E-firstorm 10t flux eindelijk binnen

• Topicstarter Topicstarter nick 35
  • Startdatum Startdatum
N

nick 35

Guest
goedendag

na lang wachten ongeveer een week of 6 heb ik hem eindelijk in mijn bezit
de hpi E-firestorm 10t flux
heb hem vamidag gekregen alleen moet ik tot morgen wachten voor ik er mee kan rijden heb niet het juiste stekertje voor aan de accu .
ik ga hem in eerst instantie rijden met een 7,2 volt 3300 en later denk ik er aan om er 1 cel bij te plaatsen voor de 8,4 volt .
(lipo lijkt mij het einde maar eerst even zo rijden) .
maar ziet er echt geweldig uit ben echt benieuwt .
ik heb nu een cross tiger van conrad word een wereld van verschil denk ik.
jamer dat het foto form er uit ligt maar de foto's volgen zeker

grt nick

Vet!

Ik heb de E-Firestorm, de gewone, en ook een Rustler VXL..
De E-Firestorm Flux is een stuk goedkoper dan de Rustler VXL, maar de servo, en zender zijn niet zo goed bij de Firestorm, bij de Rustler zijn deze prima! Dit zal je na een half jaartje goed gaan merken.

Maarja, dan nog zal je er genoeg plezier aan hebben denk ik.. Dus veel plezier! :D

Mooi man ik zag hem vandaag ook staan bij minishop in hasselt.
Echt een mooie wagen.

Ik heb me pas een brushless truck gekocht, anders had ik zeker een flux gekocht !

Hoeveel heb je hem betaald?

E-firestorm flux

goedendag

ik heb er €335,- voor betaald is de advies prijs dacht ik

en inderdaat de zender en de servo zijn niet van top kwaliteid .
ik wil toch al over naar spectrum zender .
is denk gedaan om hem goedkoper te maken en in het achterhooft dat de meeste toch een ander zender hebben.
hoop vandaag de juiste stekker te krijgen en dan rijden.
in de beschreiving staat dat er tamya stekers aan moeten zitten maar er zitten helen andere aan de auto lijkt wel op Dean Connector .

grt nick

Cool!
Ik heb gisteren voor een collega ook de Flux + lader en 2 NiMh packs van 7 cellen elk besteld bij Towerhobbies.
Hij heeft nog nooit iets met rc gedaan maar was al een tijdje hoteldebotel van de gewone Firestorm. Toen hij erachter kwam dat er nu een borstelloze versie is, was de bestelling snel voor mekaar :-)
Zelf ben ik natuurlijk ook erg benieuwd hoe zoiets rijdt, het is weer eens wat anders dan een heli.

Owja, wat ik wel vind, de gewone E-Firestorm rijd beter op een circuit dan mn Rustler VXL, maar dit komt denk ik door de motor die in de VXL zit, gewoon ontzetten krachtig en snel, deze auto is zowiezo gemaakt voor topsnelheid, en niet voor het circuit. ( Kan snelheden halen tot 120 km/h )

Als jullie hem binnen hebben, en ermee kunnen rijden, kunnen jullie dan een kleine review ofzo posten?

Over die prijs, 335 euro, ik heb 360 voor mn Rustler VXL betaald? Volgens mij heb je dan bij een duure winkel iets gekocht :P

Bwoa, in een winkel hier in de buurt kostte hij 375 dus ik denk wel dat het een normale prijs is.

Nadeel van de flux vind ik wel dat de regelaar maar 2 cellen aan kan :-(

nog even wachten en dan de combo mamba monster/neu motor en 6slipo steken, dan zal je vliegen... ;)

combo mamba monster/neu motor is nu bij bishop in preorder 179eur btw ;-)

Dan zal je auto kapot vliegen..

Inderdaad !
Met een lrp 3,5T zal je al vliegen, zelfs op 2 cellen.
Op 3 cellen wordt dat een ECHT kanon !

Ik heb mijn e-savage brushless gemaakt met een turborix 3500KV op 3 cellen en dat was niet te doen, als je half gas reedt kon je nog op je kop belanden door ongecontroleerd volgas !

Mijn TA T4 rijdt momenteel op 7,5T en dat gaat niet slecht, maar het mag nog wel ietsje sneller ;-)

Waarom is iedereen bang van zo veel power?
Een mamba monster zou gewoon super zijn, die neo motor is 2200kv en kan 6s lipo aan, 179 is niet meer dan je voor een lrp of whatever zou betalen, en je hebt het potentieel om tot 6s te gaan!
op 2cell lipo zal het al aardig gaan, word dat wat traag en krijg je dat onder controle, 3cell, and so on...

Wij zijn zo bang van die power omdat je diff gewoon kapot raast ;-)

Die regelaar noemt niet voor niets MONSTER, dat is gemaakt om te zetten op een revo of zo, die zijn gemaakt om de kracht van een nitro motor aan te kunnen.

Je kan het vergelijken met een 2.5 liter twin turbo motor op een vw lupo te zetten, heel leuk ... voor even ;-)

Die regelaar bij de Flux is naar alle waarschijnlijkheid een herstickerde versie van de CC sidewinder regelaar. Ook omdat HPI vermeld dat de firmware hiervan upgradeable is, mits een usb adapter. Nou dat is dus exact wat de Sidewinder ook is. En die kan wel 3S lipo aan, maar dan op een 4600kV motor. Die zullen ook beschikbaar worden van HPI, maar kan je nu al kopen van CC zelf.

De Monster is denk ik echt veel te veel overkill. Dat is de mamba max 5700 al op 3S lipo's. En de 2200kV motor die in de Monster Combo zit, is een met een 5mm pinion as. Speciaal bedoelt om pinions met grotere module/dp te monteren die je nodig hebt bij brushless conversions van Nitro trucks.

En de 2200kV motor die in de Monster Combo zit, is een met een 5mm pinion as. Speciaal bedoelt om pinions met grotere module/dp te monteren die je nodig hebt bij brushless conversions van Nitro trucks.

Dat zou wel goed nieuws zijn want die sidewinders zijn toch geen slechte regelaars (mits je er niet TE veel van eist)

Die motor pionions zijn wel geen probleem, die turborix motor van me heeft ook zo'n 5mm pinion en op conrad kan je gewoon 5mm pinions kopen met de juiste pitch want ik heb zelf al met die motor in m'n T4 gereden.

Weet er iemand eigenlijk betaalbare on-road bandjes (vooral achterbanden) want als ik thuis op de straat rij schiet er niet veel meer van de pinnetjes over :-(
Liefst wel binnen europa zodat ik gewoon per overschrijving kan betalen ;-)

Grtz

Dat zou wel goed nieuws zijn want die sidewinders zijn toch geen slechte regelaars (mits je er niet TE veel van eist)

Die motor pionions zijn wel geen probleem, die turborix motor van me heeft ook zo'n 5mm pinion en op conrad kan je gewoon 5mm pinions kopen met de juiste pitch want ik heb zelf al met die motor in m'n T4 gereden.

Weet er iemand eigenlijk betaalbare on-road bandjes (vooral achterbanden) want als ik thuis op de straat rij schiet er niet veel meer van de pinnetjes over :-(
Liefst wel binnen europa zodat ik gewoon per overschrijving kan betalen ;-)

Grtz

heb je gewoon een 6-kant meenemer? (heb nog een setje straatbanden van m'n HPI MT liggen namelijk waar ik vanaf wil ^.^ )

E-firestorm flux

goedendag

vandaag het juiste stekkertje gesoldeert en de accu opgeladen.
en toe het moment van rijden
echt geweldig wat een kracht uit zo motortje super en dit al bij een accu van 7,2 volt en 3300 mah
eerst maar even wat ervaring zo opdoen en dan later er maar een cel bij solderen
echt top zo E-firestorm flux echt een aanrader.

zijn er leden die ervaring hebben met sand trowe banden lijkt me wel wat ik rij veel op een zandvlakte.

grt nick

goedendag

vandaag het juiste stekkertje gesoldeert en de accu opgeladen.
en toe het moment van rijden
echt geweldig wat een kracht uit zo motortje super en dit al bij een accu van 7,2 volt en 3300 mah
eerst maar even wat ervaring zo opdoen en dan later er maar een cel bij solderen
echt top zo E-firestorm flux echt een aanrader.

zijn er leden die ervaring hebben met sand trowe banden lijkt me wel wat ik rij veel op een zandvlakte.

grt nick

Prima banden! Zeker kopen als je veel int zand rijd, ik zou wel alleen de achterbanden kopen, de voorbanden zijn goed genoeg vind ik..

Back