E-REVO topic

zo,

net ff een stell zippy's besteld,
dan duurt het maar ff, ik wacht wel...

2 x ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 30C
2 x ZIPPY Flightmax 5800mAh 2S1P 30C

en een lading traxxas conectors

heb er nu al zin in

Gr Onno

Mooie keuze qua packs, zeker die 5800 Flightmax 5800.

Maar ik zal met je mee hopen dat je ze deze zomer nog hebt, weet een beetje uit ervaring dat een negatieve voorraad vaak betekent dat ze met een aantal weken wel binnen komen bij hun. Maar BK is geen peil op te trekken, heb die al 2x in bestelling gehad voor meer dan 3 ! maanden.. Hobbycity is wel zo fair om na een mailtje de bestelling te annuleren en geld retour te storten.

Persoonlijk zou ik een setje extra doen die wel voorraad zijn, om zeker te zijn dat je in ieder geval snel kunt gaan rijden.

Die heb ik toevallig er net op liggen na een setje of 3 Talons kapot gereden te hebben.
Toch vind ik ze niet zo goed als all rounders. Met name op asfalt komen ze totaal niet weg. Denk dat dit komt omdat je zelfs na tapen nog redelijk rond zijn, weinig contact met gladde ondergrond. In het terrein gaan ze wel prima trouwens.

hallo,

ik ben al ff bezig deze avond met velgmeneemers zoeken...
ik wil 17mm velgmenemers om met andere banden te kunnen rijden die ik nogl heb, maar ik kom er niet echt uit welke...
in dit topic is al ergens te lezen dat de standaard traxxas 17mm velgmenemers niet optimaal zijn(speling) en dat er ook een setje van hpi bestaat die beter zijn...
kan iemant mij vertellen welke ik dan exact moet hebben?(linkje :D)

of iemand een ander surgestie?

Gr Onno

Zo, 4 setjes gekocht. :) (nog geen 6 dollar per setje.. daar ga ik zelf niet voor zitten te klooien met de originele meenemers en een draaibankje. )
Heb ik ook mooi een paar van die moeren op reserve.

Iemand al ervaring met de nieuwe EX serie van Hyperion?
Zo 2 'kleintjes' 3S 4200mAh 45C lijken me wel interessant om voor de Revo aan te kopen om eens wat snelheid te krijgen ...

Hyperions zijn niet cheap maar moeten wel goed zijn. Helaas een beetje hetzelfde verhaal als regelaars, de een vind ze merkbaar beter dan Turnigy/Zippy en de ander merkt geen verschil. Hier wel wat ''harde cijfers'' in de vorm van grafiekjes over Hypersion G3 vs enkele andere merken:

Hyperion G3 vs. Turnigy lipo - RC-Monster Forums

Ik geloof wel dat de QC (Quality Control) van Hyperion beter is dan van bijvoorbeeld Turnigy of Zippy. De cellen van die laatste zijn toch niet altijd allemaal even mooi in balans als bij de Hyperions.

Oh, mij zul je ook nooit horen zeggen dat je geen verschil zult merken tussen de 2. al helemaal bij het laden, gezien de dure pilo's beter in balans blijven.

M'n Team Orion 4800mAh 2s hoeft ik vrijwel niet te balanceren bij het laden. (balancer heeft niks te doen.)
Terwijl die bij m'n Zippy's toch wel aardig bezig is. echter betaal je ook het dubbele voor die extra kwaliteit, en zoveel meer is het me dan ook weer niet waard, gezien de zippy's ook perfect rijden. en die 10 min extra laden zijn voor mij geen probleem, gezien ik dan voor hetzelfde geld gewoon nog een enxtra setje accu's kan nemen.
ps: ja, ik laad m'n Lipo's alleen maar op 1C. deels omdat m'n lader niet sneller kan, deels omdat ik de Lipo's daarme langer goed houd. (denk/hoop ik :p )

Back