E-REVO topic

JEEEEEEEY!!

ik heb er ook een besteld!!!! :D

helaas ben ik vrijdag pas weer thuis en kan ik m dan pas bekijken

ik ga ook lipo's bestellen en trx connectors
ik denk deze:

2x ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 30C
2x ZIPPY Flightmax 5800mAh 2S1P 30C

of moet ik meer " C " hebben (40C ofzo)

ik heb naast die lipo's nog 230 euro budget...
welke upgreads heb ik het meeste profeit van(en in welke volgorde)

Gr Onno

Proficiat met de aankoop !

Accu's die noemt zijn prima. Maar totaal niet op voorraad !
40c is wel aanrader voor de Revo, maar 30c doet het ook, worden iets warm als je flink grof terrein hebt (wat hoger gras bv). Turnigy 40c 2s 5000mAh is zowat het enige dat goed past en voorraad is. Maar tis retedruk bij Hobbycity naar mijn gevoel, ze reageren erg slecht op vragen en sturen dubbele verzendmeldingen etc. Ik wacht nu al weken ! (EMS express verzending) op 3 bestellingen.

Hopup's,ja, nummer 1 is de wheeliebar denk ik, op 2 de stabs en op 3 nieuwe wielen met banden.. de Talons rij je zeker op 6s redelijk snel aan gort. Tapen en opnieuw lijmen helpt gigantisch, maar is geen gemakkelijk klusje.

dan neem ik wel 2xTurnigy 40c 2s 5000mAh

is ook goed :P

"op 2 de stabs" << wat zij dat

@nard cox

ik heb een graupner ultramate 14 plus daar moet het mee lukken toch?

Gr Onno

Niet boos zijn als de Turnigy's niet zo goed zijn he :-) Heb er ook nog geen ervaring mee, heb 4 packs onderweg. Met de flightmax wel, die zijn super, maar worden dus wat warm zoals eerder gezegt.

Stabs zijn stabilisatiestangen.

Wat ga je doen, racen of bashen?
Zou eerst voor goede banden gaan. Als je gaat racen een midden differentieel en stabi(lisatoren).
Een paar reserve onderdelen zal (als je nu begint met de hobby) ook niet overbodig zijn. Denk aan een setje draagarmen rondom en bulkhead voor/achter.
Andere upgrade zijn de aluminium pushrods en toe-links. Is in ieder geval een optische verbetering. Aan de prestaties voegt het niets toe.
Als je gaat bashen, zijn 2*3s accu's leuk om te imponeren, maar weinig "effectief". Het zal tot een exponentiële slijtage van onderdelen rijden, en de schade bij een klein stuurfoutje is ook veel groter. Voor racen is 6s compleet overbodig, kan je beter bij 4s blijven.
Ik zie dat je uit Heemskerk komt. Ik zou je graag willen uitnodigen in Purmerend. Daar ligt een prachtige off-road baan, waar ook een paar revo's rijden. Kan ik je misschien aan nog een paar tips helpen

Niet boos zijn als de Turnigy's niet zo goed zijn he :-) Heb er ook nog geen ervaring mee, heb 4 packs onderweg. Met de flightmax wel, die zijn super, maar worden dus wat warm zoals eerder gezegt.

Stabs zijn stabilisatiestangen.
Turnigy's bieden een excellente prijs/prestatie verhouding. Zeker in 40C

Nee, dat weet ik wel, qua spec's zijn ze super. Maar de meningen zijn verdeelt over de kwaliteit van Turnigy's. Dat de Flightmax erg goed zijn is wel duidelijker. Lees best veel berichten dat er packs aankomen met defecte cellen. Zelf heb ik zoiets van, voor de prijs van 1 SMC pack (waar ik er nu al twee van kapot heb !) koop ik 3 tot 4 Turnigy's, loop liever op die manier het risico.

hallo,

een beginner ben ik niet meer(hpi savage, hpi mt2,en shitload van nikko's gehad en heb nu nog een hpi trophy 3.5 en MERV) maar met (professioneel-niet nikko) electro wel

word voornamelijk bashen, de banden heb ik al liggen en de"stabs"stonden ook al in het lijstje ik MOET ook gewoon nog zo'n gruwlijke proline HELIOS boddy hebben :P

ik ben ook van plan voornamelijk S4 te gaan rijden maar wil er ook wel een S6 set

Gr Onno

hallo,

een beginner ben ik niet meer(hpi savage, hpi mt2,en shitload van nikko's gehad en heb nu nog een hpi trophy 3.5 en MERV) maar met (professioneel-niet nikko) electro wel

word voornamelijk bashen, de banden heb ik al liggen en de"stabs"stonden ook al in het lijstje ik MOET ook gewoon nog zo'n gruwlijke proline HELIOS boddy hebben :P

ik ben ook van plan voornamelijk S4 te gaan rijden maar wil er ook wel een S6 set

Gr Onno

Oké

Proficiat met de aankoop !

Accu's die noemt zijn prima. Maar totaal niet op voorraad !
40c is wel aanrader voor de Revo, maar 30c doet het ook, worden iets warm als je flink grof terrein hebt (wat hoger gras bv). Turnigy 40c 2s 5000mAh is zowat het enige dat goed past en voorraad is. Maar tis retedruk bij Hobbycity naar mijn gevoel, ze reageren erg slecht op vragen en sturen dubbele verzendmeldingen etc. Ik wacht nu al weken ! (EMS express verzending) op 3 bestellingen.

Hopup's,ja, nummer 1 is de wheeliebar denk ik, op 2 de stabs en op 3 nieuwe wielen met banden.. de Talons rij je zeker op 6s redelijk snel aan gort. Tapen en opnieuw lijmen helpt gigantisch, maar is geen gemakkelijk klusje.

Er zijn problemen met het shippen. Ze zijn momenteel in China vollebak aant controleren op de lipo's en zendingen met lipo's in worden geweigerd. Daarom dat je een dubbele melding krijgt. Hobbycity probeert gewoon nog een keer (gratis) en alst niet lukt krijg je al je geld terug (mss zelfs winst als de dollar nog wat stijgt :p). Enja, als iedereen een mailtje stuurt met de vraag jij die ook ingezonden hebt is het natuurlijk normaal dat ze niet op tijd kunnen antwoorden.
Zelfs dit forum heeft er een draadje over. Maar ik zou me nu niet teveel zorgen maken. Het komt zeker goed, maar met vertraging. Helaas kan hobbycity daar niet aan doen.

ow... en warom worden zendingen met lipos geweigerd...?
ik heb net 4 lipo's binnen (voor de merv) en dat was ong 14 dagen....???

Gr Onno

Strengere controle op de luchthaven in China sinds 1 juni. Lipo's kunnen vuur vatten bij kortsluiting dus er is uitgebreide controle op alle soorten accu's. Vermoedelijk zal de extra maar 14 dagen duren en dan zal het terug beter gaan. Jij heb gewoon geluk dat je nog voor 1 juni besteld hebt. Ik heb 10 dagen geleden besteld en ik moet ook wachten. Nuja, ofwel krijg je je lipo met vertraging, ofwel krijg je je geld terug.
Hobbyking gaat nu ook gebruiken maken van een privé koerierdienst om de lipo's in Europa te krijgen. Dus komt vast wel goed.

Als je gaat bashen, zijn 2*3s accu's leuk om te imponeren, maar weinig "effectief". Het zal tot een exponentiële slijtage van onderdelen rijden, en de schade bij een klein stuurfoutje is ook veel groter. Voor racen is 6s compleet overbodig, kan je beter bij 4s blijven.

Heb afgelopen week nog met iemand gereden die reed met 5S (2s aan een kant en 3s aan de andere kant. Ging ook al erg hard, maar natuurlijk iets minder dan 6s. Nadeel is misschien dat de auto iets uit balans is, de ene kant (3s) is immers iets zwaarder. Heb er niets van gemerkt, maar we hebben alleen wat lekker gebashd. Zie hier het filmpje ervan. yw3GJPL931s[/media] - ERevo fun after work

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb afgelopen week nog met iemand gereden die reed met 5S (2s aan een kant en 3s aan de andere kant. Ging ook al erg hard, maar natuurlijk iets minder dan 6s. Nadeel is misschien dat de auto iets uit balans is, de ene kant (3s) is immers iets zwaarder. Heb er niets van gemerkt, maar we hebben alleen wat lekker gebashd. Zie hier het filmpje ervan. [URL="
- ERevo fun after work[/URL]

He Jeroen, nu je,t zegt, klopt natuurlijk wel dat de Revo in onbalans is maar daar had ik niet eens over nagedacht......maar ik merk er bijna niks van. Ik de trouwens de tandwielen nu ook weer standaard 19-65

Het zaakje werd toch wel aardig warm met 58T, denk dat ie nog hard zat gaat.
Ben trouwens volgende week weer paar dagen in Alkmr. dus ik smijt de ERevo weer in de wagen.

ps. Wat betreft die Lipo,s van HobbyKing, das dikke sh..t als ze bij customs moeilijk doen, ik heb nog een bestellingkje onderweg, hopen dat ,t goedkomt

O ja, banden zijn Proline Bow Tie 40 maar ze gaan boven de 60km wel balloonen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Strengere controle op de luchthaven in China sinds 1 juni. Lipo's kunnen vuur vatten bij kortsluiting dus er is uitgebreide controle op alle soorten accu's. Vermoedelijk zal de extra maar 14 dagen duren en dan zal het terug beter gaan. Jij heb gewoon geluk dat je nog voor 1 juni besteld hebt. Ik heb 10 dagen geleden besteld en ik moet ook wachten. Nuja, ofwel krijg je je lipo met vertraging, ofwel krijg je je geld terug.
Hobbyking gaat nu ook gebruiken maken van een privé koerierdienst om de lipo's in Europa te krijgen. Dus komt vast wel goed.

hier van het zelfde!! ik kreeg een mailtje , dat dit jaarlijks gebeurd, dus ik ben er ook bij, gelukkige was het een setje om in resereve te houden, en kan ik nog voldoende rondvliegen,

off-topic , ik ben vandaag eens gaan kijken naar dat crossparcour , maar niet gevonden, dus ik kwam van eeklo, dan over die groene brug!! daar zag ik een straat, maar dez zat vol met fietsers,en ik weet niet of ik daar met mijn auto in mag, en ik ging mij niet riskeren , om een fietser neer te halen :)

waar moet ik dan eigelijk inrijden, of ben ik verkeerd?

was da tegen half 8? dan waren we daar allemaal.
je was er bijna hoor.het is inderdaad daar op het einde.maar je moet even rond rijden.dus achter de brug rechts dan direkt links en dan de volgende rechts.nog 500m dan ben je er!!

hier van het zelfde!! ik kreeg een mailtje , dat dit jaarlijks gebeurd, dus ik ben er ook bij, gelukkige was het een setje om in resereve te houden, en kan ik nog voldoende rondvliegen,

off-topic , ik ben vandaag eens gaan kijken naar dat crossparcour , maar niet gevonden, dus ik kwam van eeklo, dan over die groene brug!! daar zag ik een straat, maar dez zat vol met fietsers,en ik weet niet of ik daar met mijn auto in mag, en ik ging mij niet riskeren , om een fietser neer te halen :)

waar moet ik dan eigelijk inrijden, of ben ik verkeerd?

was da tegen half 8? dan waren we daar allemaal.
je was er bijna hoor.het is inderdaad daar op het einde.maar je moet even rond rijden.dus achter de brug rechts dan direkt links en dan de volgende rechts.nog 500m dan ben je er!!

was rond 3uur, dan moet ik er zeer dicht bij geweest zijn,

maar mag je in die staat waar die fietsers rijden, met je auto daarin?
of zit ik dan verkeerd,

zal deze week eens met mijn fiets naar ginder rijden om te zien waar het juist is,

bedank voor de reactie

was rond 3uur, dan moet ik er zeer dicht bij geweest zijn,

maar mag je in die staat waar die fietsers rijden, met je auto daarin?
of zit ik dan verkeerd,

zal deze week eens met mijn fiets naar ginder rijden om te zien waar het juist is,

bedank voor de reactie

Je mag daar niet in met de auto. Maar zoals dafke zegt, gewoon een klein blokje omrijden.

Back