E-REVO topic

Ga s'morgens dus zal wel nog wat koeler zijn want s'middag in de duinen hier rijden is om problemen vragen bij zulk weer.Eerst onder mijn voeten omdat hond mee is dan onder mijn voeten omdat je hun "rust" verstoor :rolleyes:

En lijk inderdaad te kloppen dat hij met 4 enorm zand opwerpt als ik dit filmpje bekijk.Zal eens moeten wisselen op strand zelf om te testen maar neem niet graag klein matriaal mee als ik naar strand ga ,verlies het toch maar:mad:

Ga morgen voor de eerste keer in de duinen gaan rijden met de ERBE moet ik ergens voorzorgen voor nemen?
Heb nu 4 x Proline sandpaddle's maar heb al op paar forums gelezen dat met 4 x sandpaddles hij gewoon verdwijnt in het opgegooid zand :p en het beter is om enkel achteraan sandpaddler's te steken,sommigen raden zelfs om even naar 2WD te veranderen :confused: .
Wat is jullie mening hierover?

Ik rijd ook veel in de duinen maar heb altijd gereden met de orginele banden en dat ging eigenlijk heel goed, zeker niet de stofbeelden die ik op het filmje zag, heb nu de t-maxx banden erop ziten en die doen het nog beter maar zeker niet zoveel stof!:D

succes

iemand dit middendif al gebruikt en is er niet tevreden over?
ik had het graag eens geprobeerd.

TRA5614:
tra5614.jpg

thx

Laatst bewerkt:
waarvoor gebruik je zo'n midd diff? ik heb wel gelezen dat het je wieldruk verdeeld maar rijd dat ook nog leuk?:cool:

inderdaad.betere wielverdeling en nog veel waarschijnlijk.ik ben die wheelies kotsbeu!niemand die ff zijn ervaring kan delen?

:Dheeeey!!!!!

zojuist mijn eerste kap gemaakt, een proline crowd pleaser
is wel netjes geworde
GroteFoto-UVMQDHV7.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UVMQDHV7.jpg

ik denk, hou het simpel maar het is allemaal goed gelukt
een paar kleine foutjes daar gelaten

de montage van deze boddy is niet ideaal omdat op de plek waar de voorste body pole's komen zit net een dikke hobbel op de kap...
en de achterste boddymounts zij ook niet ideaal omdat je er bijna niet bij kan met de bodypins

oja, ik heb ook een swaybar kit besteld... we zulle zien

Gr Onno

Laatst bewerkt:
netjes gedaan,met die 2 kleuren.veel plakwerk kan ik mij voorstellen.

een wit vleugeltje zou niet mistaan?

:Dheeeey!!!!!

zojuist mijn eerste kap gemaakt, een proline crowd pleaser
is wel netjes geworde

Foto-UVMQDHV7-D.jpg

( in HD )-->http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UVMQDHV7.jpg

ik denk, hou het simpel maar het is allemaal goed gelukt
een paar kleine foutjes daar gelaten

de montage van deze boddy is niet ideaal omdat op de plek waar de voorste body pole's komen zit net een dikke hobbel op de kap...
en de achterste boddymounts zij ook niet ideaal omdat je er bijna niet bij kan met de bodypins

oja, ik heb ook een swaybar kit besteld... we zulle zien

Gr Onno

bedankt :D

een witte wing is idd niet zo'n gek idee want normaal staat hij ood op
boe-ties in witte dish velgen

zal ik ook nog wel een fototje van maken

ff een electro vraag tussendoor smokkelen,
als ik een andere ontvanger wil zetten in de ERBE die geen
2 stuur servo ingangen heeft kan je daar dan altijd gewoon een Y-kabel tussen setten zonder de servo's minder volt/vermogen/snelheid te geven?

Gr Onno

yep! YYYYY-kabel is de oplossing!

bedankt :D

een witte wing is idd niet zo'n gek idee want normaal staat hij ood op
boe-ties in witte dish velgen

zal ik ook nog wel een fototje van maken

ff een electro vraag tussendoor smokkelen,
als ik een andere ontvanger wil zetten in de ERBE die geen
2 stuur servo ingangen heeft kan je daar dan altijd gewoon een Y-kabel tussen setten zonder de servo's minder volt/vermogen/snelheid te geven?

Gr Onno

Ik rijd ook veel in de duinen maar heb altijd gereden met de orginele banden en dat ging eigenlijk heel goed, zeker niet de stofbeelden die ik op het filmje zag, heb nu de t-maxx banden erop ziten en die doen het nog beter maar zeker niet zoveel stof!:D

succes

Ook eerst met originele geprobeerd en werkt inderdaad redelijk ,maar het verschil is toch enorm met sandpaddles ,maar enkel achteraan dan want vooraan gemonteerd en vulde vooral de kap met zand.
Maar wat is het toch een monster ,heb me in tijden niet meer zo geamuzeerd.
Spijtig dat mijn batterijen en bandjes nog altijd niet binnen zijn of was vandaag terug weg(sandpaddles en batterijen geleend voor dag van vriend).
Wel herstelwerken aan firestorm na botsing met revo ,gelukkig was het die maar :p

Is dat dan echt zo'n verbetering?

Ik denk altijd dat dat alleen maar een zwakker gedeelte oplevert in het stuurhuis.

Zolang het heel blijft vindt ik het goed iig, zijn sterk zat ( het kan altijd beter )

Beetje afhankelijk van de ondergrond. Als ik met goede banden op Purmerend rij, merk je een zeer grote verbetering. Moest nog wel de zwaardere servosaver veer erin plaatsen, omdat de banden zoveel grip hadden, dat ze nog een tijdje op standje rechtdoor blijven staan. Maar de grootste verbetering zit 'm in de bedrijfszekerheid. De TRX servo wil ik zeker niet slecht noemen, maar je merkt het niet meteen als er een servo uitvalt, waardoor die juist extra weerstand oplevert voor de overgebleven servo. Dan kan je maar beter meteen geen stuur hebben.
De extra belasting op het stuurhuis zit wel wat in, maar daar heb ik nog geen aantoonbaar verschil in ondervonden. Met 2 servo's een keertje het lager etc. aan g0rt gedraaid, en met één servo een saver armpje afgebroken. Als ik door al mijn reserve savers ben, schakel ik over naar zo'n mooi alu armpje.

rijdt al een jaartje met 1 20kg Savox servo in de Revo. (en zo'n alu Proline armpje.) werkt perfect, tot nu toe nog geen problemen hiermee gehad.
Heb wel 1x de vertanding van het standaard traxxas armpje gestipped (armpje bewoog terwijl de servo stil stond. :) )

Hey mannen

Zeg uit nieuwschierigheid, welke dingen moet je veranderen bij een Revo om hem wat meer Truggy achtig te krijgen?

Eerst en vooral al die banden/velgen zeker? Welke banden zijn hier geschikt voor?

Wat eventueel nog allemaal?

Zie bvb de groene van Dafke enkele pagina's terug staan, lijkt me heel vet...

een e-revo is volgens mijn al truggy genoeg

je kunt idd andere wielen kopen,

dit doe ik ook , voor op straat de standaard talon banden, voor op veld, gras, zand, dan gaan er van mijn VTEC onder,

want met dit noppen op straat, hmmm die vliegen langs je oren :)

Back