De mamba kan het wel aan, motor heeft als specs max 60.000 rpm, dus als je het van die kant bekijkt klopt het wel. Op 4S maakt de motor max 14.4x2200=31680RPM, op 6S 22.2x2200=48840RPM. En idd, Traxxas geeft aan dat de gearing op 4S 3.00 (18/54) mag zijn, maar op alle andere 3.61 (18/65). Volgens mij vertelt dat vrij duidelijk dat je hem het beste dus op 3.61 kunt rijden.. Er staat dus niet, in tegenstelling tot dat wat Klamath zegt, dat je 3.00 op 6S moet/kunt/mag rijden.
Naar mijn idee geeft 6S zoveel toeren dat je hem echt beter iets rustiger kunt vertanden, maar da's mijn mening.. en nog niet zelf uitgeprobeerd, sterker nog ik praat alleen uit ervaring met andere auto's op dit moment.. Mijn Revo is nog steeds onderweg ;-)
Een quote uit de FAQ's van Castle:
I bought the Monster Max system and it's way too fast! How do I "tone it down"?
Answer : Lowest timing advance, smallest pinion and largest spur gear, and experiment with punch control. Always do these three things FIRST. It's not a good thing to dial down the top throttle endpoint, especially when you can re-gear, or just go down in cell count. The batts, the ESC and the motor will all run hotter than normal in a system with turned down endpoints to slow it down. The ESC is thermally protected, but the batts and motor are NOT.
Het niet vol gas kunnen rijden geeft dus ook nog een bijwerking, motor/accu/ESC worden veel zwaarder belast, de efficientie van het systeem worden minder.. hoef niet uit te leggen wat dit doet met je runtime..
* edit *
Misschien heb ik dan toch ongelijk :
Tot mijn grote verbazing geven ze in deze tabel zelfs aan dat je hem zwaarder moet vertanden met 6S !!!
En zelfs tot 24/54... pfff.. het zal wel dat ie hard gaat dan ...