E-36 lichtgewicht vrije vlucht. Zo rap mogelijk omhoog!

Zonder ook maar één kist in elkaar te hebben gezet van deze klasse vind ik het al een hele tijd erg leuk!
Ik ga eens rondstruinen naar lichte klap-propjes van 7x6, 7x7, 8x6 etc.
Ik hoop alle electronica e.d. op orde te hebben voor de kits via Pim arriveren.
Daarna eens peinzen over een 'eigen ontwerp'
(zou alle electronica in de carbon-romp passen die ik voor een mini F3K kist ontwierp?)
 
Dikkere esc! 20A voor 140W bij 7V!
Is allemaal wat zwaarder, maar het gaat als de brandweer!
Ik kies in eerste instantie voor iets minder vermogen.....

Lijkt me verstandig. Die Pearl (als bouwpakket) is puur houtbouw. De snelheden en vermogens die ik hier tegenkom ben ik bang dat je model als een wolk balsa naar boven gaat en beneden komt. Beetje zonde. Iets meer vermogen zou ik aandurven op een kistje met capstrips en een stevige ligger met koolstofstrips. Wat we wel moeten onthouden is dat het bedoeld is als een "beginners" klasse om de kloof tussen r/c en vrije vlucht wat kleiner te maken. Laten we proberen niet meteen deze klasse te "verpesten" met teveel high-tec spullen. Dit hebben we bij veel klassen gezien is vind ik toch nog steeds erg jammer. Voor het harde en zware werk omhoog zou ik kiezen voor F1Q.
 
Ik wil ook braaf beginnen met de setup die een combat-kist gebruikt.
2204 1450kv en 7x6 prop.
En dan verder prutsen met andere motor/prop combi's!
 
ik heb nu de AX 1806N 2500 kv besteld. Prop moet ik nog kopen. Wellicht een middendeel en dan verschillende bladen.
12 amp esc en dan 350 mah 65~130 C accu's.

Lijkt me een mooi begin....

En dan te bedenken dat het model niet eens voor mijzelf is ;)

Bernard
 
Hij is voor Larissa. Zelf ben ik wel druk met A2, en zoek voor haar nog een klasse dus afhankelijk van hoe dit bevalt gaan we verder kijken. Misschien Wakefield of F1Q.

Bernard
 
Klopt mijn idee dat een motor met een kleine prop en hoge pitch minder stroom verbruikt als het model eenmaal op snelheid is?
 
Ik kan me voorstellen dat een prop met hoge pitch wel werkt in combinatie met een model met weinig weerstand. En een felle lancering.
Terwijl een dergelijke setup bij statisch testen juist waardeloos lijkt.
 
Klopt wel.. Een F1B had vroeger ca 600 x600 mm prop, is ook veel pitch.
Veel pitch = veel rendement....heel kort door de bocht gezegd. 1:1 is wel ok.
 
Lijkt me verstandig. Die Pearl (als bouwpakket) is puur houtbouw. De snelheden en vermogens die ik hier tegenkom ben ik bang dat je model als een wolk balsa naar boven gaat en beneden komt. Beetje zonde. Iets meer vermogen zou ik aandurven op een kistje met capstrips en een stevige ligger met koolstofstrips. Wat we wel moeten onthouden is dat het bedoeld is als een "beginners" klasse om de kloof tussen r/c en vrije vlucht wat kleiner te maken. Laten we proberen niet meteen deze klasse te "verpesten" met teveel high-tec spullen. Dit hebben we bij veel klassen gezien is vind ik toch nog steeds erg jammer. Voor het harde en zware werk omhoog zou ik kiezen voor F1Q.
Ik zit wel in die richting te denken, gebagte vleugels disser / glas en koolstof rompje :-) vind ik geen high tech :-)
 
Ik ook niet aangezien het met wat "simpelere" middelen te maken is. Bedoel meer met meervoudige functie op het kielvlak en het stabilo, wingwigglers enzovoort. Bijna een complete hightech wakefield in het klein. En daar je voordeel uithalen. Dan vind ik het geen beginnersklasse meer. Als je die uitdaging zoekt is F1Q een mooi vervolg ;). De kloof kleiner maken is dus een gebagde vleugel en koolstof rompen aangezien veel r/c vliegers die stijl van bouwen hebben.

Bernard
 
Ik ook niet aangezien het met wat "simpelere" middelen te maken is. Bedoel meer met meervoudige functie op het kielvlak en het stabilo, wingwigglers enzovoort. Bijna een complete hightech wakefield in het klein. En daar je voordeel uithalen. Dan vind ik het geen beginnersklasse meer. Als je die uitdaging zoekt is F1Q een mooi vervolg ;). De kloof kleiner maken is dus een gebagde vleugel en koolstof rompen aangezien veel r/c vliegers die stijl van bouwen hebben.

Bernard
Dat dacht ik dus ook :-)
 
Even :offtopic:

Moet zelf ook nog s bezig met dat baggen. Heb nog kernen liggen voor 2 DLG's die nog eens gemaakt moet worden. Eerst de kennis maar s verzamelen denk ik, en wat gereedschappen.

Bernard
 
Back
Top