E-REVO topic

Voor de LST shocks moet je wel de draagarmen (en volgens mij ook shocks) aanpassen he ;). Welke / offset dishes heb je gehaald? Ik zal even wat links posten naar shocks in het daarvoor bestemde Flux topic ;)

Ik gebruik telemetry niet. Wellicht dat ik het wel ooit ga doen. Er zijn in ieder geval al verschillende mensen met telemetry op de Flux als ik het me goed herinner.

Laatst bewerkt:
@Nard Cox

Ik ga de telemetry niet op de Flux maar op de ERBE gebruiken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij doet het weer!!!!!!

Mijn E-Revo MMM deed helemaal niets meer eergister weggebracht en vandaag alweer opgehaald dat is nog eens snel!!!

De schakelaar was overleden. Had ik natuurlijk zelf kunnen doen maar wist niet hoe het met de garantie zat en ben dus maar niet zelf gaan zoeken wat het was. snelle service van de Traxxas mannen in NL dus!!!

ik heb ook 2 nieuwe Lipo's besteld 11,1 5500 miha. even een vraag daar over het s een soft case kan ik die op de kopse kantenmet ductape dicht plaken zodat er geen zand in kan komen??? et is toch 2x € 109,--

Groet Ronald

vraag

Goedemorgen,

het worden weer mooie dagen om te rijden!!!!

Even nog een vraag ik heb dus die nieuwe lipo's 11,1 en wil vanmiddag het andere tandwiel(DIE GROTE DE SPUR GLOOF IK HÈ?) er op zetten.

Losmaken gaat wel lukken maar hoe strak moet dat moertje in de midden??? ik begreep als je dat niet goed doet kan het kapot draaien.

Bedankt Ronald

Laatst bewerkt:
ik heb ook 2 nieuwe Lipo's besteld 11,1 5500 miha. even een vraag daar over het s een soft case kan ik die op de kopse kantenmet ductape dicht plaken zodat er geen zand in kan komen??? et is toch 2x € 109,--

Groet Ronald

Ja je kan je softcase lipo's wel dichtplakken is geen probleem.
Ik was er te laat mee, heb nu allemaal kleine deukjes in de folie die om de cellen zitten.

En over je slipperclutch heb ik ooit eens gelezen dat je hem helemaal strak draait en dan een paar slagjes terug, maar twijfel of dat nou voor de rustler of de ERBE was.

Laatst bewerkt door een moderator:
check alleen wel eerst voordat je ze dichtplakt hoe warm ze worden bij eht rijden.. de tape zal namelijk zeker weten als isolatie gaan werken.

check alleen wel eerst voordat je ze dichtplakt hoe warm ze worden bij eht rijden.. de tape zal namelijk zeker weten als isolatie gaan werken.

Als hij alleen de kopse kanten dichtplakt valt het met de warmte wel mee.
Even checken kan geen kwaad natuurlijk.
Alleen ik heb geen dikke tape gebruikt gewoon huis tuin een keuken plakband.:D

Ik heb een probleem met mijn nieuwe spektrum ontvanger en servo's.
De stekkers van de servo's passen niet in de ontvanger.:(
Wat is hiervoor de beste oplossing zit zelf al aan een enkele stuurservo te denken met wel de goeie stekkers.
Ben ik gelijk van die slome standaard shit van traxxas af.:D
Word dus helemaal niet rijden dit weekend DAMN. (heb de erbe voor de helft uit elkaar om de telemetry er goed en degelijk in te bouwen)

dat heb je toch binnen een uurtje weer in elkaar zitten?

Ik heb dit 'problleem' opgelost bij m'n kameraad door er een Y-kabeltje in te zetten. de DX3S heeft maar 1 stuur kanaal. met een Y-kabeltje werkt het perfect.

verder, als je van die Futaba stekkertjes dat opstaande lipje weg knipt (aand e zijkant van de stekker) kun je hem gewoon in zo'n spektrum aansluiting drukken.
Heb ik zo al bij genoeg servo's gedaan.

PS: als je voor een enkele stuursevo gaat.. raad ik je aan om zo'n Alu servo-safer hevel van Pro-line er bij te halen.

Haal ik er eerst wel een y-stekker bij.
Ja je kan de ERBE binnen een uur wel weer in elkaar zetten, wil eerst de telemetry er opzetten.(snoertjes mooi wegwerken)
Telemetry is zo'n vette optie van deze zender.
Ben wel benieuwd hoelang die sensoren het volhouden.

de temp sensor kun je erg simpel om de motor hangen (aantrekken, en dan met een bundelbandje om de kabeltjes heen vast zetten.) die van de nitro motoren werkt perfect hiervoor.

De snelheids sensor is moeilijk.. deze heeft blijkbaar licht nodig,. dus kun je niet makkelijk in de gearbox bouwen of zo.

de temp sensor kun je erg simpel om de motor hangen (aantrekken, en dan met een bundelbandje om de kabeltjes heen vast zetten.) die van de nitro motoren werkt perfect hiervoor.

De snelheids sensor is moeilijk.. deze heeft blijkbaar licht nodig,. dus kun je niet makkelijk in de gearbox bouwen of zo.

Dit staat in het E-Maxx topic:

icon1.gif
DX3S RPM sensor werkt in het donker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nusti
@ robr: de snelheidsmeter werkt niet omdat het te donker is in de cover, je moet iets verzinnen om er meer licht bij te krijgen. De sensor registreers het verschil tussen licht en donker. Misschien een cover maken van lexaan. Ik zelf heb er aan zitten denken om de sensor op een centreshaft te zetten, naderhand bedacht ik me dat het me niet interessert hoe hard hij gaat....te hard.

Goed nieuws!
De sensor werkt toch in het donker!

Het is een infrarood sensor. De sensor zelf bestaat uit twee delen ( de twee kleine rechthoekige blokjes van de sensor). 1 deel straalt infrarood straling uit en het andere deel ontvangt de reflectie. Goed te zien op het display van een digitale camera of een camera in een mobieltje. Je ziet dan de infrarood straling als een witte stip (natuurlijk wel de ontvanger aanzetten zodat de gele led brandt...).

Ik had de sensor gemonteerd in de cover van spur- en pinion gear. Ik kreeg een tip dat wellicht de 3 mm toch nog te veraf was. Het enige wat ik hoefde te doen was de sensor nog dichterbij de reflectiesticker te brengen.

Goede indicatie is een groene led die in de ontvanger zit naast de gele (aan de zijde van de antenne draad). De groene led gaat branden als de sensor en het reflectie oppervlak dicht genoeg bij elkaar zijn. (probeer maar eens ee reflectiesticker o.i.d voor de sensor heen en weer te bewegen, je ziet de groene led dan aan en uitgaan)

De meter doet het nu prima!!

verder, als je van die Futaba stekkertjes dat opstaande lipje weg knipt (aand e zijkant van de stekker) kun je hem gewoon in zo'n spektrum aansluiting drukken. Heb ik zo al bij genoeg servo's gedaan.
Zo heb ik het ook op mijn Rustler gedaan..

Hoe hard ga je nu diver? Pics van de inbouw?

Help!!!!!

net wezen rijden met de nieuwe Lipo's 3s en de nieuwe spur (de kleinere die wordt megeleverd) is het normaal dat die een beetje naar warm plastik ruikt???

na 10 min rijden werd ie toch wel een beetje warm meer dan voorheen met de standaard spur en de lipo 2s ?????

ander probleem mijn banden laten aan de binnenkant helemaal los wat nu???

en de laatste tijdens het rijden hoor ik een tik (knakje) met name in de bocht. als ik ga zoeken zit het aan de achterkant maar waar?? als ik de wielen zachtjes heen en weer beweeg hoor ik het ook???

Sorry voor al mijn vragen

Groet Ronald

Kleinere spur ? Met de 2x 3S moet je een grotere spur of een kleinere pinion plaatsen.

Je hebt hem nu dus zwaarder vertand dan standaard ?

Zoals je al vaker in dit topic hebt kunnen lezen is 2x 3S heel erg veel vermogen en als je dan ook nog eens zwaar gaat vertanden, tja dan vind ik het niet zo vreemd dat je de auto ookal is ie nog zo sterk kapot krijgt.

Je meld geen exacte waardes van je spur of pinion, maar volgens rij je nu al dicht tegen de 100km/uur aan.. mits je hem op de weg kunt houden..

Yup, je geeft hem meer voltage en geared hem hoger = recept voor ongelukken.

Je banden .. tja. Talons worden doorgaans niet geprezen, als ik jou was zou ik een nieuw setje velgen en banden halen. Wil liever deze behouden dan kijken of je het nog kunt plakken, als ze te ver los zijn gegaan en er dus zand e.d. in de band is gekomen dan even de band van de velg halen, alles schoonmaken en opnieuw lijmen.

Back