E-REVO topic

Op zich prima zelf te maken, zorg wel dat je idd de balance en laad kabel bij elkaar houdt, ik doe ze simpel bij elkaar met wat krimpkous.

Lastigste is de balance stekker, de male kant kun je gewoon solderen, de female kant is een stuk lastiger en kun je dan ook beter bestellen met kabel eraan.

@ bricks, werkt dat zo? als ik een 5200mAH accu hebt 2s en ik hang er 2 aan mijn lader met 5A dan laad ik dan 5A per accu of 2,5A per accu???

Op zich prima zelf te maken, zorg wel dat je idd de balance en laad kabel bij elkaar houdt, ik doe ze simpel bij elkaar met wat krimpkous.

Lastigste is de balance stekker, de male kant kun je gewoon solderen, de female kant is een stuk lastiger en kun je dan ook beter bestellen met kabel eraan.

Ja wat ook lastig is, is dat ze bij PK alleen Lipo's hebben met andere stekkers dus precies het stekkertje dat ik nodig heb, hebben ze niet. Bestel ik dan weer netjes bij Hobbyking maar ja daar gaan dan weer 2 weken over heen... :(

Nee, heeft met het maximale vermogen te maken wat een lader aan kan. Mijn Imax kan max 5A laden, en ik dacht 50 W. 2S laad dan nog op 5A, 3S ook nog, maar bij 4S zakt het dus naar 3,5 A. Weet niet wat het bij 5 en 6S doet. Maar even zoeken in het accu topic (of daar vragen), daar zijn genoeg vonkentrekkers te vinden die dat haarfijn weten.

Als ze uit HK moeten komen, zal je inderdaad 2 weken iets langer over het opladen doen.

Je kunt dan nog overwegen om dan maar meteen een lader met 4 uitgangen te nemen, laad je 4 accu's tegelijk op 5A. (of een nog zwaardere lader, die 10 of zelfs 20A kan leveren)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/...g_Quattro_4x6S_Lithium_Polymer_Multi_Charger_

Laatst bewerkt:
nee, als je lader 5A doet op 6S dan doet ie beide packs op 5A omdat ze serieel worden aangesloten.

Maar 5A bij 6S is 110 watt, hiervoor heb je wel een wat sterkere lader nodig. De meest gangbare ladertjes zijn max 50 watt..

Hoezo, die stekkers hebben ze op heel veel plaatsen hoor, zelfs conrad heeft ze in het programma zitten. Gewoon zoeken op JST-XH connectors.
Maar ook bij de modelbouwshops hebben ze meestal een heel assortiment van losse kabels tegenwoordig.

Hoezo, die stekkers hebben ze op heel veel plaatsen hoor, zelfs conrad heeft ze in het programma zitten. Gewoon zoeken op JST-XH connectors.
Maar ook bij de modelbouwshops hebben ze meestal een heel assortiment van losse kabels tegenwoordig.

Bij Conrad krijg ik geen resultaten, ja robbe naar JST-XH verder niet.

Edit:
Ik krijg ze wel maar de stekkers niet de contra's die je nodig hebt voor de Flightmaxen. Die kunnen bij mij namelijk meteen in de lader (Imax B6)

Ik heb daar laatst ook nog een 3S jst-xh contra stekker gekocht. Dus ze hebben ze zeker.
Zoek maar eens op "Li-poly sensorcontrakabel XH" of "Li-poly XH".

Maar met jouw lader heeft 3S serie laden totaal geen zin. Dat duurt net zo lang als 1 voor 1 (of zelfs langer aangezien ie meer cellen moet balanceren).
Een 3S wordt op een 50W lader met maximaal zo'n 4,6A geladen als de cellen op 3,6V per cell staan (50W/3x3,6V). Als ze eenmaal geladen zijn naar zo'n 4V per cell, dan doet ie het nog maar met 50W/3x4V= 4.2A.

Ga je je cellen dus verdubbelen, dan doet ie het nog maar met 2.3A respectievelijk 2.1A.

Zou dus daarmee wachten totdat je een goede lader hebt die dat wel kan. Daarbij zitten meestal balance boardjes waar je ze zo in serie op prikt (icharger 1010B+ of 208B bijvoorbeeld). Scheelt weer kabeltjes maken.

Laatst bewerkt:
Kijk eens aan, zo leer ik ook wat :-)

Wist niet dat er laders waren die op het balancer board al rekening houden met 2x (of zelfs 3x) 2S zoals deze twee ! Maar hoe pak je de laadkabels dan aan ? Lijkt me best lastig om die steeds goed in te prikken.

Deze balance boardjes, waar je dus 2x 2S of 2 x 3S op aansluit zijn trouwens ook los te verkrijgen (Sham 15 euro) daar zitten dan ook meteen de banaanstekkers op voor het laadcircuit.Shamrock-Maastricht.nl
Alleen de packs niet kruizelings aansluiten, dan brand een printspoortje uit !

De boardjes bij de icharger lader zijn gelukkig beveiligd.
Normaal let ik er altijd goed op dat ik ze op de juiste manier aansluit (lipo op de -kant van de laadkabel moet ook op de -kant van het balance boardje).
Maar laatst had ik het toch fout gedaan.
Maar helemaal niets aan de hand. De lader gaf netjes "overvoltage" aan.
Na controle de kabels omgedraaid en ik kon weer met een gerust hart laden.

Buggy banden zijn flink kleiner en smaller. Zal je in ieder geval je gearing fiks aan moeten passen om dezelfde snelheid te houden. Ze zijn wel veel voordeliger, dat wel.

Zo, ben na de caravan race aan het sleutelen gegaan. Tijdens het vrij rijden schoot mijn schokbreker los van het chassis. Bout was eruit. Ik kreeg er echter geen nieuwe in, dus de oude bout was afgebroken. In het plastic blijkt nu, dus die krijg ik er niet meer uit. Nieuwe Bulkhead gepakt, en de zooi uit elkaar gehaald. Blijkt bij nadere inspectie dat de bout die de pushrod verbindt met de draagarm ook is uit gelubberd. RPM Tru-track. Ook het naastgelegen gaatje houdt de schroef niet meer. Ga dus maar shoppen voor een nieuw setje Tru-tracks, of misschien maar gelijk de Hotracing, met adjustable Toe-inn.
Mag blijkbaar nog blij zijn dat ik de finish heb gehaald.

Ik denk niet dat het zo'n succes was anders hadden de pro's het al lang gedaan.

Buggy banden zijn echt een heeeeel stuk kleiner dan truggy banden. Vergelijking tussen buggy PL BowTies en HPI Terra Pins:

P1060957.JPG

P1060958.JPG

ps. Terra Pins zijn ook weer een stuk groter dan een normale truggy band.

Gelijk maar even bij mij gekeken, maar dat ziet er nog goed uit.
Wel zag ik dat inmiddels vele ball-ends speling hebben. Vooral die op de veren zitten. Dus die ga ik binnenkort maar eens even vervangen (als m'n nieuwe push rods binnen zijn). Zal niet alleen van de caravan race komen denk ik. Het baantje in leiden doet ook menig onderdeel slijten.

@ Nard: Neem jij ook wel het ene met het andere uiterste ;)

Denk dat ik het toch wel eens ga proberen! Heb een paar setjes gekocht, dus even de pinion aanpassen en GAAAAAN! Wat raden jullie aan als pinion met deze bandjes? ik dacht rond de 25T of...

Back