E-flite Blade mCX & mCX S300

Gasstick, ja (voor zover ik weet). Gastrim - die staat in het midden, heeft nog nooit ergens anders gestaan (ik gebruik dus een DX6i).
Moet het vandaag of morgen nog maar es proberen.

Hey

Goedkope accu's gebruikt toevallig? Heb hetzelfde wel eens gehad met de turnigy 130mah's en dat kwam omdat de lipo te snel te ver inkakt!

Groeten

Goedkope accu's gebruikt toevallig? Heb hetzelfde wel eens gehad met de turnigy 130mah's en dat kwam omdat de lipo te snel te ver inkakt!
Tja ik heb een stuk of 5 van die goedkope Turnigy's, maar ik heb ook nog de originele en twee andere, daarmee gebeurt hetzelfde; en ik heb de accu's ook nog extra bijgeladen om te kijken of dat hielp; maakte geen verschil.

Overigens, toen het (nog) normaal werkte, vloog ik met die Turnigy accu's zo'n 30-50% langer dan met de originelen, dus je zal mij niet horen zeggen dat die snel inkakken.

Overigens, toen het (nog) normaal werkte, vloog ik met die Turnigy accu's zo'n 30-50% langer dan met de originelen

Wanneer is "toen" ?
Ik heb meerdere keren gehad dat als de turnigy accu's lang stilliggen dat er zo goed als geen power meer inzit en ook met laden er niet meer bij wil.
Ook de originele kunnen hier last van hebben al is dat wel een stukje minder!
Kan je de accu's in een andere heli testen? zoja dan kan je het snel uitsluiten!

Groeten

Nee, ik heb niks anders dat op 1S werkt...
Maar, als er genoeg spanning is om de LED te laten knipperen, dan moet er toch eigenlijk ook wel genoeg zijn om te binden? Hij hoeft eigenlijk niet eens te binden, dat is al gebeurd. Hij hoeft alleen de TX te herkennen. Daar is een stuk minder power voor nodig dan om te vliegen lijkt me...?
Ik kan die cellen wel eens opmeten. Maar om de TX te herkennen zou-ie normaliter 2 seconden nodig hebben, zolang moet de lading toch wel mee gaan... en dan, ik heb cellen van 3 verschillende merken, aanschafdata en gebruiksperiodes, zou wel erg toevallig zijn als die allemaal op hetzelfde moment besluiten het niet meer te doen...

Laatst bewerkt:
Je accu's moeten wel erg slecht zijn als de heli niet eens meer wil binden met de zender. Als opnieuw binden niet werkt, is er toch wat meer mis, vrees ik.

Nou, inmiddels mijn Blade maar eens tevoorschijn gehaald... wat blijkt: hij werkt!
Geen idee wat er loos was, alles is nu gewoon weer als altijd.
Snap er niks van. Wel fijn dat ik dit niet met een model heb dat ik naar een paar honderd meter wil vliegen... want dan zou ik toch wat aarzelen...

Back