DX6i of niet?!

hier op dit forum zeggen ze van alles maar niet alles wat ze zeggen is waar.. ik geloof best dat het tegen een stootje kan maar als je een sim hebt moet je hem daarop maar is gaan proberen en vergelijken met een 450-size heli.. denk daarna nog maar is :)

Haha oke, wel een mooie combi investering om die cp te nemen met de dx6i! kost een paar centen maar dan heb je ook wat haha

Hoe vorder je met je msr? Das ook een fp toch?

Ik merk toch veel vooruitgang moet ik zeggen. Ik heb vandaag even op een veld gevlogen, maar dan merk je wel snel dat een zuchtje wind de balans al heel erg kan verstoren. En daarnaast verlies je zo'n micro heli al erg snel uit het oog.

@ Jurjen ik kan met enige garantie zeggen dat ik ga crashen, ben nog al een enthousiaste bijstuurder;) dus die crashkosten zijn voor mij erg belangrijk! Verder zie ik er de uitdaging ook van in, als ik dit kan vliegen is een 450 of een 500 hierna goed te doen:) Maar ik snap dat jij een 450 fan bent..?;)

@ Markjuhh Haha dank je voor het woordenboekje, dat verduidelijkt nogal een hoop:)

@storm das mooi, klopt ja ik merk met mijn solo pro ook echt ieder zuchtje wind! Wel een uitdaging om hem ook dan in de lucht te houden:p

Laatst bewerkt:
@ Jurjen ik kan met enige garantie zeggen dat ik ga crashen, ben nog al een enthousiaste bijstuurder;) dus die crashkosten zijn voor mij erg belangrijk! Verder zie ik er de uitdaging ook van in, als ik dit kan vliegen is een 450 of een 500 hierna goed te doen:) Maar ik snap dat jij een 450 fan bent..?;)

haha nou en of. en tja het is en blijft je eigen keus :) maar koop dan wel een sim :)

alles bij elkaar met zender en lipo's? of alleen de kit super combo?
Rtf heb ik er zo'n 550 euro uitgegeven
en de kit was 340 euro :)

€550,- totaal maar?
Mag ik vragen welke kit/parts/site/winkels jij hebt gebruikt?
Ik had laatst een keer gekeken met een DX6i, en toen kwam ik uit op een aardige €800,- voor een Trex 450 sport.

DX6i + AR6210 DSMX 3 lipo's en de super combo voor 340 spektrum zender 170 en lipo's 10 tot 15 euries. dus ongeveer 540/550 euro. ik heb de kit + zender gekocht bij rc-helipower.nl en de lipo's bij hobbyking. :)

ja klopt wel, maar zijn gelijk zo groot (hoge crashkosten) en duur (aanschaf en crash), vandaar een mooie training met de mcpx zodat ik daarna klaar ben voor het grote werk
Dat valt echt reuze mee dat het duur moet zijn. Ik heb me er over verbaasb maar kijk maar eens naar dit draadje;) :http://www.modelbouwforum.nl/forums/heli-pilots-mess/74182-namaak-t-rex-450-voor-35-dollar.html

tja moet je zelf weten de mcp-x is alleen veeeeel minder stabiel vraag me af of je daarmee kan leren vliegen. een grote heli bijv is veel stabieler. en wie zegt dat je crashed? als je gewoon normaal doet is er niks aan de hand?
Een CP heli is niet stabiel. Om bijvoorbeeld 3D te kunnen vliegen, zou het niet handig zijn om een 'stabiele' heli te hebben. De mCPx is juist wel een stuk stabieler vanwege de
3-axis gyro die er op zit. Deze corrigeert voorwaarts-achterwaarts, corrigeert rollen links-rechts en hekrotor links-rechts. Dit kan je dus zien als een stukje stabiliteit.

@Houtepen, Als je een heli samenstelt volgens dat draadje, vallen de crashkosten reuze
mee.

Mvg,

Jasper

Laatst bewerkt door een moderator:
ja klopt wel, maar zijn gelijk zo groot (hoge crashkosten) en duur (aanschaf en crash), vandaar een mooie training met de mcpx zodat ik daarna klaar ben voor het grote werk:)

We hebben neit allemaal een sponsorende papa he haha;)

Kijk nu zijn we aan het praten! Als die prijzen omlaag gaan kan ik me wel een grotere veroorloven;)

Volgens mij als ik in deze link kijk

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Helicopters & Parts>Electric Helicopter>HK Helicopter>HK RTF, ARF, Helicopter Kits

Staan daar alle optionele heli's die voor mij interessant zijn, klopt dat of niet? Als jullie bevestigen kan ik wat specifieker ingaan op een heli;)

Verder nog wel de vraag wat de gevaren zijn van het importeren van een heli zoals deze...?!

Lees gewoon het draadje even een beetje door over die HK heli's. Daar kan je uit opmaken wat je nodig hebt/wil en alles. Volgens mij zijn er geen gevaren met het importeren van deze heli.
Ik denk dat dit je beste optie is.: HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK450 CCPM 3D Helicopter Kit (Align T-rex Compat.) Ver. 2

Mvg,
Jasper

Ik ben druk aan het lezen, wel een hele worsteling zo om door heen te komen maar zeker ook leerzaam!

Niemand die een samenvatting heeft en een antwoord op de vraag of het ook echt iets is of dat het totale prut is...?

Heb je trouwens ook de beste flybarless optie of zeg je dat tegen dit model geen fbl model op kan?;)

btw nog een hele andere vraag, meer organisatorisch...Als ik een heli op die site bestel dan staan alle prijzen daar in dollars, moet ik dan een creditcard hebben of kan ik ook via andere wegen betalen? (misschien dat heeel teovallig iemand hier antwoord op weet:))

[mod]Berichten samengevoegd. Je kunt ook de editknop gebruiken ipv telkens nieuwe berichten te plaatsen vlak na elkaar.[/mod]

Laatst bewerkt door een moderator:
als je een paypal account maakt kun je daar centjes op storten en zo kun je ook betalen. maar met creditcard gaat het sneller. ik heb die van mijn ouders gewoon gebruikt :) (met toestemming) en dan als die in stock is kan die er binnen een week zijn. vergeet niet dat je hem moet bestellen in DE Warehouse anders komt hij uit hongkong en dat duurt wel langer dan een weekje.. :o

Hey

De beste samenvatting is degene die je zelf kan maken na het lezen van heel dat topic ;)
De HK heli's zijn gewoon goed. Echter de originele van Align zijn gewoon een stukje beter!

Leer eerst maar gewoon met flybar vliegen!

Ook met paypal kan je het bedrag rechtstreeks vanaf je rekening overmaken, binnen 10 seconden registreert hij het bij mij als betaald! Pakketje uit hong kong doet er gemiddeld zo'n 3 weken over om aan te komen!

Groeten

Oke betaalwijze is duidelijk jongens, begreep alleen uit een ander topic dat wanneer je het rechtstreeks van je rekening overmaakt (via paypal denk ik) dat er dan een risico is dat je rekening wordt gehackt...

Verder wil ik toch nog een keer de vraag stellen over die flybarless, welk model is dan de beste optie? Ik heb namelijk uit verschillende hoeken adviezen gekregen dat flybarless toch goed is om te doen!:p

Ik wil niet lullig doen hoor...
Maar je mist simpelweg nog de kennis om een CP heli van niets op te bouwen, zelf de beste componenten erbij te zoeken, en hem dan ook nog eens FBL aan te gaan sturen (waar ook weer specifieke kennis voor verreist is).
Je zal, mits je enorm snel begrijpend kan lezen en zelf het initiatief en de technische kennis ervoor hebt minimaal een week of 4 kwijt zijn om alle informatie bij elkaar te sprokkelen.
En dan heb je alleen nog maar boodschappenlijstjes van anderen overgenomen, moet je dan maar op vertrouwen...
Dan moet je hem nog gaan vliegen, in jou geval zonder ervaring en kennis waar je op moet gaan letten tijdens die eerste pogingen.
Geloof me, Dit gaat je niet lukken zonder direct aanwezige hulp van mensen die die ervaring wel hebben.
Als je geen tijd hebt voor een club (heb je uitleg gelezen), dan denk ik niet dat je voldoende tijd hebt om dit tot een succes verhaal om te zetten.
Maar ik zeg nooit nooit, en ben benieuwd ;)

tja moet je zelf weten de mcp-x is alleen veeeeel minder stabiel vraag me af of je daarmee kan leren vliegen. een grote heli bijv is veel stabieler. en wie zegt dat je crashed? als je gewoon normaal doet is er niks aan de hand?

Sorry dat ik het vraag maar heb jij een mCPx?

En hoe weet je dat een 450 stabieler vliegt? Je hebt zelf nog niet eens gevlogen ermee?

Ik ben gewoon nieuwsgierig, meer niet

Laatst bewerkt:
een 450 size is nog steeds erg gevoelig voor wind en kan erg fel sturen ten opzichte van een 600 size
met de mcpx is naar mijn mening een ideale combinatie gemaakt met de crashbestendigheid en handling hij is bij mij al meerdere malen (nadat ik controle verloor) van een meter of 5 gevallen zowel op gras als beton nieuw linkje er op en gaan ondertussen 30x late vallen en voor 15euro schade totaal.

hierdoor wordt het leerproces versneld omdat je dingen gaat proberen die je anders niet zou doen.

je hoeft / kunt niets aftestellen op de mcpx de helie is gelijk 3d en hierna vlieg je probleemloos met iedere helie

ik ben het ook met Ericw eens ik heb een jaar met een hunt gedrag gevlogen omdat ik geen hulp had bij de basis instellingen en ga dan maar eens zoeken wat je probleem is.

de mcpx heeft voor mij geen drempel terwijl de 450 dat nog steeds heeft.

succes met je keuze

Back