E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. Frekkel

    Frekkel Guest

    Ik ben van plan om ook een E-revo te kopen, en dan meteen naar burshless ombouwen. Ik had geinformeert bij truggy.nl of je met de e-revo mee mog doen aan de cup. het antwoord was dat je gewoon mee mog doen, maar je score telt niet mee.

    En ik had wat filmpjes gezien op internet een e-revo met MM esc en dan een feigao 6/7/8xl motor, hoeveel volt kan die regelaar aan(gewoon nimh) gewoon 2 accu's tog wel?
     
  2. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    waarom telt je score dan niet?????????? is toch een truggy!

    en ik ben nu aant sparen voor een e-revo:D ik neem een blauwe en ben van plan om het later V-twin te maken :D gewoon 2x zo'n traxxas vxl set :D
    of zo'n neu 1515/1Y motor en een MMM esc :)
     
  3. Frekkel

    Frekkel Guest

    Sorry, heb me vergist het telt wel voor het dag klassement, dus je kan wel gewoon op het podium komen, alleen het telt niet mee voor het jaarklassement.ik heb al een mm set, en dan gebruik ik die regelaar en dan met een feigao 6/7/8xl motor. end an nog stock nimh pack.
     
  4. Echelon

    Echelon Guest

    één stock nimh pack? Dat zal denk ik niet voldoen. Te weinig volt.
     
  5. Frekkel

    Frekkel Guest

    Nee, 2 stick packs, 14,4 volt. dat is wel voldoende. ik wil wel de overstap maken naar lipo, maar dat is vrij duur, moet dan een lipo lader en 2 lipo batterijen. die komen dan later wel.

    EDIT: Zit er standaard wel een lader bij? kan er nergens info of foto's van vinden, en laat die 2 accu's tegelijk? en hoe lang duurd dan 1 accu?

    EDIT 2: Kan de MMM motor op de normale mm regelaar? of is dit weer appart?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2008
  6. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    zal ik nihm 7 cell 4700 mah of lipo 2cell 6000 mah nemen???

    nadeel lipo: je kan ze niet helemaal leeg rijden
    voordeel:...

    nadeel nihm: zwaar
    en voordeel: en het scheelt in geld;)

    7cellen nihm heeft wel net iets extra volt extra, maakt dit uit? merk je dit?

    en maakt 4700mah en 6000mah merkbaar uit in rijden?

    zou ik die lipo later met een feigao 9xl gebruiken?

    en kan ik de nihm later met een 9xl gebruiken?
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2008
  7. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Uit de lipo haal je sowieso meer kwa rijtijd .... Ondanks dat je ze niet helemaal leeg mag rijden rij je er toch langer mee.


    Lipo's hoeven niet duur te zijn trouwens ... 40,- incl verzenden vanuit HongKong voor een 4000 mah ;)

    Dat ben je voor een beetje ni-mh pack ook kwijt voor je het weet en dan heb je nog de nadelen van Ni-mh's ... 1 x per dag gebruiken anders gaan ze snel achteruit , niet te ver leeg trekken , cellen gelijk houden doormiddel van een ontlader etc. etc.

    Lipo's hang je automatisch aan een balancer en kan je onbeperkt aantal keren per dag gebruiken zondar dat je accu ervan achteruit gaat.
     
  8. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    ok, het worden lipo's.
    moet dan alleen even een liposaver op een duidelijke plek plaatsen en waar hij niet beschadigt.
    ik denk niet dat je de standaard regelaar kan instellen op dat hij afslaat als de lipo's leeg raken.
     
  9. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
  10. Frekkel

    Frekkel Guest

    Dat is wel een goed setje opzich, maar zijn die lipo's genoeg? of, kan je beter 3s lipo's gebruiken met eventuel ee bec. die kan je ook later kopen.. die lader laad 1 tot 6 cellen lipo, dus zou je ze tog ook gelijk kunnen laden?
     
  11. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    De berichten die ik lees op internationale forums en bij de reviews op RCMart zelf zijn zeer positief....

    Als je bij die combo nog 1 losse 3200 neemt kan je met een dubbele lipo set-up rijden ....

    14,8v. nominaal heb je dan ... Vers van de lader ga je zelfs naar de 16,8v.

    Voordeel van de lipo's is gewoon dat de spanning veeeeeel beter blijft ten opzichte van ni-mh's.

    Zeker voor de prijs van zo'n combo + een losse 3200 hoef je het niet te laten...

    Voor 4 goeie/betrouwbare ni-mh pack's ben je net zoveel of zelfs meer kwijt (zonder lader:!::!: ) en die kan je als je er lang mee wilt doen niet vaker als 1x per dag gebruiken en moet je goed onderhouden anders is het ook snel over ...
     
  12. Frekkel

    Frekkel Guest

    volgens mij is dat een fabeltje.. 1 x per dag gebruiken, ik bedoel.. hoe doen electrorijders dat op meetings, ik rijd wel is met 1 accu 3/4 keer per dag. nooit problemen gehad. Ik ga eerst een lader + 2 accu's hale denk ik, kan ik altijd nog andere lipo's of nog een set van die halen. maar hoelang duurd zo'n actie? want ik ga pas een e-revo eind september kopen(na mijn verjaardag).
     
  13. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Als je dat niet geloofd moet je maar eens goed gaan lezen op het forum ....

    Wedstrijdrijders geven niet voor niks bakken met geld uit aan meerdere packs .

    De meeste mensen op meetings rijden ook niet met 1 pack maar een aantal , ik heb zelf ook nog 7 stuks GP3300 liggen. Maar omdat die op zijn stap ik over op lipo's...

    Heb het daar ook mee getest , packs die ik 1 of maximaal 2 keer per dag gebruikte zijn nog "redelijk" de andere zijn gewoon echt dood ....


    Hoe lang zo'n actie duurt weet ik niet .... Grote kans dat het tegen die tijd afgelopen is ....
     
  14. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Nadeel van de lader is dat ie geen ingebouwde voeding heeft;)
    Dus je moet weer een aparte voeding erbij kopen.... Verder leuke deal.

    Greetz,
    Joram
     
  15. Vito E-Revo

    Vito E-Revo

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Holland!
    Grooooooote foto's van de nieuwe E-Revo!

    Op verzoek van Pip hier wat foto's van de nieuwe E-Revo. Ik ga er 2 bouwen, eentje voor een maatje van me en eentje voor mezelf, beide worden echte brushless monsters :D
    Hier eerst wat foto's, ze zijn wel wat groot:

    De E-Revo
    [​IMG]

    Slipperclutch!
    [​IMG]

    Helemaal afgesloten bodemplaat!
    [​IMG]

    Traxxas heeft nu black chrome, het is ook in een veel betere kwaliteit als bij de 3.3 Revo, het zit er een stuk dikker op!
    [​IMG]

    Batterijen compartiment, extra onderdelen zitten erbij zodat je vrijwel elke accu erin krijgt.
    Omdat wij beide op 6S lipo gaan rijden ben ik nog op zoek naar lipo's die passen, ik heb er al een aantal gevonden, maar nog niks daadwerkelijk kunnen passen
    [​IMG]


    Hopups die nog onderweg zijn:
    Voor die van mijn maatje:
    - Mamba Monster + 2200KV Neu Tekno edition
    - titanium rockers
    - Axial beadlocks met proline roadhawgs
    - 17mm splined hex adapters
    - traxxas tubes rondom
    - Traxxas stalen aandrijfassen
    - Tekno anti roll bar
    - 6S lipo

    Voor die van mij:
    - Mamba Monster + 2200KV Neu Tekno edition of een Dual brushless systeem (heb ik nog niet besloten)
    - carbon/alu pushrods en turnbuckles
    - titanium rockers
    - titanium voor en achter bumper
    - HPI Phaltlines
    - Tekno anti roll bar
    - Traxxas stalen driveshafts
    - 6S lipo

    Zal weer wat foto's plaatsen als ik wat verder gevorderd ben !
     
    Laatst bewerkt: 23 jul 2008
  16. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    super cool!
    en de foto's zijn idd wel erg groot :p

    ja zou heb v-twin kunnen maken. 2x de brushless set van traxxas. maar die werd nog al heet volgens mij, gelezen op het traxxas forum.

    iedereen is daar tevreden over de neu 1,5d ofzo en de 1,5y. is de tekno edition er ook zoeen?
     
  17. Vito E-Revo

    Vito E-Revo

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Holland!
    Ik zit zelf te denken aan een dual Quark regelaar, die vind ik er nogal vet uitzien, en veel mogelijkheden.
    De TeknoRC edition Neu is inderdaad hetzelfde, m.u.v. de lagers, deze zijn oversized voor duurzaamheid :)
     
  18. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
  19. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. Vito E-Revo

    Vito E-Revo

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Holland!
    Haha, ken die foto ja, maar je hebt er niet zo heel veel aan tot je daadwerkelijk lipo's kan passen denk ik, omdat de meeste toch een beetje rond lopen aan het uiteinde.
    Heb een setje zippy lipo's besteld om eens te passen, 4800Mah 25C :p
     

Deel Deze Pagina