboard (er is maar 1 dikte, voor zover ik weet)

Cheers!

Is dat geen depron dan?? Van Depron heb je wel verschillende diktes (3mm 5mm en 6mm)

Is dat geen depron dan?? Van Depron heb je wel verschillende diktes (3mm 5mm en 6mm)

Ik heb het foam nu thuis liggen nog niet kunnen wegen,het is echter 3 en 5 mm foam.
Nu heb ik nog een vraag als echte beginner .Ergens in de video komt naar voren dat de specificatie`s in de link naar de video staan:( Ik zou niet weten hoe dit te vinden!!!
Nog vraag over de moter en prop ed. Ik heb nog een Turnigy 2836-1000kv liggen en ook Turnigy esc AE 30 A en lipo 1550 20c of 2200 30c, kan ik deze combineren en welke prop daar dan bij die heb ik namelijk nog niet.Ik weet het veel vragen dank bij voorbaat,grtz Bel10.

Hallo Bel10 :)

bij deze de link naar de CG-calculator: http://fwcg.3dzone.dk/?wing_span=10...ep_type=0&sweep=55&cg_pos=20&show_mac_lines=0
wanneer je op die pagina naar beneden scrollt, zie je alle maten / hoeken van het toestel :)

Yes.. die motor en ESC gaan werken :) Ik vlieg zelf met een 2200mah 3S..
hmm de prop.. met zo'n lage Kv moet je wel een vrij grote propellor gebruiken, maar dat is geen probleem :)

Die motor kan ik niet vinden trouwens.. Wat voor'n soort Turnigy motor is het?? Er zijn 'sechts' 5 soorten, dus dit is een beetje moeilijk zoeken zo :P Maar met 1000kv, zou een 11 x 7 prop goed moeten werken :)

mvg
Roeland

Hallo Bel10 :)

bij deze de link naar de CG-calculator: http://fwcg.3dzone.dk/?wing_span=10...ep_type=0&sweep=55&cg_pos=20&show_mac_lines=0
wanneer je op die pagina naar beneden scrollt, zie je alle maten / hoeken van het toestel :)

Yes.. die motor en ESC gaan werken :) Ik vlieg zelf met een 2200mah 3S..
hmm de prop.. met zo'n lage Kv moet je wel een vrij grote propellor gebruiken, maar dat is geen probleem :)

Die motor kan ik niet vinden trouwens.. Wat voor'n soort Turnigy motor is het?? Er zijn 'sechts' 5 soorten, dus dit is een beetje moeilijk zoeken zo :p Maar met 1000kv, zou een 11 x 7 prop goed moeten werken :)

mvg
Roeland

Hey,
ik begrijp de opmerking over de grote prop niet,want een 11x7 is volgens mij dik 20 cm in diameter en ik heb maar 18 cm ,heb het gemaakt naar jouw voorbeeld!Ik kan even niet verder omdat mijn hotglue niet warm genoeg wordt.Ik denk erover om de foils met bruislijm te doen?
De gegevens van de moter: Turnigy 2836-1000kv .gewicht 80 gr.watt 300.27 A piek.
Indien deze moter gebruikt wordt moet ik denk ik de as omdraaien!
Hoe zit het trouwens met de koeling van de moter als die andersom wordt gemonteerd.Morgen post een foto,grtz Bel10

Hallo :)
ja ehmm.. jouw motor maakt minder dan de helft van het toerental van de motor die ik gebruikte :) Om dan de zelfde voortstuwing te hebben moet je dan een grotere propellor gebruiken..
OF je besteld het motortje dat ik in m'n serie gebruikte:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__41745__D2826_6_2200kv_Outrunner_Motor_EU_Warehouse_.html
Niet duur zoals je ziet, en Dan heb je genoeg aan een 6x4 propellor..

Ik weet nog steeds niet wat voor'n motor je hebt trouwens..
Een Turnigy XK? Een Turnigy XP?? Turnigy Rotomax?? Turnigy Easymatch? Turnigy SK3??

Qua koeling gaat het prima, zolang de motor gewoon in de buitenlucht zit..

Hey,ik hadt beloofd om de maten van het foambord te geven.De plaat van 3mm meet 152 bij 101,5 cm en weegt =/-700 gram.De 5 mm niet gewogen,hadt wel dezelfde maat.De vraag welke turnigy moter het precies is kan ik niet beantwoorden er staat alleen op 2836 en 1000kv,tot zover grtz Bel10.

Halloa :)

iets meer dan een week geleden boorde ik de EasyWing helaas recht de grond in :P Helemaal mijn eigen schuld.. Ik was heel laag rondjes aan het vliegen op te lage snelheid ;)
Gelukkig was de enige schade een losgeschoten servo :)
Na reparatie daarvan, wat het tijd voor een re-maiden van deze wing :)

Back